Strona 1 z 5
Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 5 września 2010, 15:46
przez szarik01
Witam. Jak się objawiają nie wyregulowane zawory... Wydaje mi się że moje wymagają regulacji ale chciałem się dopytać jak u was jest to odczuwalne pytanie w szczególności kierowane do Szumaka który ma prawie ten sam samochód co ja czyli: 1.2 v16 rocznik 2002.
I czy ktoś wie jak ma wyglądać regulacja dla kangoo o takich parametrach? chodzi mi o odstępy nie wiem jak się to profesjonalnie nazywa ;/
Re: Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 5 września 2010, 18:16
przez Lucass
Luz mierzysz i ustawiasz na zimnym silniku.
zawór ssący 0,10 mm
zawór wylotowy 0,20 mm
Objawy mogą być różne, w zależności od tego czy będzie za duży czy za mały, jak bardzo i na ilu cylindrach. Generalnie spadek mocy, wzrost zużycia paliwa. Zbyt mały luz może doprowadzić do wypalenia gniazd zaworów, a to z kolei do kosztownej naprawy głowicy.
Powinno się go regulować co 15-20 kkm. Na gazie częściej.
Re: Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 5 września 2010, 19:54
przez lukas
Najczęstszy objaw to nic innego jak stuki.
Regulujesz co 40000, na gazie co 20000.
Choć ja swoim zrobiłem ponad 200 000 bez wymiany rozrządu i bez żadnych regulacji
O pasku jakoś nie myślałem wcale a o zaworach w ogóle.

Re: Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 5 września 2010, 20:40
przez szarik01
powiem jakie mam objawy... auto po zapaleniu chodzi i potrafi zgasnąć bez przyczyny, wydaje bardzo dziwny dźwięk mianowicie pyrka, (nie mam katalizatora, i wydech jest na 100% dokręcony bo sam go dokręcałem i było ok), przy przyspieszaniu lubi go zerwać tak jakbym nagle puścił pedał gazu. Ostatnio jak się tak działo to wyła wina właśnie niewyregulowanych zaworów. Auto miało identyczne objawy... gasło w czasie jazdy, zrywało go, dusił się, nie miał w ogóle pary... kopcił na czarno a niedawno jak miałem problemy z aku to przypadkiem zauważyłem że kopci na szaro, teraz nie zauważyłem tego, nie przyglądałem się...
Re: Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 5 września 2010, 20:41
przez Szumak
Dla Twojego (i mojego) silnika prawidłowe luzy wynoszą:
ssący: 0,05 - 0,12mm
wydech: 0,15 - 0,22mm
W przypadku LPG raczej stosuj górny zakres. Regulację zrobisz bez problemu sam jeśli masz szczelinomierz.
Prawidłowe okresy między regulacjami podaje Lucass, zwłaszcza z LPG powinno się ich przestrzegać.
Re: Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 5 września 2010, 22:58
przez szarik01
Rozmawiam na ten temat z branio ale niestety mam ograniczony czas

nie wiem czy uda się nam dograć sprawę ;/
Re: Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 12 września 2010, 08:38
przez lukas
Czyli zawory mam regulować co 2 miesiące ? przez miesiąc zrobię około 10 tys.
Re: Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 12 września 2010, 10:30
przez Szumak
Możesz wysłać list dziękczynny pod adres inżynierów RENAULT

Re: Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 12 września 2010, 11:46
przez lukas
Pytanie tylko czy jest sens i nie szkoda kasy na jakieś bzdurne operacje na silniku.
Może lepiej wyregulować zawory jak naprawdę jest to konieczne a nie napisane w notesiku.
Re: Regulacja zaworów.

Napisane:
niedziela, 12 września 2010, 14:43
przez Szumak
Chodzi o to, że nie wiesz kiedy jest to naprawdę konieczne :-S
Jak masz za duże luzy to słyszysz... tylko, że wielkość problemu jest odwrotnie proporcjonalna do wielkości luzu.
Z drugiej strony nie wiem co może być przyczyną zmniejszenia się luzu zaworowego w wyniku eksploatacji silnika. Może ktoś wyjaśnić ten problem?