Strona 1 z 1

zawór upustowy turbosprężarki

PostNapisane: sobota, 15 stycznia 2011, 12:20
przez metik
Witajcie
powiedzcie mi proszę, jak działa ten zawór bo wydaje mi się, że powinien pracować w miarę podnoszenia obrotów silnika a u mnie czy go wkręcę na 2000 czy 4000 to on stoi w miejscu


chodzi o ten zaznaczony nr 2
Obrazek

Re: zawór upustowy turbosprężarki

PostNapisane: sobota, 15 stycznia 2011, 12:51
przez Wiz
Jak jest zamkniety to tylko lepiej, szybciej sie powinnien wkrecac na obroty :))))

Re: zawór upustowy turbosprężarki

PostNapisane: sobota, 15 stycznia 2011, 12:57
przez gre81
Wydaje mi się że zawór otwiera się w momencie kiedy puszczasz gaz tzn. jak obroty spadają.
tutaj taki mały przykład blow-off dla zobrazowania.
http://www.youtube.com/watch?v=wzD-3ooxaiI

Re: zawór upustowy turbosprężarki

PostNapisane: sobota, 15 stycznia 2011, 17:40
przez metik
Wiz napisał(a):Jak jest zamkniety to tylko lepiej, szybciej sie powinnien wkrecac na obroty :))))


no nie jestem pewien :) mi raczej się właśnie nie wkręca jak powinien ... raczej może chyba rozwalić turbinę

Re: zawór upustowy turbosprężarki

PostNapisane: niedziela, 16 stycznia 2011, 12:27
przez Lucass
Blow off to jedno, a wastegate drugie.
Blow off jest za turbosprężarką (konkretnie sprężarką). Upuszcza nadmiar powietrza z dolotu w czasie gwałtownego spadku obrotów (np przy zmianie biegu). Chroni łopatki turbiny przed nadmiernymi oporami, przy gwałtownym wzroście ciśnienia w dolocie spowodowanym zamknięciem przepustnicy. W silnikach diesla raczej nie spotykany, bo generalnie nie ma w nich przepustnicy w takiej formie i o takim przeznaczeniu jak w silnikach benzynowych.
Wastegate (czyli to, co na zdjęciu) jest na wydechu (konkretnie przed turbiną). Upuszcza nadmiar spalin i zapobiega rozbiegnięciu się turbiny.
Przeglądnij te wątki :arrow: LINK
:)