Strona 1 z 1

Zawór

PostNapisane: sobota, 6 listopada 2010, 14:41
przez jurireszka
Witam czytałem o EGR i u mnie w 1.9 dti 2000 zdaje sie nie ma takieo z podpieciem kostki elektrycznej a sterowany podciśnieniowo elektrozaworem. Czy cos takieo tez można śmiało wykręcać i czyscić?

Re: Zawór

PostNapisane: sobota, 6 listopada 2010, 16:19
przez MaciekR4
no nie wiem, czy nie ma...ja w 1.9D mam EGR i idą do niego przewody el.

cy można czyścić - ja odkręciłem ile się dało od kolektora i to co zostało potraktowałem środkiem do mycia silnika i potem przemyłem sporą ilością wody, aż zaczęła w miarę czysta lecieć...a to do czego idą przewody el. - tylko styki WD-40 przemyłem i przedmuchałem kompresorem

Re: Zawór

PostNapisane: sobota, 6 listopada 2010, 16:30
przez jurireszka
Nie mówię, że nie ma, tylko że jest chyba inny model tego zaworu (wyczytałem na forum).

Pisz staranniej, przeoczone znaki dopisano. /MOD

Re: Zawór

PostNapisane: sobota, 6 listopada 2010, 17:29
przez L-irek
Zgadza się .
Są dwa rodzaje - jeden sterowany podciśnieniowo poprzez zaworek , drugi sterowany silniczkiem (chyba krokowym).
Nie pamiętam dokładnie w tej chwili jak wygląda ten pierwszy , ale u kumpla w jego Skoczku kiedyś widziałem , stąd ta wiedza ;)
U mnie ten drugi rodzaj i tego czyściłem bez problemowo po odkręceniu od kolektora :) .
Najlepiej zapodaj zdjęcie - to zawsze dużo pomaga .

Re: Zawór

PostNapisane: sobota, 6 listopada 2010, 17:41
przez jurireszka
Sprawdziłem na allegro jak to wygląda i juz wiem że na 100 % u mnie jest ten typ bez kostki z kabelkami. Jest post na forum odnośnie czyszczenia tego zaworu z elektroniczną kostką, jednak nic nie ma o tym drugim. Czy kto czyścił ten zawór sterowany podciśnieniowo ? Czy można śmiało rozkręcac bez obaw awarii?

Re: Zawór

PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 13:02
przez Lucass
Być może się mylę, ale to są chyba dwa zawory o zupełnie różnym przeznaczeniu. EGR to zawór sterowany elektronicznie z komputera, którego działanie polega na puszczaniu części spalin do powtórnego spalania. Czyli taki ekologiczny :mrgreen: Otwarcie lub zamknięcie sterowane jest na podstawie informacji z czujników i parametrów pracy silnika.
A drugi to tzw Wastegate czyli zawór sterujący ilością spalin kierowanych na łopatki turbiny. On jest ciśnieniowy. Im wyższe ciśnienie po "zimnej" stronie turbiny, tym mniej spalin kieruje na łopatki po stronie "gorącej".

O ile EGR ma tendencje do zasyfiania się, o tyle WG raczej nie i bym go nie ruszał.

Re: Zawór

PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 16:12
przez jurireszka
Już za późno !!! ale jest OK. W książce wyczytałem że to jest EGR. Wykręciłem dziada, dwie śruby 13 stki, najwięcej problemu miałem z zawleczką łączącą ten zawór z rurą metalową, trzeba lekko się pomęczyć. W środku straszny syf, zawór połączony jest z kolektorem też jakby taką podkładką z metalową tuleją j i tam też okrutny syf z sadzy. Po czyszczeniu i jeździe próbnej jest narazie ok. Auto miało objaw chwilowy brak mocy i reakcji silnika na pedał przyspieszenia.

Re: Zawór

PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 19:57
przez L-irek
Lucass w tym wypadku akurat się mylisz .
Jak powyżej w moim poście pisałem w modelu 1,9 DTi są dwa rodzaje zaworów EGR , na dwa różne sposoby sterowane. :P
Przed pojawieniem się silników DCi zawór sterowany był podciśnieniowo , po ukazaniu się 1,9DCi zaczęli montować zawory sterowane elektrycznie i takowy zainplantowali do 1,9DTi , które jeszcze były w produkcji.
Kumpel ma 2000r i ma stary zawór , u mnie 2001r i jest nowy EGR.
Taka jest prawda i tego będziemy się trzymać ;)