Strona 1 z 1

Przerywa, muli i sporo pali na beznynie. 1.2 16V

PostNapisane: niedziela, 23 stycznia 2011, 17:32
przez redzik
Mam problem z moim skoczkiem i tracę już pomysły :roll:

Zimny silnik na benzynie szarpie i muli przy dodawaniu gazu.
Ciepły silnik przy dodawaniu gazu i jeździe pod obciążeniem potrafi na chwilę przerwać albo zwolnić. Na wolnych obrotach potrafi trochę poszaleć.
Co dziwne na gazie te objawy nie występują albo są minimalne. Na wolnych i gazie działa równo.
Natomiast na LPG potrafi się wyłączyć gaz z błędem jak przy braku gazu. - nie wiem czy łączyć te problemy razem.

Oczywiście zapala się Engine Check.

Podjęte działania:
Analiza na komputerze błędów z żółtej łodzi podwodnej. Najczęstszym błędem był
P0130 -- Oxygen Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)

Wymieniłem więc sondę lambda, niestety bez poprawy sytuacji. (czy jest tam jeszcze jedna sonda?)
Natomiast pojawiają się nowe błędy ale incydentalnie. (nie wiem czy były też wcześniej)
P0170 -- Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
P0130 -- Oxygen Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor
P0203 -- Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3
P0168 Fuel Temperature Too High
P0128 Coolant Thermostat (Coolant Temperature Below Thermostat Regulating Temperature)

Zamrożona ramka dla P0170

P0170 is the DTC that caused this Freeze Frame Data to be Stored
Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
Fuel System 1 Status Closed Loop Control using Oxygen Sensor - Normal
Calculated Load 18.8 %
Coolant Temperature 79 Deg C 174.2 Deg F
Short Term Fuel Trim Bank 1 100.00 % Lean (-)
Long Term Fuel Trim Bank 1 100.00 % Lean (-)
Intake Manifold Pressure 66 kPaA 9.6 PsiA
Engine Speed 2570.00 Rpm
Vehicle Speed 44 Kmh 27 Mph

Zauważyłem, iż chyba zbyt często Short Fuel Trim jest na 99-100% i wtedy go muli/zatyka.
Zdjęcie nogi z gazu i dodanie go ponownie powoduje zmianę tego parametru na np. 20% i silnik zaczyna pracować normalnie.
Nie wiem tylko czy jest to przyczyna czy skutek awarii.

Jednocześnie spalanie na benzynie jest duże, na gazie w normie.

Zazwyczaj po zatrzymaniu włącza się wentylator ale ostatnio nic takiego nie ma miejsca. Słychać jedynie "terkotanie" po prawej dolnej stronie silnika
i za chwilę przełączenie przekaźnika prawdopodobnie wyłączającego wentylator. Nie wiem czy należy to łączyć.


Pozdrawiam i może ktoś wpadnie na konstruktywny pomysł.
Wydaje mi się, iż problem jest podobny do poniższego ale jak na razie nie znaleźliśmy rozwiązania.
viewtopic.php?f=78&t=8121

Pytanie zadawaj w odpowiednim dziale. Przeniesiono. /MOD

_______________________________
Kangoo 1.2 16V LPG 200 tyś. km

Re: Przerywa, muli i sporo pali na beznynie. 1.2 16V

PostNapisane: niedziela, 23 stycznia 2011, 21:30
przez Szumak
Nie znam odpowiedzi na Twój problem, ale zacząłbym od układu zasilania benzyny: filtr paliwa, przewody, listwa wtryskowa. Objawy wskazują na problemy z tworzeniem właściwego składu mieszanki, możesz śmiało pominąć sprawdzanie układów wspólnych dla obu paliw.

[Dwie sek później]
I oczywista oczywistość: pompka paliwa ;)

Re: Przerywa, muli i sporo pali na beznynie. 1.2 16V

PostNapisane: niedziela, 23 stycznia 2011, 21:38
przez branio
Reguluj zawory
Jeśli się nie poprawi podepnij Clip

Re: Przerywa, muli i sporo pali na beznynie. 1.2 16V

PostNapisane: niedziela, 23 stycznia 2011, 22:38
przez redzik
branio napisał(a):Reguluj zawory
Jeśli się nie poprawi podepnij Clip


Zawory były regulowane dość niedawno (jakieś 1000 km. temu).
Przy lzach na zaworach zawsze gorzej zachowywał się na gazie.
Ale do rozważenia.

Clip pokaże więcej niż ELM?

Re: Przerywa, muli i sporo pali na beznynie. 1.2 16V

PostNapisane: poniedziałek, 24 stycznia 2011, 07:38
przez branio
Pokaże prawdę nie bzdury

Re: Przerywa, muli i sporo pali na beznynie. 1.2 16V

PostNapisane: poniedziałek, 24 stycznia 2011, 10:16
przez Szumak
Tak jak pisze branio: ELM kazał mi wymienić komputer gdy miałem przebicie na świecy ;)

Re: Przerywa, muli i sporo pali na beznynie. 1.2 16V

PostNapisane: poniedziałek, 24 stycznia 2011, 11:01
przez redzik
Szumak napisał(a):Tak jak pisze branio: ELM kazał mi wymienić komputer gdy miałem przebicie na świecy ;)


Zastanawiam się czy DDT2000 wystarczy, czy jednak ASO?