Strona 1 z 1

dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: sobota, 5 marca 2011, 15:57
przez malukam
Witam.
Ostatnio zauważyłem że strasznie dmucha mi powietrze z dolotu od filtra powietrza :shock: ..Chyba to nie jest normalne bo raczej powinno zasysać a nie wydmuchiwać :? ...Silnik 1.9d D65 FC0J


Koledzy co wy na to ?? co może być tego przyczyną???

Re: dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 13:18
przez bogdan02
Silnik chodzi w drugą stronę, w tych modelach to norma :lol:
Przyłóż kartkę papieru a przekonasz się że ciągnie a nie dmucha.
Dmuchać to może z odmy ale to i tak mniej niż pobór powietrza przez silnik.

Re: dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 13:21
przez Lucass
A je to powietrze czy spaliny bardziej?
Choć i tak aż taki przedmuch mało prawdopodobny się wydaje... :roll:

EDIT:
bogdan02 mnie ubiegł...

Re: dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 13:22
przez malukam
Witam wszystkich.

Rozebrałem cały dolot wraz z obudową filtra powietrza, tak aby odsłonić cały kolektor ssący..Wiem że nie powinienem tego robić ale odpaliłem auto bez całej obudowy filtra(ta plastikowa pucha :D )Dostawiłem rękę bezpośrednio do kolektora ssącego i co - ciągnie jak oszalały.kolektorek i egr o dziwo czyściuteńkie....W związku z tym nasuwa się pytanie ;) Albo ja czegoś tu nie rozumiem, albo coś jest nie tak z tym dolotem...No bo dlaczego bezpośrednio przy kolektorze powietrze jest zasysane,a po założeniu reszty dolotu czyli obudowy filtra, filtra itd,,czuć po przyłożeniu dłoni przed filtr do tej rury jak dmucha :twisted: :?: :?: :?:

Re: dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 21:53
przez bogdan02
lbo ja czegoś tu nie rozumiem, albo coś jest nie tak z tym dolotem...No bo dlaczego bezpośrednio przy kolektorze powietrze jest zasysane,a po założeniu reszty dolotu czyli obudowy filtra, filtra itd,,czuć po przyłożeniu dłoni przed filtr do tej rury jak dmucha

Nie wiem co ostatnio piłeś ale ja też chcę tego sprubować bo musi być niezłe :lol: :o
E, no nie rób jaj jak przyłożysz dłoń do dolotu to ją przciąga czy odpycha ?
załóż raklamówkę na dolot i zobaczysz w którą stronę zrobi się bąbel.
No dobra skoro z tej strony dmucha to to jak jest z rurą wydechową, tylko nie pisz że tam zasysa :o
A tak naprawdę to jakaś podpucha jest ?

Re: dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2015, 18:11
przez tomas249
bogdan02 napisał(a):
lbo ja czegoś tu nie rozumiem, albo coś jest nie tak z tym dolotem...No bo dlaczego bezpośrednio przy kolektorze powietrze jest zasysane,a po założeniu reszty dolotu czyli obudowy filtra, filtra itd,,czuć po przyłożeniu dłoni przed filtr do tej rury jak dmucha

Nie wiem co ostatnio piłeś ale ja też chcę tego sprubować bo musi być niezłe :lol: :o
E, no nie rób jaj jak przyłożysz dłoń do dolotu to ją przciąga czy odpycha ?
załóż raklamówkę na dolot i zobaczysz w którą stronę zrobi się bąbel.
No dobra skoro z tej strony dmucha to to jak jest z rurą wydechową, tylko nie pisz że tam zasysa :o
A tak naprawdę to jakaś podpucha jest ?


odświeżę choć stare jak świat ale po przeczytaniu niektórych odpowiedzi powyższych fachowców to normalnie ręce i co inne opadło :oops: szok, ale do rzeczy powodem powyższych objawów jest przestawiony rozrząd mógł przeskoczyć wystarczy o ząbek mocy nie stracimy odpalanie ok ale w momencie kiedy tłok idzie do góry to zawór juz sie lekko otwiera.

Re: dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2015, 19:44
przez Lucass
O! Zawsze miło powitać dobrego fachowca.
Zwłaszcza takiego co się nawet przywitać nie umie, nie wie co to wielkie litery na początku zdania, a i z postawieniem w odpowiednim miejscu przecinka też ma problemy, ale pokazuje wszystkim ich miejsca w szyku.
Ale do rzeczy. W sytuacji opisanej przez Ciebie, jeżeli rozrząd zostanie przestawiony, na pewno odbije się to niekorzystnie na mocy. To raz. A dwa, że zapewne i z rozruchem będą wówczas problemy.
Gdyby natomiast było jak piszesz, tzn w momencie suwu sprężania otwierał się zawór (nieważne który, choć zapewne myślisz o dolotowym :lol: ) to silnika zwłaszcza wysokoprężnego po prostu nie dałoby się uruchomić, bo stopień sprężania byłby za niski.
No i nie zwróciłeś chyba uwagi na kolejność suwów i połączoną z tym kolejność otwierania się zaworów.
Tłok w dół, otwarty zawór dolotowy (suw ssania);
Okolica DMP zawór dolotowy się zamyka;
Oba zawory zamknięte tłok w górę (suw sprężania);
Okolica GMP zapłon;
Tłok w dół (suw pracy);
Okolica DMP otwiera się zawór wylotowy;
Tłok w górę (suw wydechu);
Okolica GMP zamyka się zawór wylotowy, otwiera się zawór dolotowy;
Tłok w dół... itd, itd...

Jak zatem widzisz, w momencie poruszania się tłoka w górę przy suwie sprężania zawór dolotowy siłą rzeczy nie może się "już" otwierać.
Zaś przy suwie wydechu gdyby nawet się otwierał ciut za wcześnie to i tak w końcowej fazie tego suwu różnica ciśnień jest już niewielka, a na pewno nie na tyle duża by starczyło jej na "dmuchanie z dolotu" przez filtr powietrza. Bo pierwsze co by puściło i to z hukiem w przypadku strzałów w dolot to obudowa filtra właśnie.
Zwłaszcza że kolega malukam miał wrażenie dmuchania tylko po założeniu filtra z obudową. Z gołego kolektora już nie.
Chyba czegoś nie doczytałeś...

Re: dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: piątek, 13 lutego 2015, 02:06
przez tomas249
Naprodukowałeś się kolego skopiowałeś trochę Wikipedii i udajesz fachowca wczoraj przerabiałem ten problem tyle że w clio 1.9 dti przestawiony rozrząd o ząbek nie ma wpływu na moc i odpalanie silnik chodzi twardziej i tyle jest różnicy a co do mocy to w dolnym zakresie jest nie odczuwalna minimalna różnica w szczególności przy zmiennym kole faz rozrządu proponuje odwiedzić krc tam chłopaki maja pojęcie duże a przy wyższych obrotach silnik po prostu wyję i chodzi dużo głośniej ze względu na źle ustawiony rozrząd. A co do przywitania to zauważ że nie jestem na forum od wczoraj bo chyba to przeoczyłeś. Jak Cię rażą błędy interpunkcyjne to możesz je poprawić.

Re: dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: piątek, 13 lutego 2015, 10:26
przez Lucass
Proponuję sprawdzić czy 1,9D ma zmienne fazy rozrządu.
Widzisz, dyskusja polega na posługiwaniu się argumentami merytorycznymi. Ty ich jak dotąd nie przedstawiłeś. W dodatku totalnie odbiegłeś od istoty pytania zadanego 4 lata temu
Co do powitania to się mylisz. Doskonale wiem kiedy się zarejestrowałeś. Ale to nie jest jednoznaczne z obecnością na forum.
Błędów nie będę poprawiał. O konsekwencjach pisania z lekceważeniem zasad możesz poczytać w Regulaminie.
Miłego dnia. :)

PS Jeżeli chcesz sobie po prostu potrollować to wybrałeś złe forum :)

Re: dmucha z dolotu do filtra powietrza

PostNapisane: piątek, 13 lutego 2015, 12:32
przez tomas249
Istota pytania zadana (zadanego) 4 lata temu dotknęła mnie dokładnie tydzień temu (kropka) Co do argumentów to Ci je właśnie przedstawiam (kropka) Problem leży w przestawionym rozrządzie (przecinek) a w istocie w jego niewielkim stopniu (składnia!) (kropka) Moje argumenty metoryczne (przecinek) których nie przedstawiłem jak to napisałeś (przecinek) mogę poprzeć opiniami 3 warsztatów smochodowych (przecinek) jak również serwisem ASO RENAULT TANDEM KIELCE. Dti to nic innego jak zaturbione 1.9 wolnossące z kilkoma dodatkami. Na forum clio moją opinię popiera duża część użytkowników. Jak chciałbym patrolować (?) to bym poszedł na forum VW nie renaultów których posiada (?) łącznie 7 w firmę (?) i prywatne.

Nie cytuj całego postu bezpośrednio poprzedzającego Twój wpis.
Admin/mod