Strona 1 z 1

Uszkodzone wtrsyki w 1,5 dci (65 KM) ?

PostNapisane: środa, 12 maja 2010, 17:41
przez jaawien
Szanowni Koledzy

Mam kangora 1,5 dci, rok 2004, przebieg 155 tys. Ostatnio zauwazyłem że samochód na 2 biegu (jak jest zimny) lekko szarpie. po nagrzaniu się silnika objawy "szarpania" mijaja. Silnik ma równe oborty na biegy jałowym, nawet jak jest zimny. Co może byc objawą "szarpnieć" - podejrzewam że uszkodzeniu & zuzyciu uległ jakiś wtrysk.
Nadmieniam że tankuje zawsze dobre paliwo, jeżdzę samochodem w długie trasy, nie piłuje silnika - mam Kangora od 1 roku. W tym czasi przejechałem 25 tys km bez żadnych problemów. Przebywam obecnie za granicą i nie zdążyłem jeszcze do końca "sprawdzić" owych szarpnięć - może minie - nie wiem.
Bedę wdzięczny za odpowiedzi
Pozdrawiam
Tomek

Re: Uszkodzone wtrsyki w 1,5 dci (65 KM) ?

PostNapisane: czwartek, 13 maja 2010, 11:58
przez istanbul
Ten silnik ma wiele przypadłości , trzeba zacząć od najprostszych (najtańszych) przyczyn . Możliwe , że masz zasyfiony EGR , sprawdź koniecznie przekaźnik pompy wtryskowej , bo gdy jest zepsuty - zawiesza się , to auto muli lub gaśnie (ja wydałem 1700 zł na nową pompę , mechanicy rozkładali ręce a winny był przekaźnik , który można kupić za 20 zł ) Jak auto muli , to nie świecą się żadne kontrolki ???

Jeśli masz te wtryski od nowości , to i tak długo wytrzymały :]

powodzenia

Re: Uszkodzone wtrsyki w 1,5 dci (65 KM) ?

PostNapisane: czwartek, 13 maja 2010, 15:20
przez jaawien
Dziekuje za podpowiedź
Wtryski są od nowości ale zaczne od tego EGR + przekaźnik - jesli nadal będą szarpnięcia
dzięki & pozdrawiam

Re: Uszkodzone wtrsyki w 1,5 dci (65 KM) ?

PostNapisane: piątek, 14 maja 2010, 14:54
przez Szumak
Zrób może test przelewowy.

Re: Uszkodzone wtrsyki w 1,5 dci (65 KM) ?

PostNapisane: wtorek, 18 maja 2010, 09:30
przez jaawien
Witam serdecznie
Po konsulatcji z "dobrym" serwisem od diesli, wymieniłem filtra paliwa (markowy filtr , koszt 98 PLN) i problem minoł.
Silnik pracuje i bardzo żwawo przyspiesza na "zimnym silniku" - takze jest Ok. "Serwis diesla" powiedział że 25 tys na filetrze paliwa (tyle zrobilem na filtrze paliwa od momentu zakupu wozu, leje tylko paliwo Shella) to bardzo dużo.
Generalna zasada - wymieniac filtr paliwa co 25 tys - bo w naszych realiach to wystarcza ażeby filtr sie zanieczyścił.
Serdecznie pozdrawiam klubowiczów
Tomek

Re: Uszkodzone wtrsyki w 1,5 dci (65 KM) ?

PostNapisane: wtorek, 18 maja 2010, 16:15
przez istanbul
Oby to było to , bo wiesz - skoczek potrafi niemile zaskoczyć :P, ja zmieniam wszystkie filtry co 15 tys. czyli co 2,5 miesiąca :P a tankuje tylko na Shell'u . Zresztą nie ma się co zawsze sugerować markową stacją - u mnie w mieście BP kiedyś nie przeszło pozytywnie testów jakościowych...

pozdrawiam

Re: Uszkodzone wtrsyki w 1,5 dci (65 KM) ?

PostNapisane: środa, 19 maja 2010, 21:13
przez ep08
Eee tam coś Ci nawciskali, ja filtr zmieniłem po 40 tysiącach i nie było zadnych objawów.

Po za tym, co ma filtr paliwa do tego, że silnik jest ciepły albo zimny. Choć fakt filtry to lepiej częsciej zmieniać 8-)

Pozdrawiam
Tomasz