Strona 1 z 1

1.2 16v z LPG - wypadanie zapłonu/brak ciśnienia w cylindrze

PostNapisane: sobota, 31 lipca 2010, 13:34
przez mard500
Witam,

mam problem i niestety uslyszalem wiesci oznaczajace wyrok dla mojej kieszeni ..:((

jakies 2tyg temu zapalila mi sie kontrolka silnika (pomarańczowa z prawej strony) podczas stania w korku w upalny dzień, po zgaszeniu silnika i chwilowym postoju, kontrolka zgasła i dalej pojechałem płynnie i bylo ok. Po 3 dniach i przejechaniu ok 250 km zapaliła się znowu, silnik zaczął lekko sie trząść na wolnych obrotach ale lekko, spadek mocy był nieodczuwalny wówczas jeszcze. Pojechałem do kolegi podpiąć do komputera i wyskoczyły 3 błędy:

- wypadanie zapłonu na 4 cylindrze,
- błąd ogólny z zapłonem - missfire - powiązany z 1 (tak mi powiedział kolega)
- i 3 chyba z sondy lambda o nieprawidlowej mieszance (nie znam sie wiec moge nie fachowo to opisywać).

kolega polecił mi wymienic swiece, cewke i sprawdzic cisnienie w 4 cylindrze..

na forum tutaj dowiedzialem sie ze trzeba w silnikach 1.2 16v regulowac czesto zawory (co 10tys km) przy instalacji LPG zwłaszcza.
Własnie odebralem skoczka od mechanika i po regulacji zaworów, sprawdzeniu cewki (podaje iskre), wymianie świec (tydzien wczesniej byly zmienione) problem nie zniknął - wiec sprawdzili cisnienie w cylindrze i wyszlo 2 atmosfery :( (nie bylem przy tym tylko taką informację otrzymałem) - samochodem szarpie nie miłosiernie na wolnych obrotach, spadek mocy duuuuży i teraz sie dowiedziałem.....co cytuje:

- zdjecie głowicy z wymianą uszczelki - to juz 400-500zł, do tego zawory do wymiany - uszkodzone, w zależnosci od ilości różny koszt, rozrząd robiony 28tys km temu wiec pewnie pasek jeszcze i rolka napinająca, frezowanie czegos (chyba głowicy) - kuuupa robocizny,niestety facet mi powiedział ze w tysiącu sie nie zmieszcze...:( - byłem w firmie EXPERT Roczniak w Tarnowie dodaję.

zabrałem auto i dotelepałem sie rannym kangurkiem pod dom...i co dalej?

poradźcie albo doradźcie, czy faktycznie takie są prognozowane koszty i tyle roboty...
Jestem z Tarnowa i nie mam niestety zaufanych mechaników, do tego jest sezon urlopowy i zmuszony bylem odstawic autko do w/w firmy o różnej renomie.

Pozdrawiam wszystkich kanguromaniaków :)


Wątek przeniesiono. /MOD

Re: 1.2 16v z LPG - wypadanie zapłonu/brak ciśnienia w cylindrze

PostNapisane: sobota, 31 lipca 2010, 18:46
przez branio
To ile zaworów oni chcą wymieniać?
W 400 powinieniś się zamknąć. Jak nie znajdziesz u siebie przyjedź do mnie.

Re: 1.2 16v z LPG - wypadanie zapłonu/brak ciśnienia w cylindrze

PostNapisane: sobota, 31 lipca 2010, 21:12
przez daro
Witam u mnie to samo sie dzieje nierówna praca silnika, drążek zmiany biegów bardzo lata na boki na światłach kumpel podpiął pod kompa wyskoczył błąd 2 cylindra kazał zmienic świece ale wczoraj zaczeła mrugać ta kontrolka dzisiaj nie mrugała jak jezdzilem ale rano jak wyruszylem przez pierwszy kilometr odczylem spadek mocy pozniej wszystko wrocilo do normy, gaz wstawiony byl jakies 3 tys. kilometrow temu w moim silniku zaworow sie nie reguluje jutro jade do mechaniora zobaczymy co wymyśli

Re: 1.2 16v z LPG - wypadanie zapłonu/brak ciśnienia w cylindrze

PostNapisane: poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 05:32
przez mard500
polece z tym chyba do branio do krakowa,
bo nie wierze w lokalnych magików,

kangurek niestety stoi martwy na parkingu a mam nadzieje ze do branio sie dotelepie na 3 cylindrach nie robiąc większej juz krzywdy autku :(

Re: 1.2 16v z LPG - wypadanie zapłonu/brak ciśnienia w cylindrze

PostNapisane: środa, 4 sierpnia 2010, 19:12
przez mard500
Znalazł się chetny do grzebania w silniku i nie taki diabeł straszny jak go malują...

jeden zawór wydechowy do wymiany (34 zł), uszczelka pod głowice (125 zł), przy okazji dwa paski - od alternatora i wspomagania (łącznie 45 zł) i powinienem się zamknąc w 500zł z robocizną, jutro odbieram autko wiec się zobaczy jak hula...:)

niestety nie u branio - za co go przepraszam bo się wstępnie umówiliśmy ale logistycznie było to trudne ze względu na odległość.

Przy okazji sie wydało ze autko choć z komisu to zadbane było, oleje wymieniane na bieżąco, rozrząd (pasek i rolka) wymieniany na 100tys (tak jak w książce napisane) a mam przejechane 128tys (2004 rok produkcji) a problem sie zrobił oczywiście z braku regulacji zaworów przeze mnie no i nie wiedzialem ze trzeba ręcznie i kiedy poprzedni własciciel robił regulacją ostatnią. Na szczęscie dla mnie nie było za późno.:) chodź i tak kasy poszlo troche na marne...ale cóż NAPRAWDĘ POLAK MĄDRY PO SZKODZIE!!!

jak napisał branio:
Reguluj zawory !

w 1.2 16v zwłaszcza z gazem co 10tys

Re: 1.2 16v z LPG - wypadanie zapłonu/brak ciśnienia w cylindrze

PostNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 11:56
przez Lucass
daro napisał(a):Witam u mnie to samo sie dzieje nierówna praca silnika, drążek zmiany biegów bardzo lata na boki na światłach kumpel podpiął pod kompa wyskoczył błąd 2 cylindra kazał zmienic świece ale wczoraj zaczeła mrugać ta kontrolka dzisiaj nie mrugała jak jezdzilem ale rano jak wyruszylem przez pierwszy kilometr odczylem spadek mocy pozniej wszystko wrocilo do normy, gaz wstawiony byl jakies 3 tys. kilometrow temu w moim silniku zaworow sie nie reguluje jutro jade do mechaniora zobaczymy co wymyśli

Na 99% któraś cewka. Pewnie tego 2-go.
Typowe objawy, miałem to samo :)

Re: 1.2 16v z LPG - wypadanie zapłonu/brak ciśnienia w cylindrze

PostNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 19:08
przez daro
Witam Lucass może masz racje że to cewka mechanior pozamieniał je i kangurek przez tydzień napewno lepiej chodził i mniej palił problem powrócił , jak to ztwierdził mechanior że wypada mu zapłon po odgłosie z rury wydechowej narazie tak jezdze ponieważ kangurek dostał nowe klocki ,tarcze linka hamulca recznego oraz łożysko na tył(te łożyska to sa jakies jaja z nimi w inter carsie koszt 330 zł. w drugim sklepie 200zł. a ja w alejach u nas mały sklepik znalazłem koszt 56 zł.) i narazie troche koszta miesieczne przekroczyłem i cewka musi troszkę zaczekać.
pozdrawiam wszystkich .

Re: 1.2 16v z LPG - wypadanie zapłonu/brak ciśnienia w cylindrze

PostNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 19:13
przez Marek_Bielsko
Pojedź na szrot i podepnij czy na pewno cewka, żeby kasy w błoto nie wyrzucić. Jak będą dbali o klienta pozwolą podpiąć i zobaczyć. :D

Re: 1.2 16v z LPG - wypadanie zapłonu/brak ciśnienia w cylindrze

PostNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 09:26
przez Lucass
Raczej nie jeździj na walniętej bo zarżniesz kata. Nie da rady dopalić tyle niespalonego paliwa. Poza tym elektronika będzie szalała. Błedy, tryb awaryjny i takie tam przyjemności.
Mam dwie używane cewki SAGEMa po przebiegu ok 100 kkm. Wyciągnąłem z mojego po tym, jak padła mi druga z kolei i teraz mam już wszystkie nowe. Te dwie powinny jeszcze chwilę pociągnąć, choć nie liczyłbym na dziesiątki tysięcy. Oddam je za 30 zeta + koszty przesyłki. Jeżeli jesteś zainteresowany - PW
Nowe Beru to 80-100 zł/szt.
http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... ru+renault