Strona 1 z 3

Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: piątek, 25 grudnia 2009, 23:47
przez xczabajx
Witam
Dziś wracając ze świąt kangur sprawił mi niemiły prezent...
Na długiej trasie (800km) zaczęły mi się zapalać wymienione w temacie kontrolki. Przy wcześniejszej trasie i przy snuciu się po mieście żadnych problemów nie było. Zauważyłem taką zależność, że gdy obroty spadały w okolice 2tyś. zapalały się kontrolki, gdy dochodziły do ok. 2,5tyś i wyżej kontrolki gasły. Sprawdzałem stan oleju na desce i "oil ok". Sprawdzałem bagnetem i też wydaje się być oleju pod dostatkiem, choć jakby gdzieś go trochę uciekło. Jakieś 5 tyś. km temu wymieniałem olej więc powinno być go więcej. Silnik pracuje równo i cicho, słychać delikatne cykanie zaworków ale to miał zawsze. Jakieś pomysły?
Pozdrawiam świątecznie.

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: sobota, 26 grudnia 2009, 00:04
przez xczabajx
Dodam jeszcze, że temperatura też ok.

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: sobota, 26 grudnia 2009, 08:02
przez branio
Sprawdź ładowanie

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: sobota, 26 grudnia 2009, 14:17
przez xczabajx
Miernik na wyłączonym silniku wskazuje 12-12,5V, na włączonym 14-14,5V, przy obciążeniu (światła, ogrzewanie itp.) okolice 13V. Nie wiem jak dokładnie te wartości powinny wyglądać w kangurze ale tak na chłopski rozum wszystko jest ok. Czekam na dalsze pomysły, choć skłaniam się ku panewką :(

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: sobota, 26 grudnia 2009, 14:47
przez branio
Za słabe ładowanie przy obciążeniu

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: sobota, 26 grudnia 2009, 15:48
przez xczabajx
Przejechałem się właśnie na trasie i mam kilka nowych spostrzeżeń może pomogą one w diagnozie.
-na zimnym silniku problem nie występuje.
-kontrolki zapalają się tylko na niskich obrotach i tylko przy rozgrzanym silniku
-pomiędzy 3-3,5tyś obrotów silnik wydaje z siebie jakiś taki metaliczny dźwięk (jakby coś wpadało w wibrację)
Co do ładowania przy obciążeniu sprawdzę jeszcze raz być może coś źle pomierzyłem. Jeśli wyjdzie mi faktycznie 13V to co to może znaczyć? I jak się to ma do wyżej wymienionych spostrzeżeń?
Jeszcze inny myśl mi się nasuwa. Problem pojawił się w zasadzie przy pierwszej długiej trasie (ponad 200km) po wymianie oleju. Wcześniejszy właściciel twierdzi, że jeździł na oleju syntetycznym i taki też wlałem (mobil). Zakładając, że wcześniejszy właściciel mnie ściemnił i samochód jeździł na półsyntetyku czy o zgrozo na oleju mineralnym to czy wymiana na pełen syntetyk mogła by coś tak namieszać. Pytam bo ponoć takie wymiany nie są zalecane.
Pozdrawiam

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: sobota, 26 grudnia 2009, 16:29
przez xczabajx
Zrobiłem jeszcze raz pomiary napięcia lepszym miernikiem.
-silnik wyłączony - 12,6V
-silnik włączony - 14,3V
-silnik włączony + światła mijania, przeciwmgielne, ogrzewanie, nadmuchy, klima - 13,5V

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: sobota, 26 grudnia 2009, 20:35
przez branio
Czyli ok
Zmierz ciśnienie oleju

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: niedziela, 27 grudnia 2009, 03:45
przez Balbinoss
xczabajx napisał(a):Problem pojawił się w zasadzie przy pierwszej długiej trasie (ponad 200km) po wymianie oleju.


Czyżby sławny "Motodoktor" ...

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

PostNapisane: niedziela, 27 grudnia 2009, 11:02
przez Rafal1504
Wygląda na słabe ciśnienia smarowania (oleju) typowe objawy po rozgrzaniu silnika i na wolnych obrotach, koniecznie zmierz ciśnienie oleju, nie wiem co ma do tego ładowanie alternatora, wówczas powinna zapalać się kontrolka ładowania (akumulatora) a nie cisnienia oleju, zmierz cisnienie na rozgrzanym silniku, jesli jest niskie to spróbuj wymienić na półsyntetyk może pomóc na jakiś czas.

ps. najłatwiej zmierzyć cisnienie oleju poprzez specjalny cisnieniiomierz wkrecany zamiast czujnika oleju

druga sprawa jesli cisnienie ok to może jest przytkany lub uszkodzony czujnik oleju co byloby mniej kosztowne :D