Strona 1 z 1

(1.4 2001) problem spalanie

PostNapisane: sobota, 4 września 2010, 16:06
przez ralf66
Witam
małe pytanie do koleżeństwa
od 2 tyg posiadam kangurka 1.4 i nie wiem co z nim jest nie tak spalanie ok. 11l w mieście na trasie ok 9l i najważniejsze prędkość max to 110 km i ni za cholerę więcej :evil: .

p.s. wiem że powiecie iż kangur to nie wóz sportowy ale .....

Re: (1.4 2001) problem spalanie

PostNapisane: sobota, 4 września 2010, 16:35
przez Lucass
1. Wymień filtr powietrza
2. Wymień świece
3. Wyreguluj zawory
To na początek ;)

Re: (1.4 2001) problem spalanie

PostNapisane: sobota, 4 września 2010, 17:00
przez ralf66
Podobno jak katalizator jest zapchany? to też tak się robi - prawda to

filtr powietrza wymieniony zraz po zakupie razem z olejem i innymi filtrami

Re: (1.4 2001) problem spalanie

PostNapisane: sobota, 4 września 2010, 20:23
przez wat1
Stanowczo za dużo spala, mój spala do 8l/100 benzyny w trybie mieszanym, sprawdź czy masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, miałem kiedyś takie coś w samochodzie innej marki i nieszczelność była praktycznie niewidzialna dla postronnego obserwatora.

Re: (1.4 2001) problem spalanie

PostNapisane: sobota, 4 września 2010, 21:44
przez ralf66
wat1 napisał(a):Stanowczo za dużo spala, mój spala do 8l/100 benzyny w trybie mieszanym, sprawdź czy masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, miałem kiedyś takie coś w samochodzie innej marki i nieszczelność była praktycznie niewidzialna dla postronnego obserwatora.



wiem że za dużo mój - mondek (110kW ) w trybie mieszanym 7-7,5l/100 km a w trasie jak jadę 110km/h to komp. pokazuje 5,9l/100 km.

Re: (1.4 2001) problem spalanie

PostNapisane: niedziela, 5 września 2010, 12:21
przez Lucass
Sprawdzenie uszczelki? A jak to sobie wyobrażasz bez rozbierania silnika?
No chyba, że na początek kompresję.
Ale zawsze trzeba zaczynać od rzeczy najprostszych.
Zawory.

Re: (1.4 2001) problem spalanie

PostNapisane: niedziela, 5 września 2010, 13:35
przez Szumak
Uszkodzenie uszczelki może objawiać się w różny sposób choć 100% pewności bez rozebrania nie ma i w dodatku nie wszystkie objawy występują jednocześnie. Najpewniejszy objaw to dekompresja cylindra do układu chłodzenia a efekty do zaobserwowania w spalinach i zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego - szczegóły do znalezienia na forum.
Pomiar stopnia kompresji to dobry pomysł (choć trudniej z wykonaniem). Jednak poza uszkodzeniem uszczelki odchylenia od normy mogą również wskazywać na uszkodzenie pierścieni (i/lub gładzi cylindra) lub wypalenie gniazd zaworowych (po wyregulowaniu zaworów).

Re: (1.4 2001) problem spalanie

PostNapisane: niedziela, 5 września 2010, 14:48
przez lukas
Jakieś pierdołki panowie pociskacie, do zaobserwowania w spalinach?
Jak wywali uszczelkę do układu chłodzenia to ciśnienie jest duże i wywala płyn wszystkimi możliwymi otworami, wręcz gotuje go.
Co to ma wspólnego ze zwiększonym zużyciem paliwa. Wydaje mi się że raczej z gotowaniem płynu i nierówną pracą.
ralf66 czy wszystko masz dobrze z temperaturą płynu chłodniczego, jeżeli tak to nawet gdyby wywaliło uszczelką płyn do oleju w silniku to i tak nie zwiększy się zużycie paliwa. Na korku wlewu pokaże się maź koloru białego.
Stawiam na walnięte pierścienie na tłokach lub rysa w którymś z cylindrów.
Kupiłeś niedawno skoczka i nie wiesz jaki był powód sprzedaży.
Ale sprawdzenie kompresji faktycznie dużo Ci powie.
Jeżeli masz olej w odmie to na 100% masz nieszczelność na którymś z tłoków.
Olej w odmie mam na myśli że się aż z niej leje, a nie olej z oparów.