Strona 1 z 2

Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: czwartek, 25 lutego 2010, 17:27
przez cep321
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy kangooo. Od niedawna ciesze sie skoczkiem :P Kupiłem go w Niemczech. Podczas jazdy próbnej zauważyłem brak mocy auta. Jest to model z 2000 roku z silnikiem 1.9 DTI 80 Ps (z tych 80 PS zostało jakies 30 :D ) Prędkość maksymalna to 120. Na 5 biegu brak jakiejkolwiek reakcji na pedał gazu. Na niższych biegach jeszcze jakoś się zbiera do tej 100 :lol: . Auto kupione od właściciela z przebiegiem 148 tkm potwierdzone książką servisowa ostatni wpis 143 tkm - wymiana rozrządu itd... ;)Niestety auto stało rok. Od Początku myślałem ze to jest powód braku mocy. Od razu zatankowałem do pełna i wymieniłem filtr paliwa który zakupiłem w Niemczech w serwisie. Niestety nie pomogło :( wróciłem autem do polski na kołach (przejechane 1200 km) dalej to samo. W Polsce gdzieś przeczytałem ze to może być przepływka, odłączyłem ja na wyłączanym silniku i jazda próbna dalej to samo nawet ja wyczyściłem... Potem zakładałem ze to EGR sprawdziłem wyczyściłem nie specjalnie był brudny. Katalizator przecież tak mógł się zapchać oczywiście odłączyłem i dalej nic... A wiec jednym słowem POMOCY !! :D ;)

Re: Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: czwartek, 25 lutego 2010, 19:09
przez Lucass
Turbina pracuje?

Re: Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: czwartek, 25 lutego 2010, 20:14
przez branio
Sprawdź "bączka" przy turbie

Re: Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: czwartek, 25 lutego 2010, 20:44
przez cep321
Turbina jest nowa założona 10tkm temu :/ Przed chwila rozebrałem Mapsensor bo ciśnienia na wolnych obrotach nie robił. A ten bączek to co ma robić i co to jest przy turbinie jak to wygląda. Dodając gazu w dechę nie chodzi te Cięgno co jest przy turbinie. A tak to był zmieniany rozrząd ale w serwisie renault no i do groma nie mogli nic chyba zepsuć...

Re: Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: czwartek, 25 lutego 2010, 21:08
przez Lucass
To cięgno to pewnie od wastegate. Może jest stale otwarty? :roll:

Re: Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: piątek, 26 lutego 2010, 00:02
przez MK
Jeździłeś, było coś nie tak po co kupowałeś!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Głupich nie sieją...... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Re: Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: piątek, 26 lutego 2010, 14:42
przez cep321
Kolego "MK" Zycie bez problemów było by zbyt proste... Kupiłem bo zapłaciłem za niego tyle co nic... I jeśli jak bym kupił drugi kompletny silnik to i tak by mi Się opłacało ... a ten "westage" to chodzi o przyspieszacz w turbinie tak ? Już sam nie wiem co to może być jestem z nie wielkiej mieściny u mnie mechanicy na niczym się nie znają tory spawać i nic więcej. Chyba trzeba będzie jechać do serwisu tylko nie wiem czy ełk czy suwałki...

Re: Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: piątek, 26 lutego 2010, 15:04
przez Bullitt
A mocno kopci pod obciążeniem?

Re: Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: piątek, 26 lutego 2010, 20:20
przez Lucass
Wastegate to zawór upustowy. Tak hasłowo: przy zbyt wysokim ciśnieniu w dolocie upuszcza trochę spalin bezpośrednio do wydechu - nie przez turbinę - żeby jej nie przekręcić i przy okazji silnika ;) .

Re: Problem z silnikiem 1.9 DTI 80 PS Brak Mocy

PostNapisane: piątek, 26 lutego 2010, 23:27
przez cep321
Ani grama dymu :/ Myślałem nad brudnymi kolektorami co wy na to ?