Brak mocy na piątym biegu w silniku 1.9 dti

Witam
szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku jak mój co by mi coś pomógł
w związku z tym opiszę problem
rocznik z końcówki 2001
z silnikiem 1,9 dti
wiec tak
parę lat temu padł w nim silnik i turbina
od tamtej pory jeździ coraz słabiej
obecnie maksymalna prędkość jego to ledwo 130 (trzeba go mocno rozbujać) przy dość wysokich obrotach i silnik wtedy traci moc i więcej nie pojedzie
na 5 biegu brak reakcji na pedał gazu jedyne co to nie zwalnia jak wcisnę w dechę ale mocy nie ma wcale, na innych biegach jeździ w miarę dobrze.
czasem pali się ta kontrolka dogrzewania świec jak mocniej depnę wystarczy ze obroty spadną (wcisnę sprzęgło albo wrzucę na luz) i gaśnie. (wyczyściłem EGR wiec to może kwestia przepływomierza bo jak go odłączę to cały czas się pali ta kontrolka)
W wężyku który "biegnie" od presostatu(?) zaworu upustowego turbiny do części w którą montuje się zawór EGR znalazłem olej.
w rurach gumowych od turbiny również się natknąłem na niego.
raz na tydzień lub dwa pokazywał mi ubytek dwóch kresek oleju na wyswietlaczu ale wycieków nie widziałem.
ostatnio dolałem mu więcej i na razie nie bierze.
ja już sam nie wiem co o tym myśleć bo wg serwisu wszystko jest dobrze
zastanawiam się nad wymiana turbiny ale pytanie czy to pomoże na dolegliwości mojego kangurka
żeby znowu miał swoje 80 kucyków
proszę o jakąś rade jak przywrócić mu moc
pozdrawiam
tak przy okazji może ktoś miał podobnie,pali się kontrolka poduszek i serv ,ale poduszki mam wymienione czasem to gaśnie ale przy wybojach się zapala i rożnie z tym jest ,wygląda jakby jakaś wtyczka była obluzowana, będę musiał w jakaś sobotę popatrzyć
szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku jak mój co by mi coś pomógł
w związku z tym opiszę problem
rocznik z końcówki 2001
z silnikiem 1,9 dti
wiec tak
parę lat temu padł w nim silnik i turbina
od tamtej pory jeździ coraz słabiej
obecnie maksymalna prędkość jego to ledwo 130 (trzeba go mocno rozbujać) przy dość wysokich obrotach i silnik wtedy traci moc i więcej nie pojedzie
na 5 biegu brak reakcji na pedał gazu jedyne co to nie zwalnia jak wcisnę w dechę ale mocy nie ma wcale, na innych biegach jeździ w miarę dobrze.
czasem pali się ta kontrolka dogrzewania świec jak mocniej depnę wystarczy ze obroty spadną (wcisnę sprzęgło albo wrzucę na luz) i gaśnie. (wyczyściłem EGR wiec to może kwestia przepływomierza bo jak go odłączę to cały czas się pali ta kontrolka)
W wężyku który "biegnie" od presostatu(?) zaworu upustowego turbiny do części w którą montuje się zawór EGR znalazłem olej.
w rurach gumowych od turbiny również się natknąłem na niego.
raz na tydzień lub dwa pokazywał mi ubytek dwóch kresek oleju na wyswietlaczu ale wycieków nie widziałem.
ostatnio dolałem mu więcej i na razie nie bierze.
ja już sam nie wiem co o tym myśleć bo wg serwisu wszystko jest dobrze
zastanawiam się nad wymiana turbiny ale pytanie czy to pomoże na dolegliwości mojego kangurka
żeby znowu miał swoje 80 kucyków
proszę o jakąś rade jak przywrócić mu moc
pozdrawiam
tak przy okazji może ktoś miał podobnie,pali się kontrolka poduszek i serv ,ale poduszki mam wymienione czasem to gaśnie ale przy wybojach się zapala i rożnie z tym jest ,wygląda jakby jakaś wtyczka była obluzowana, będę musiał w jakaś sobotę popatrzyć