zawór upustowy turbosprężarki

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

zawór upustowy turbosprężarki

Postprzez metik sobota, 15 stycznia 2011, 12:20

Witajcie
powiedzcie mi proszę, jak działa ten zawór bo wydaje mi się, że powinien pracować w miarę podnoszenia obrotów silnika a u mnie czy go wkręcę na 2000 czy 4000 to on stoi w miejscu


chodzi o ten zaznaczony nr 2
Obrazek
metik
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 21
Dołączył(a): niedziela, 10 października 2010, 07:44

Re: zawór upustowy turbosprężarki

Postprzez Wiz sobota, 15 stycznia 2011, 12:51

Jak jest zamkniety to tylko lepiej, szybciej sie powinnien wkrecac na obroty :))))
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: zawór upustowy turbosprężarki

Postprzez gre81 sobota, 15 stycznia 2011, 12:57

Wydaje mi się że zawór otwiera się w momencie kiedy puszczasz gaz tzn. jak obroty spadają.
tutaj taki mały przykład blow-off dla zobrazowania.
http://www.youtube.com/watch?v=wzD-3ooxaiI
Kangoo 1.5 dCi 80KM 2003, biały. już go nie ma
Kangoo 1.5DCI 105KM(teraz 125 kucyków) 2009, żółty jak słońce.
Moje miasto Łódź.
Avatar użytkownika
gre81
Kangoomistrz 2010
Kangoomistrz 2010
 
Posty: 357
Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2008, 11:43
Lokalizacja: Łódź

Re: zawór upustowy turbosprężarki

Postprzez metik sobota, 15 stycznia 2011, 17:40

Wiz napisał(a):Jak jest zamkniety to tylko lepiej, szybciej sie powinnien wkrecac na obroty :))))


no nie jestem pewien :) mi raczej się właśnie nie wkręca jak powinien ... raczej może chyba rozwalić turbinę
metik
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 21
Dołączył(a): niedziela, 10 października 2010, 07:44

Re: zawór upustowy turbosprężarki

Postprzez Lucass niedziela, 16 stycznia 2011, 12:27

Blow off to jedno, a wastegate drugie.
Blow off jest za turbosprężarką (konkretnie sprężarką). Upuszcza nadmiar powietrza z dolotu w czasie gwałtownego spadku obrotów (np przy zmianie biegu). Chroni łopatki turbiny przed nadmiernymi oporami, przy gwałtownym wzroście ciśnienia w dolocie spowodowanym zamknięciem przepustnicy. W silnikach diesla raczej nie spotykany, bo generalnie nie ma w nich przepustnicy w takiej formie i o takim przeznaczeniu jak w silnikach benzynowych.
Wastegate (czyli to, co na zdjęciu) jest na wydechu (konkretnie przed turbiną). Upuszcza nadmiar spalin i zapobiega rozbiegnięciu się turbiny.
Przeglądnij te wątki :arrow: LINK
:)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość