Strona 1 z 1

Ustawienie zapłonu Kangoo 1.9D F8T

PostNapisane: sobota, 22 stycznia 2011, 16:14
przez acess
Witam,

potrzebuje jakichś porad , instrukcji ustawienia zapłonu w Renault Kangoo mój silnik to 1.9D rodzaj silnika- F8T

gdyż nie mogę ustawić.

z góry dziekuje za pomoc

Re: Ustawienie zapłonu Kangoo 1.9D F8T

PostNapisane: sobota, 22 stycznia 2011, 16:24
przez MaciekR4
yyy...ale w dieslu się zapłonu nie ustawia :)

ew. kąt wtrysku, dawkę paliwa...

Re: Ustawienie zapłonu Kangoo 1.9D F8T

PostNapisane: sobota, 22 stycznia 2011, 16:28
przez acess
heh, pomyliłem . zle napisalem
miało być że chodzi mi o cechy jak ustawić na wałku rozrządu,

kupiłem takowy i na wale i na kółku jest masa cechów i niestety nie mogę trafić na prawidłowe..
na kole zamachowym również sporo.

jakiś schemat ? jak poprostu to ustawić ?

Re: Ustawienie zapłonu Kangoo 1.9D F8T

PostNapisane: poniedziałek, 24 stycznia 2011, 09:38
przez Lucass
Albo 1,9D albo F8T. To dwa zupełnie różne silniki.
1,9 D to F8Q
a F8T to 1,9 dCi.
Masz 4x4, to masz dCi.
W innym przypadku masz zwykłego diesla 1,9D
:)

Re: Ustawienie zapłonu Kangoo 1.9D F8T

PostNapisane: poniedziałek, 24 stycznia 2011, 23:32
przez acess
Dzwine ale numer silnia w karcie pojazdu wskazuje jeszcze inaczej ;/ zaczyna sie tak:

F6Q !!

to ja już nic nie wiem , wpisane mam ciezarowy-uniwersalny DMC 1630kg
Dopuszczalna Ładownosc 630kg


więc to nie jest 4x4 !na 99% !?

wiem jedno że jest to goły silnik 1.9D

na tabliczce tez nic nie pisze jak mi radzono , zresztą do żadnego typu silnika nie mogę znalezc obrazkow badz instrukcji jak to ustawic ...;/

Re: Ustawienie zapłonu Kangoo 1.9D F8T

PostNapisane: wtorek, 25 stycznia 2011, 07:59
przez branio

Re: Ustawienie zapłonu Kangoo 1.9D F8T

PostNapisane: wtorek, 25 stycznia 2011, 09:59
przez Lucass
Zajrzyj pod spód na tylne zawieszenie. Jeżeli masz sprężyny to masz 4x4. Do tego powinieneś zobaczyć wał napędowy, tylną przekładnię i poprzeczny tłumik końcowy tuż za zderzakiem.
Jeżeli tego wszystkiego nie masz, to nie masz 4x4. A co za tym idzie nie masz silnika 1,9 dCi, bo był montowany tylko w Kangoo 4x4 (wykluczam przekładkę silnika).
Jest zatem możliwość, że masz 1,9 D lub 1,9 dTi.
1,9 dTi to silnik o symbolu F9Q.
Jeżeli na kolektorze wylotowym nie zobaczysz turbosprężarki, to nie masz 1,9 dTi.


A tak BTW dostałeś go w spadku, że nie wiesz co masz??? ;)

Re: Ustawienie zapłonu Kangoo 1.9D F8T

PostNapisane: wtorek, 25 stycznia 2011, 22:54
przez acess
Silnik to weim . że na bank 100% bez turbo ..

bo to widać gołym że nie ma turbosprężarki heh pod maską..
resztę rzeczy opisywanych sprawdzę jutro..

co do auta, nabyłem go po dość okazyjnej cenie. dlatego tak na szybko . i nie wiem co jest z silnikiem :)

a jak zrobie to rzecz jasna będę nim jeździł..
bo kangurki sa w cenie .. jak i również pod względami techniczymi są bdb.
fajnei się nimi jeżdzi itd. i bez awarii

Re: Ustawienie zapłonu Kangoo 1.9D F8T

PostNapisane: środa, 26 stycznia 2011, 09:13
przez Lucass
W takim razie na 99% 1,9D F8Q
Do tego powinien być napis na listwie drzwiowej D55 lub D65. Liczba to ilość KM.
Do rozwiązania problemu musisz jeszcze zidentyfikować producenta pompy wtryskowej i użyć szukajki. Problem był wałkowany nie raz. Pompa Lucasa jest często powodem problemów, konkretnie elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku.
Delphi (o ile pamiętam) trochę rzadziej.