Strona 1 z 2

Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2010, 18:18
przez eworks
Witam

Posiadam w tej chwili VW golf'a 4 diesla z 2003 roku, z kilku powodów musze go sprzedać i kupić tańsze auto, wpadł mi w oko Skoczek ;-) I zastanawiam się teraz co wybrać czy diesla 1,5 czy benzynę chyba 1.6 (jak sie mylę, to mnie poprawcię). Nie oczekuje tu nie wiadomo jakich osiągów, tylko dynamicznej jazdy i jakiegoś tam przyspieszenia w momencie wyprzedzania. Co byście mi polecili, diesle są ogólnie droższe w utrzymaniu (mineły czasy gdy ropa była w normalnej cenie ;P) ale jak się ma spalanie tych dwóch typów silników do siebie?

Pozdrawiam
Krzysiek

Re: Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2010, 18:22
przez Marek_Bielsko
Jak diesel to dCi 80-85KM, całkiem żwawo jeździ pali w zależności od stylu jazdy od 4,26 (chyba forumowy rekord) do 10 i więcej (też wynik rekordzisty)
Benzyna 1.6 95KM bardzo rzadki silnik do trafienia, podobno bezproblemowy i całkiem żwawy, spalanie podobno 7-9 litrów.

Więcej jest dCi, ten 65KM podobno nie jeździ. Szukaj jak pisałem 80-85KM.

Re: Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2010, 18:28
przez eworks
Po małym rozeznaniu na allegro widze, że prawie wszystkie to dci ;-). Teraz mam 130km i 320Nm wiec róznica spora, a jak sie sprawa ma do cen cześći i jaka żywotność maja te motory?

Re: Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2010, 19:42
przez Lucass
Mam 1,6 i powiem tak: przez 100 kkm (no dobra, brakuje mi ze 200 km ;) ) w silniku wymieniłem tylko jedna cewkę WN. Oczywiście rozrząd pompę wody, olej, filtry i świece też... :lol:
Spisuje się bez zarzutu (odpukać!) Mam gaz i też nie mam z nim większych problemów.
Pali mi w granicach 8,6l gazu/100 w jeździe mieszanej. Wychodzi ok.17 zł/100 km.
Tyle, że rzeczywiście 1,6 bardzo trudno trafić.
Ale gdybym nie miał mieć gazu to wolałbym chyba dCika... :roll: Oszczędniejszy. Oczywiście tylko wersję najmocniejszą z dostępnych :mrgreen: Czyli ok 82-85 KM (do wyciągnięcia na jakieś 100 z groszami)
Ale bałbym się kupować używki. To delikatny silnik, jak każdy CommonRail. Nieumiejętne użycie ;) może być powodem wielu groźnych chorób, w tym wtrysków i turbiny...
A to problemy.

Re: Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2010, 20:27
przez mullann
Jako wielki fan DCI gorąco polecam ten silnik. Tak jak Marek_Bielsko i Lucass napisali, że minimum to 82KM to prawda i takiego lub mocniejszego szukaj.
Najlepiej od pierwszego właściciela bo silniki a dokładnie układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa (wymiana wtrysków bardzo kosztowna)
Ja od dawien dawna ujeżdżam DCI i nie mam, żadnych problemów (osobiście tankuje tylko V-Power'a)

Jest jednak bardzo prosty sposób na sprawdzenie wtrysków:
- ściągasz osłonę silnika (wciskana)
- na odpalonym silniku odłączasz od każdego wtrysku czarny cieniutki wężyk od przelewu (ok. 4-5mm). BIEG JAŁOWY
Jak jest wszystko OK to powinna lecieć tam ropa (prawie "ciurkiem") - jak ledwo co leci albo nic nie leci to wtrysk nadaje się do naprawy...

A spalanie przy tym 82KM to max.7 litrów!!!
Jak komuś pali 10 to chyba na 3biegu jeździ 100km/h :lol:

Jeżeli nigdy nie jechałeś skoczkiem to się mozesz pozytywnie zaskoczyć :twisted:

Osobiście nie kupił bym dci z przebiegiem powyżej 200kkm.

Re: Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2010, 23:47
przez eworks
Dosyć ciekawa technika sprawdzania wtrysków, zawsze tez można podlączyć interfejs i sprawdzić korekcje dawki paliwa na cylindrach. Z moich obserwacji wynika, że na strzelanie oleju z turbo ma kilka czynników, jak auto stare to wiadomo przebieg lub nie zmieniany olej, jak w mniej więcej młodym wieku to pałowanie na zimnym silniku, ale jak się dba o w/w rzeczy inną przyczyna jest niezmieniony filtr powietrza, lub za rzadko zmieniany filtr powietrza. Ja u siebie sprawdzam to w ten sposób, że podłączam interfejs do auta (test dynamiczny) na 4 biegu jak auto jest obciążone z małych obrotów gaz w podłogę i loguje wartości: podciśnienie zasysanego powietrza i ciśnienie turbo, wartości muszą być rosnące od początku do końca.. jak nie są to podmieniam filtr i jeszcze raz w 3 dislach VW jakie miałem trafiłem w 100%, oczywiście moga byc inne przyczyny, ale to inna bajka.\

Dzięki za wasze zainteresowanie i odpowiedzi!

Pozdro.

Re: Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: wtorek, 5 stycznia 2010, 14:16
przez Marek_Bielsko
mullann napisał(a):Jak komuś pali 10 to chyba na 3biegu jeździ 100km/h :lol:


Ja jak jeżdżę w miarę dynamicznie (czyli tak na ile 1.2 60KM pozwala) to jadę czasami te 100km/h na 3 biegu i pali niecałe 9 litrów przy takim stylu jazdy.
W dCi nie odważyłbym się na takie coś.

Re: Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: wtorek, 5 stycznia 2010, 14:57
przez Downunder
kup lepiej benzynę :)

Re: Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: wtorek, 5 stycznia 2010, 16:14
przez Piotrek.S.
Mogę tylko potwierdzić słowa Lucassa, 1.6 16V 95 KM, jak na autko użytkowe wystarczająco zwinny, zużycie (u mnie) przy 80% jazdy miejskiej na krótkich dystansach 8,8 l benzyna, 10,5 - 11 l gaz.
Wady tego silnika - potencjometr pedału gazu, przy LPG szybsze zużycie kata co skutkuje zapalaniem się kontroli "check engine" - u mnie przy przebiegu 58 kkm (instalacja gazowa zakładana przy stanie 17 kkm). Oczywiście podobnie jak zużycie może zależeć od stylu jazdy.

Re: Benzyna czy diesel, a tak w ogolę chciałbym zmienić z VW ;-)

PostNapisane: wtorek, 5 stycznia 2010, 18:42
przez lam3r
Kwiatek jeździ aktualnie i ropniakiem, i benzyniakiem może podzieli się wrażeniami.