Strona 1 z 2

Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: środa, 19 stycznia 2011, 22:25
przez MiGo
Cześć,
trochę Kangur znarowił się. Tym razem znowu walczę z buczeniem z przeniesienia napędu. Oto objawy:

1. Dynamiczna jazda, pow. 90 kmh: głośne buczenie przeniesienia napędu, natężenie (częstotliwość) zależne od prędkości
2. Jak wpadnę kilka razy w dziurę, słychać pisk, wycie jakby ktoś stare, zatarte łożysko usiłował kręcić. Ustaje to po zatrzymaniu pojazdu.
3. Ruszanie ze zrywem z wczesnym puszczeniem sprzęgła, tak aby lekko zatrzęsło silnikiem i budą -efekt: "wycie starego łożyska". Łożysko sprzęgła wygląda na OK, bo nie hałasuje bez względu na położenie pedału).
4. Poszarpałem sobie za koła na postoju - ustępują i stukają (jakby w piastach). Test marny, ale w Bravo żony koła nie można ot tak sobie szarpnąć.
5. Podczas wczorajszego holowania po padzie elektryki (ok 50-60 kmh), buczenie, wycie "a la stare łożysko" nie występuje tylko głośniejszy szum.
6. Manewry na półsprzęgle (w tył i przód) połączone są dziwnym odgłosem, podobnym do tego jak rower z uszkodzonym łożyskiem w suporcie.

Auto jeździ bez problemu (jeśli jadę delikatnie), biegi wchodzą i nie wypadają, drgania silnika są akceptowalne (na rozgrzanym takie same jak benzyna 1.4 kolegi).

Widzę że padło łożysko, martwię się czy to nie w różnicowym, bo z tego co wyczytałem rozebranie go to jakaś masakra (wybebeszenie połowy auta). Ile może mnie kosztować wymiana łożyskowania mechanizmu różnicowego? Robił to ktoś ostatnio?

Pozdrawiam

Michał

Re: Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 10:39
przez lukas
Z tymi buczeniami to troszkę zaczarowana sprawa.
Wcale bym się nie zdziwił jak by buczało od łożyska w kole a nawet i od tylnego.
Miałem podobne objawy niby wszystkie koła sprawne a buczy strasznie, wymienili półośki, rozebrali skrzynię i nie pomogło. Łożyska w kołach żadnego znaku zużycie nie dawały ale dopiero wymiana wszystkich łożysk w kołach pomogła.

Niedawno miałem problem z biciami na kierownicy podczas hamowania i co myślicie?
Krzywe tarcze? nie!
Luzy na gałkach? nie.
Może walnięta przekładnie? Nie.
Wszystkie fochowciny grzebały z przodu i nic.
W końcu zabrałem się za to sam.
Zdjąłem tylni prawy bęben i okazało się że jest zerwana okładzina.
Całe drżenie było wyczuwalne tylko na kierownicy :shock:

Re: Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 11:03
przez MiGo
lukas napisał(a):Z tymi buczeniami to troszkę zaczarowana sprawa.
Wcale bym się nie zdziwił jak by buczało od łożyska w kole a nawet i od tylnego.
Miałem podobne objawy niby wszystkie koła sprawne a buczy strasznie, wymienili półośki, rozebrali skrzynię i nie pomogło. Łożyska w kołach żadnego znaku zużycie nie dawały ale dopiero wymiana wszystkich łożysk w kołach pomogła.

No tak to niestety bywa. Na pewno mam luzy na zawieszeniu z przodu i kłopot z pompą. Postanowiłem działać metodycznie: odłączyć pompę, wyremontować przednie zawieszenie (amorki i gumy), sprawdzić/zalać olejem skrzynię (nie wiem czy sięgnę, bo ciasno tam...) i słuchać dalej.
Buczenie jest tylko przy jeździe na obciążeniu, tj. podczas przekazywania mocy z silnika na koła. Po wciśnięciu sprzęgła jest cisza.
Podejrzewam że jeszcze uszkodzony wydech na plecionce, ale to sprawdzę dzisiaj.

Pozdrawiam

Michał

Re: Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 12:15
przez lukas
Wszystko wskazuje na łożysko w kole przednie lewe :lol: :lol: :lol:
Buczenie pod obciążeniem :-) znam to bo przerabiałem.
To właśnie dlatego wymieniali półośki i do skrzyni zaglądali. :lol:

Re: Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 13:31
przez MiGo
lukas napisał(a):Wszystko wskazuje na łożysko w kole przednie lewe :lol: :lol: :lol:
Buczenie pod obciążeniem :-) znam to bo przerabiałem.
To właśnie dlatego wymieniali półośki i do skrzyni zaglądali. :lol:

Obyś trafił Kolego 8-)
W przyszłym tygodniu Kangur idzie do Doktora.

Pozdrawiam

Michał

Re: Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: środa, 2 lutego 2011, 20:10
przez MiGo
MiGo napisał(a):
lukas napisał(a):Wszystko wskazuje na łożysko w kole przednie lewe :lol: :lol: :lol:
Buczenie pod obciążeniem :-) znam to bo przerabiałem.
To właśnie dlatego wymieniali półośki i do skrzyni zaglądali. :lol:

Obyś trafił Kolego 8-)
...

No i trafiłeś. to było łożysko lewej piasty. Dziwne że się jeszcze kręciło

Pozdrawiam

Michał

Re: Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: środa, 2 lutego 2011, 20:19
przez lukas
;)

Re: Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: poniedziałek, 7 lutego 2011, 11:55
przez MiGo
lukas napisał(a):;)

No chyba szampan zbyt wcześnie otwarty.
Wraca temat, tylko już wiem w jakich okolicznościach auto zgrzyta:
1. Jazda na wprost, lewe koło ma pełną przyczepność, prawe wjeżdza w błoto i zaczyna tracić przyczepność. Efekt: wycie starego łożyska.
2. Jazda na wprost, po asfalcie, prawe koło wpada w dziurę tak by telepnęło samochodem, efekt: wycie starego łożyska.
Wycie ustaje po zwolnieniu do 20-30kmh i czasem jeszcze coś nieładnie strzeli i spokój.
Ciągle stawiam na różnicowy, który ma problemy przy gwałtownej zmianie obciążenia (przeniesienia mocy) pomiędzy półośkami, bo nie sądzę by prawa półoś tak się zachowywała przy jeździe na prostych kołach (zwłaszcza to wycie).

Czy 700 zł za wymianę łożysk (2szt.) w różnicowym to dobra cena? (wa-wa) Robił ktoś w swoim Zwierzaku niedawno?


Pozdrawiam

Michał

Re: Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: wtorek, 3 lutego 2015, 22:27
przez chemiadomyjni
MiGo napisał(a):
MiGo napisał(a):
lukas napisał(a):Wszystko wskazuje na łożysko w kole przednie lewe :lol: :lol: :lol:
Buczenie pod obciążeniem :-) znam to bo przerabiałem.
To właśnie dlatego wymieniali półośki i do skrzyni zaglądali. :lol:

Obyś trafił Kolego 8-)
...

No i trafiłeś. to było łożysko lewej piasty. Dziwne że się jeszcze kręciło

Pozdrawiam

Michał



Kolego poważnie buczenie powyżej 90tki to łożysko w kole? Mam taki sam objaw ale zupełnie odpuscilem sprawdzanie lozysk bo kiedy wciskam sprzeglo to buczenie ustaje (zawsze buczalo mi dalej od samej predkosci jak bylo to lozysko w piascie w poprzednich autach). Fakt że wydaje mi sie że jak dobrze przegazuje go na niższych biegach jak 5 to też porządnie buczec zaczyna. Nie mam obrotomierza wiec trudno mi okreslic czy to te same obroty. Lozyska do kangoo I bez ABSu sa dostepne jako same lozyska czy w zestawach z piasta? Jesli to nie duzy koszt to sprobuje.

Re: Wycie z przeniesienia napędu

PostNapisane: wtorek, 3 lutego 2015, 22:40
przez Stiopa
Widziałeś z kiedy są poprzednie posty? :roll: