Strona 1 z 2

Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 21:44
przez koza1998
Od pewnego czasu mam problem z moim silnikiem[1.4 ,150kkm],na wolnych obrotach pracuje nierówno,trzęsie silnikiem,dżwignia biegów też" lata".Na trasie idzie b.dobrze, ma przyspieszenia,mało pali[6-7 l].Odkryłem , że nie pali 1 cylinder[od alternatora].Wymiana świecy nie pomogła, zamiana wtryskiwaczy też nie pomogła.Ponieważ moje możliwości dalszych wymian i zamian się skończyły, kangurek pojechał do warsztatu.Tam stwierdzono awarię cewki zapłonowej oraz wymieniono kable zapłonowe.Po odbiorze i po przejechaniu kilkunastu kilometrów, stwierdziłem brak poprawy pracy na wolnych obrotach.Następnego dnia zaprowadziłem kangurka do warsztatu, z reklamacją.Elektryk stwierdził, że trzeba sprawdzić i wyregulować zawory,okazało się , że i to nie pomogło.Dziwne jest to, że po zdjęciu kabla ze świecy 1 i 4 iskra jest inna, niż po zdjęciu kabla ze świecy 2 i 3.Przy zbliżeniu do masy kabla ze świecy 1 i 4 iskry" latają"wkoło po obudowie fajki, natomiast z fajki 2 i 4 iskier nie widać na zewnątrz, biją do masy wewnątrz fajki.Ja wymieniłem cewkę i kable zapłonowe na moje" stare", nie ma żadnej odczuwalnej poprawy, więc jutro oddam w warsztacie te nowe, bo to nic nie pomogło, a pieniądze potrzebne będą na właściwa, skuteczną naprawę.Uprzedzając pytanie o ciśnienie w cylindrach, nie stwierdzono w warsztacie odchyłek[11-12 atm.].Gdzie tkwi problem , co należy jeszcze sprawdzić, aby dalej cieszyć się kangurkiem?

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 21:51
przez Marek_Bielsko
Generalnie na Twoim miejscu przeszukałbym forum.

Za wolne obroty odpowiada między innymi silnik krokowy.

Szukaj, szukaj, bo ostatnio szczególnie nie lubimy expresowych klubowiczów "podaj linka" i bany za lenistwo będą w promocji, ale w związku z tym, że się przywitałeś elegancko to Ci podpowiadam czego szukać. A i przeczytaj instrukcję korzystania z szukajki, to łatwo będzie się szukało :)

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 22:21
przez koza1998
Przed napisaniem mego postu , przestudiowałem kilkadziesiąt postów , dotyczących nierównej pracy silnika na wolnych obrotach.Brałem pod uwagę też silnik krokowy, ale mój silnik nie pali na jeden cylinder, i to jest sprawa raczej elektryki.

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 22:35
przez Lucass
Mechanicy stwierdzili awarię cewki. Ale czy ją wymienili i czy na nową. Problem może leżeć w tej cewce. Przewody też nie powinny dawać iskry poza fajkę przez izolację.

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: piątek, 20 sierpnia 2010, 05:46
przez koza1998
Cewka zapłonowa oraz kable zapłonowe zostaly wymienione na nowe , w warsztacie.Jednak to nie pomogło, problem pozostał.Odnoszę wrażenie, że iskra z cewki, obsługującej świece 1 i 4 jest dużo większa niż z cewki ze świecami 2 i 3 .Dlatego następuje przebicie w fajce 1 i 4 , widać to było i na starych kablach i na nowych,na starej cewce i na nowej.To może być związane ze sterowaniem zapłonu.

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: piątek, 20 sierpnia 2010, 07:06
przez branio
Zamień cewki

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: piątek, 20 sierpnia 2010, 07:56
przez michalxtreme
Nie wiem czy akurat to mogło u mnie rozwiązać ten problem ale wyczyściłem świece(sporo nalotu) i silniczek krokowy a obroty przestały falować.W gnieździe trzpienia silniczka i na tym samym "grzybku" było aż czarno od sadzy.Tak wogóle czy świece mogą też mieć coś z tym wspólnego??

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: piątek, 20 sierpnia 2010, 09:09
przez Lucass
Za duża iskra raczej nie powinna stanowić problemu. Wsadź w fajkę świecę, zmasuj ją i patrz na iskrę. Jeżeli skacze pomiędzy elektrodami powinno być dobrze. Jeżeli również na boki to nie jest dobrze.
A teraz pytanie zasadnicze:
Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że nie pali na jeden cylinder?
Bo powodem drgań silnika może być też oberwana poducha.

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: piątek, 20 sierpnia 2010, 12:09
przez Marek_Bielsko
Lucass napisał(a):Bo powodem drgań silnika może być też oberwana poducha.


Tym bardziej, że niby jeździ normalnie. Jak nie pali na 1 cylinder przy takim słabym silniku, to wyraźnie nie jedzie. :evil:

:)

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach.

PostNapisane: piątek, 20 sierpnia 2010, 12:29
przez Szumak
Dodatkowo precyzując bez jednego cylindra nie chce za bardzo przekraczać 80kmph (to znaczy mój - identyczna moc, niższy moment) i od razu zapala się żółta łódź podwodna oraz SERV. Jeżeli kontrolki się nie świecą to pewnie wina poduszki jak sugerują koledzy.