Włącznik termiczny wentylatora.

Witam.
No i znów mam problem choć jak zwykle chciałem dobrze
Naczytałem się postów z dziedziny " czujnik wentylatora , temperatury " itp. ale mam ogólnie mętlik w głowie bo i problem trochę inny.
Zacznę od początku. Ponieważ po lipcowych upałach Kangoo często osiągał temperaturę w układzie chłodzenia przy której włączał się wentylator ( co jest oczywiście normalnym zjawiskiem) jednak gdy po jeździe w korkach lub innej intensywnej ( np z przyczepą) zajechałem pod dom i wyłączyłem silnik, wtedy włącza mi się wentylator. Wiem , że Kangoo tak mają i Lucass też pisał, ze jest oK. Ale mnie to irytuje a domniemam , że chłodnica już też nie taka młoda i pewnie gorzej chłodzi, to i zjawisko się nasila. Normalnie to jak wyłączyłem silnik a wentylator się włączył, to znowu go odpaliłem żeby pompa przemieliła płyn ( bo przecież na zgaszonym silniku pompa nie działa i co tak naprawdę ten went. chłodzi???) i za około 20 - 30 sekund went. się wyłączał i gasiłem autko i szedłem do domu. Jednak gdy zrobiło się naprawdę gorąco to i wentylator dłużej musi chodzić , a mi się akurat nie zawsze chce czekać w aucie aż się zchłodzi silnik
Postanowiłem zatem zrobić osobny włącznik wentylatora ( tak jakby zrobić to na krótko , tylko z włącznikiem na desce rozdzielczej). Patent z powodzeniem stosowałem w Polonezie Trucku. Dlatego i tu postanowiłem tak zrobić i np. jak byłaby potrzeba to włączałbym wcześniej aby schłodzić trochę silnik i nie katował bym bez sensu akumulatora w sytuacji gdy wentylator włącza się na zgaszonym silniku i chodzi około 10 min.
Tak więc przygotowałem się do pracy, kupiłem przewód elektryczny, konektorki, koszulki termo. no i oczywiście przycisk/włącznik z czerwoną diodą LED abym nie zapomniał wyłączyć wentylatora no i zacząłem działać. Przeprowadziłem kable , umiejscowiłem pstryczek ( koło pokrętła regulacji wiązki świateł przednich) i nagle zrobił się problem...
...nie mogę znaleźć miejsca gdzie mógłbym podłączyć kable. Chodzi o to , że zdałem sobie sprawę , że podłączenie nawet na krótko wentylatora (bezpośrednio) nic nie daje bo przecież nie ma w nim zasilania( prądu). Szybko przypomniałem sobie , że w Polonezie podłączyłem kable do włącznika termicznego wentylatora ale o zgrozo, tu go nie ma
Wyczytałem już na forum , że nie wszystkie kangoo mają w chłodnicy to ustrojstwo. Niektóre mają w głowicy ( pewnie dlatego włącza się went. po zgaszeniu silnika. Wiadomo , że przez chwilę rozgrzane elementy wnętrza silnika oddają jeszcze ciepło). Jednak ja nie mam przy termostacie żadnych wtyczek, czujników ani nawet kabelków podobnych do jakiegoś czujnika wentylatora. Mam natomiast jeden czujnik wkręcony w bok głowicy ( patrząc od strony akumulatora). Czy to to?
Jak mam podłaczyć moje kabelki i z czym aby włączać niezależnie wentylator chłodnicy??? Czy mam może sterowanie z ECU?
Podpowiedzcie coś , bo straciłem 3 godziny ( nie licząc czasu na ,,szukajce'') i nie wiem co dalej.
No i znów mam problem choć jak zwykle chciałem dobrze

Naczytałem się postów z dziedziny " czujnik wentylatora , temperatury " itp. ale mam ogólnie mętlik w głowie bo i problem trochę inny.
Zacznę od początku. Ponieważ po lipcowych upałach Kangoo często osiągał temperaturę w układzie chłodzenia przy której włączał się wentylator ( co jest oczywiście normalnym zjawiskiem) jednak gdy po jeździe w korkach lub innej intensywnej ( np z przyczepą) zajechałem pod dom i wyłączyłem silnik, wtedy włącza mi się wentylator. Wiem , że Kangoo tak mają i Lucass też pisał, ze jest oK. Ale mnie to irytuje a domniemam , że chłodnica już też nie taka młoda i pewnie gorzej chłodzi, to i zjawisko się nasila. Normalnie to jak wyłączyłem silnik a wentylator się włączył, to znowu go odpaliłem żeby pompa przemieliła płyn ( bo przecież na zgaszonym silniku pompa nie działa i co tak naprawdę ten went. chłodzi???) i za około 20 - 30 sekund went. się wyłączał i gasiłem autko i szedłem do domu. Jednak gdy zrobiło się naprawdę gorąco to i wentylator dłużej musi chodzić , a mi się akurat nie zawsze chce czekać w aucie aż się zchłodzi silnik

Postanowiłem zatem zrobić osobny włącznik wentylatora ( tak jakby zrobić to na krótko , tylko z włącznikiem na desce rozdzielczej). Patent z powodzeniem stosowałem w Polonezie Trucku. Dlatego i tu postanowiłem tak zrobić i np. jak byłaby potrzeba to włączałbym wcześniej aby schłodzić trochę silnik i nie katował bym bez sensu akumulatora w sytuacji gdy wentylator włącza się na zgaszonym silniku i chodzi około 10 min.
Tak więc przygotowałem się do pracy, kupiłem przewód elektryczny, konektorki, koszulki termo. no i oczywiście przycisk/włącznik z czerwoną diodą LED abym nie zapomniał wyłączyć wentylatora no i zacząłem działać. Przeprowadziłem kable , umiejscowiłem pstryczek ( koło pokrętła regulacji wiązki świateł przednich) i nagle zrobił się problem...

...nie mogę znaleźć miejsca gdzie mógłbym podłączyć kable. Chodzi o to , że zdałem sobie sprawę , że podłączenie nawet na krótko wentylatora (bezpośrednio) nic nie daje bo przecież nie ma w nim zasilania( prądu). Szybko przypomniałem sobie , że w Polonezie podłączyłem kable do włącznika termicznego wentylatora ale o zgrozo, tu go nie ma


Wyczytałem już na forum , że nie wszystkie kangoo mają w chłodnicy to ustrojstwo. Niektóre mają w głowicy ( pewnie dlatego włącza się went. po zgaszeniu silnika. Wiadomo , że przez chwilę rozgrzane elementy wnętrza silnika oddają jeszcze ciepło). Jednak ja nie mam przy termostacie żadnych wtyczek, czujników ani nawet kabelków podobnych do jakiegoś czujnika wentylatora. Mam natomiast jeden czujnik wkręcony w bok głowicy ( patrząc od strony akumulatora). Czy to to?
Jak mam podłaczyć moje kabelki i z czym aby włączać niezależnie wentylator chłodnicy??? Czy mam może sterowanie z ECU?
Podpowiedzcie coś , bo straciłem 3 godziny ( nie licząc czasu na ,,szukajce'') i nie wiem co dalej.
