Strona 1 z 1

1.9 dti

PostNapisane: piątek, 21 maja 2010, 21:48
przez hubal
Chcialbym poznac wasze opinie na temat tego silnika, tylko konkretne wypowiedzi prosze

Re: 1.9 dti

PostNapisane: niedziela, 23 maja 2010, 08:42
przez DjKosmit
Witam

Jestem właścicielem Torbacza z tym silnikiem od prawie 2 lat i generalnie po małym incydencie z turbiną (zaraz po zakupie) do tej pory jeśli chodzi o jego sprawność żadnych zastrzeżeń. 80 km daje rade ale przydałoby się troszkę tego więcej :)

Mam przebieg powyżej 200 tys używam wyłącznie oleju elf 5W40 dobra kultura pracy silnika, żadnych wycieków przy przesączeń. Od zmiany do zmiany minimalna utrata oleju ale raczej to normalne. Oczywiście zero dolewania w momencie jego eksploatacji.

A może kolega powie w jakim celu założył tego posta ?? Jakich informacji poszukuje ??

Pozdrawiam!

Re: 1.9 dti

PostNapisane: niedziela, 23 maja 2010, 12:05
przez hubal
kupilem co dopiero takiego kangoorka i chce poznac opinie na jego temat, czego sie mozna spodziewac

Re: 1.9 dti

PostNapisane: niedziela, 23 maja 2010, 13:01
przez DjKosmit
Hey!

Jak będziesz przestrzegał regularnych wymian materiałów eksploatacyjnych takich jak olej, filtry oleju i paliwa a Skoczek ładnie odwdzięczy się bez awaryjna pracą. Silnik jeszcze przed modyfikacją na DCI i ja sobie chwale mam spokój z wtryskami.

Jeśli dopiero co kupiłeś to wymień olej, filtr paliwa i oleju, powietrza, filtr kabiny, zazwyczaj poprzedni właściciele mają gdzieś filtry powietrza szczególnie a to ważne dla silnika.

Spalanie silniczka w trasie 4,5 - 5 w trybie mieszanym koło 6 dla mnie ekonomiczny w tej pojemności.

U mnie na początku uszkodzeniu uległy uszczelki turbiny z powodu tego że poprzedni właściciel sam grzebał i zle pozakładał obejmy na przewody i po prostu turbina pracowała niezgodnie z specyfikacją stąd ten problem. Po naprawie wymianie uszczelek i prawidłowym podłączeniu już 1,5 roku wszystko ok

Do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń kompletnie nic się z nim nie dzieje a przebieg już nie mały :)

Ostatnio padła pompa wody ale już po prostu się zużyła koszt zamiennika najtańszego 40 zł ja założyłem DOLZ koło 80 zł i to na tyle :)

Pozdrawiam!

Re: 1.9 dti

PostNapisane: niedziela, 23 maja 2010, 19:51
przez hubal
no własnie na dzien dobry rozebralem i wyczyscilem sobie pompe wspomagania. Widze ze mam do wymiany gumy na maglownicy (harmonijki) i gdzies mi na skrzyni bedzie olej uciekal bo mam zarzyganą. Pozatym musze popatrzec bo jak jest zimny to ciezej zapala

Re: 1.9 dti

PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 07:13
przez Lucass
hubal napisał(a): gdzies mi na skrzyni bedzie olej uciekal bo mam zarzyganą. Pozatym musze popatrzec bo jak jest zimny to ciezej zapala

1. Prawdopodobnie z pod dźwigni wybieraka. TTTM i nie ma co z tym walczyć. No chyba, że leje strasznie albo leje z innego miejsca.
2. Sprawdź świece żarowe.

Re: 1.9 dti

PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 20:20
przez TomekCh
Mechanik, który robi mi przy samochodzie, poproszony o wycenę kosztów wymiany rozrządu stwierdził, że akurat mam najdroższy pod tym względem model (z diesli w Kangoo). No cóż, cena ceną, a zrobić trzeba.

Re: 1.9 dti

PostNapisane: poniedziałek, 31 maja 2010, 10:44
przez MK
że akurat mam najdroższy pod tym względem model (z diesli w Kangoo)


Niestety to prawda.

Re: 1.9 dti

PostNapisane: poniedziałek, 31 maja 2010, 15:50
przez DjKosmit
TomekCh napisał(a):że akurat mam najdroższy pod tym względem model (z diesli w Kangoo)


Tani, drogi jakie to ma znaczenie wymienić trzeba. Z drugiej strony nie robimy tego przecież tak często no chyba że ktoś bardzo lubi Torbacza i często z nim wędruje :P

Kolega zobaczy na dłuższą metę i doceni te "koszty" iż ma to małe znaczenie do bezawaryjności :)

Hehe nie mogę przesadzać bo zaraz mi powiecie że każdy chwali to co ma :P

Pozdrawiam!