Strona 1 z 1

Demontaż prawej półosi-trzpień sprężysty

PostNapisane: piątek, 29 stycznia 2010, 20:52
przez Wyspiarz
Witam serdecznie bywalców forum. :P
Proszę o pomoc w temacie demontażu półosi prawej silnik 1.9 D.

Bez większych problemów zdemontowałem elementy od strony przegubu zewnętrznego.
Zastanawiam się jak dobrać się do wyjęcia półosi od strony wewnętrznej (skrzyni biegów). :roll:
W instrukcji naprawy znalazłem zapis ,że należy po spuszczeniu oleju min.wymontować trzpień sprężysty przyrządem B.Vi 31-01.
Na obecnym etapie trzpień sprężysty jest zakryty czymś co przypomina sprężystą metalową osłonę .

1/Jaka powinna być dalsza kolejność demontażu, żeby wymontować trzpień sprężysty?
2/Ile orientacyjnie oleju trzeba spuścić ,żeby wymienić półoś prawą? (Pojazd jest na podnośniku z prawej strony)

Kupiona półoś to:
http://cgi.ebay.co.uk/DRIVE-SHAFT-RENAU ... 2304c38224

pozdrawiam

Re: Demontaż prawej półosi-trzpień sprężysty

PostNapisane: piątek, 29 stycznia 2010, 20:58
przez branio
Wybij go wiertłem
Półoś z przesyłką z Polski by Cię taniej wyniosła

Re: Demontaż prawej półosi-trzpień sprężysty

PostNapisane: piątek, 29 stycznia 2010, 21:14
przez Wyspiarz
Żeby go wybić mam przygotowany wybijak o średnicy przymierzonej do nowej półosi.

Pytanie na tym etapie dotyczy jak dostać się do trzpienia,zasłania go w/w osłona. :?:

Re: Demontaż prawej półosi-trzpień sprężysty

PostNapisane: sobota, 30 stycznia 2010, 15:49
przez Wyspiarz
Temat wyjaśniony. :lol:
Trudno znaleźć coś czego nie ma . :!:
"Osłona" nic nie zasłaniała.Półoś w ogóle nie była zabezpieczona trzpieniem spręzystym .W półosi nie występował otwór umożliwiający montaż trzpienia sprężystego.

Dobrze ,że nie spuszczałem ze skrzyni oleju bo było by to całkowicie zbędne.
Ani kropla nie wyciekła.
Zaraz potem sprawdziłem poziom oleju w skrzyni, był prawidłowy.

Trzpienia (nowego)nie udało mi się wcisnąć .Za poradą z innego forum zastąpię go śrubką z nakrętką.