Demontaż prawej półosi-trzpień sprężysty

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Demontaż prawej półosi-trzpień sprężysty

Postprzez Wyspiarz piątek, 29 stycznia 2010, 20:52

Witam serdecznie bywalców forum. :P
Proszę o pomoc w temacie demontażu półosi prawej silnik 1.9 D.

Bez większych problemów zdemontowałem elementy od strony przegubu zewnętrznego.
Zastanawiam się jak dobrać się do wyjęcia półosi od strony wewnętrznej (skrzyni biegów). :roll:
W instrukcji naprawy znalazłem zapis ,że należy po spuszczeniu oleju min.wymontować trzpień sprężysty przyrządem B.Vi 31-01.
Na obecnym etapie trzpień sprężysty jest zakryty czymś co przypomina sprężystą metalową osłonę .

1/Jaka powinna być dalsza kolejność demontażu, żeby wymontować trzpień sprężysty?
2/Ile orientacyjnie oleju trzeba spuścić ,żeby wymienić półoś prawą? (Pojazd jest na podnośniku z prawej strony)

Kupiona półoś to:
http://cgi.ebay.co.uk/DRIVE-SHAFT-RENAU ... 2304c38224

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Wyspiarz
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 20
Dołączył(a): czwartek, 19 marca 2009, 21:00
Lokalizacja: UK

Re: Demontaż prawej półosi-trzpień sprężysty

Postprzez branio piątek, 29 stycznia 2010, 20:58

Wybij go wiertłem
Półoś z przesyłką z Polski by Cię taniej wyniosła
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Demontaż prawej półosi-trzpień sprężysty

Postprzez Wyspiarz piątek, 29 stycznia 2010, 21:14

Żeby go wybić mam przygotowany wybijak o średnicy przymierzonej do nowej półosi.

Pytanie na tym etapie dotyczy jak dostać się do trzpienia,zasłania go w/w osłona. :?:
RN 1,9 D rok 2000 Right-hand drive.
Avatar użytkownika
Wyspiarz
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 20
Dołączył(a): czwartek, 19 marca 2009, 21:00
Lokalizacja: UK

Re: Demontaż prawej półosi-trzpień sprężysty

Postprzez Wyspiarz sobota, 30 stycznia 2010, 15:49

Temat wyjaśniony. :lol:
Trudno znaleźć coś czego nie ma . :!:
"Osłona" nic nie zasłaniała.Półoś w ogóle nie była zabezpieczona trzpieniem spręzystym .W półosi nie występował otwór umożliwiający montaż trzpienia sprężystego.

Dobrze ,że nie spuszczałem ze skrzyni oleju bo było by to całkowicie zbędne.
Ani kropla nie wyciekła.
Zaraz potem sprawdziłem poziom oleju w skrzyni, był prawidłowy.

Trzpienia (nowego)nie udało mi się wcisnąć .Za poradą z innego forum zastąpię go śrubką z nakrętką.
RN 1,9 D rok 2000 Right-hand drive.
Avatar użytkownika
Wyspiarz
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 20
Dołączył(a): czwartek, 19 marca 2009, 21:00
Lokalizacja: UK


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron