Strona 1 z 6

Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: środa, 9 lutego 2011, 17:06
przez Wiz
Witam,
dostalem od swojego szefa taki zestaw do podmiany. Efektem koncowym ma byc "fantastyczne" swiatlo xenonowe. Zastanawia mnie jednak co z legalnoscia, trwaloscia lamp (wypalajace sie odblysniki) o instalacji elektrycznej nawet nie wspomne.
Ktokolwiek z Was mial doczynienia z tym ustrojstwem lub ma jakies informacje jak to sie sprawdza w samochodzie :?:
Link podany powyzej nie odzwierciedla dokladnie zestawu ktory posiadam lecz patrzac na zdjecia wydaje mi sie iz roznice jesli sa to bardzo znikome.

Re: Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: środa, 9 lutego 2011, 17:33
przez bogdan02
Zestaw produkcji japońskiej, wykonany z dbałością o szczegóły oraz trwałość produktu. Pewność dobrego zakupu zapewni Państwu roczna gwarancja.

Ta, napewno :lol:
Zakładaj, nowe lampy na allegro nie są takie drogie.
Co do legalności to pytałbym u źródła (dobry diagnosta)

Re: Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: środa, 9 lutego 2011, 17:50
przez Masaccio
O legalności chyba nawet nie ma mowy :)

Re: Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: środa, 9 lutego 2011, 19:11
przez skarb
Jak dostałeś od Szefa to wymieniaj i zakładaj i nie zadawaj pytań.

Jak Szef daje to trzeba przyjąć i podziękować :lol:

Re: Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: środa, 9 lutego 2011, 19:44
przez Wiz
Skarbie tak wlasnie zrobilem, przyjalem i podziekowalem :mrgreen:
Montaz zostawilem sobie na cieplejsze dni i po otrzymaniu odpowiedzi na wczesniejsze pytania 8-)

Re: Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: środa, 9 lutego 2011, 20:02
przez ep08
Jesli to zwykla H4, tyle ze swieci na bialo czy niebiesko to powinna miec homologacje tak jak kazda inna H4 i bedzie to jak typowa chinszczyzna z z markieta .

Jesli to prawdziwa zarowka ksenonowa, tyle ze wlozona do zwyklej lampy to zapomnij o legalnosci, jak Cie drapna to zaplacisz.

Jest jeszcze trzecia opcja - jakas hybryda, tudziez wynalazek, wtedy tez nie masz homologacji ani legalnosci, a swiecic bedzie jak chinszczyzna z markieta ;)

Lepszy bedzie efekt jak zamontujesz takie uszy jak ma Szumak 8-)

Pozdrawiam
Tomasz

Re: Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: środa, 9 lutego 2011, 21:38
przez Szumak
Tak, ale uszy świecą przez 1% jeżdżenia po Śląsku i 3% jeżdżenia po innych częściach kraju ;)

Re: Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 00:20
przez ep08
Szumak napisał(a):Tak, ale uszy świecą przez 1% jeżdżenia po Śląsku i 3% jeżdżenia po innych częściach kraju ;)


Ale jaki piorunujacy efekt, tez bym sobie takie cos sprawil, ale to pewnie gwizdze przy wyzszych predkosciach?

Pozdrawiam
Tomasz

Re: Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 01:46
przez ---Edi---
Witaj,
miałem taki zestaw zamontowany u siebie w Skoczku i już odpowiadam Ci na pytania.
Co do instalacji elektrycznej spokojnie wytrzyma. Xenon ma tylko 35 W, podpinasz się pod normalną instalację w kostki lampy, a resztę załatwia przetwornica.
Co do odbłyśników nie wypalisz ich z tego samego powodu co wyżej, Xenon jest zimnym źródłem światła ze względu na 35 W. Są nowsze żarniki około45W lecz rzadko spotykane itd.
Co do plastikowych reflektorów nie nagrzewają się tak jak przy normalnych żarówkach, nie topią itd.
Co do jakości świecenia faktycznie w porównaniu z normalną żarówką masz dzień w nocy przed autem :) :)
Warunek po montażu jechać na ustawienie świateł abyś po 1 nikogo nie oślepiał ( włożenie Xenonu H4-3 czyli taki zestaw jak w aukcji z llinku, powoduje przesunięcie środka źródła światła w lampie i automatycznie podniesienie strumienia świetlnego = oślepianie innych. Przy dobrym montażu ( nawet samodzielny tylko staranny ) i dobrze ustawionych światłach na stacji nie ma mowy o oślepianiu.
Serdecznie polecam takie zestawy.
Ale co by nie było tak miło cudownie itd, teraz kilka wad tego całego ustrojstwa.
Po 1 i najważniejsze, podczas kontroli tracisz dowód, za brak homologacji na samochód dopuszczającej Cię do poruszania się po drogach Polski i Unii Europejskiej.
Homologacja wybita na lampie jest pod przypisaną do niej żarówkę a dokładniej pod źródło światła. Kangoo ma HCR czyli halogen światła mijania i drogowe.
Wkładasz Xenon = brak homologacji
Po 2 i tez bardzo ważne w razie jakiejkolwiek kolizji i sprawy spornej z Policją lub Ubezpieczycielem, mogą odmówić wypłaty Tobie odszkodowania a wręcz zrobić Cię winnym np. kolizji ( jeśli druga osoba dobrze się wytłumaczy np oślepieniem, brakiem homologacji Twojego pojazdu )
Po 3 powinno się przy Xenonie posiadać system samooczyszczania szkieł reflektorów ze względu, że bród na reflektorze rozszczepia strumień światła xenonowego i wówczas świecisz wszędzie ale nie na drogę :)

Tak z własnego doświadczenia. Jeździłem z podobnym zestawem około roku. W mieście i w trasie. W życiu nikt nie migał, że oślepiam czy coś podobnego, na CB żadnych uwag. Starałem się także dbać o czystość szkieł reflektorów. Jazda w nocy na prawdę przyjemność, w zasadzie na trasie drogowych nie używałem ( były niepotrzebne ).
Zestaw wymontowałem z 2 powodów.
Po 1 przetwornice i Xenon wprowadzały zakłócenia do instalacji elektrycznej a dokładnie do radia CB, nie szło się tego pozbyć, nawet przez osobne zasilanie Cb, czy wkładanie różnego rodzaju filtrów, kondensatorów itd.
Po 2 użeranie się z niebieskimi. Są coraz lepiej wyszkoleni, zwracają uwage na światła, potrafią rozróżnić Xenon od Halogenu, czepiają się i mają odgórny przydział usuwania z dróg ludzi z Xenon-kitem montowanym w garażu, stodole itd.
W związku z tym, że jeździłem dużo po mieście w godzinach wieczorno-nocnych, miałem dość szybkich powrotów przez nieznane mi osiedla pod dom, albo szybkie chowanie się po parkingach przed niebieskimi, stąd wróciłem do normalnych żarówek i próbuję przystosować oczy do tego czegoś co niby świeci przed autem w porównaniu z Xenonem.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, wątpliwości to pisz, postaram się na wszystko Ci odpowiedzieć.
Pozdrawiam

Re: Zamiana H4 na xenon H4

PostNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 07:48
przez Szumak
ep08 napisał(a):Ale jaki piorunujacy efekt, tez bym sobie takie cos sprawil, ale to pewnie gwizdze przy wyzszych predkosciach?


Dobrze ustawione dają wyraźną poprawę widoczności w nocy. Dodatkowych efektów dźwiękowych nie powodują, być może zwiększył się poziom szumu ale osobiście nie wyłapałem tej różnicy. Jedyne co mi mocno gwiżdże to antena od CB gdy pokryje się szronem.

Inna sprawa, że na dach bez problemu i legalnie można wrzucić Xenony jeśli znajdzie się odpowiednie reflektory (wesem robi takie, ale mocowanie nie nadaje się na dach).
Zastanawiam się też nad światłami przeciwmgielnymi...