Strona 1 z 1

1.5 DCI - problem z układem kierowniczym, sam skręca, luzy..

PostNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 18:47
przez stachu124
Witam serdecznie,

Mój kangur z 2003 jakiś niecały rok temu miał spotkanie lewym przednim błotnikiem z krawężnikiem a następnie z barierką przy drodze :D
Efekt: rozwalony błotnik, lampa, maska ale pod maską wszystko ok. Skrzywiło się jednak koło, lewe. Prawe było ustawione prosto a lewe skręcało sobie w prawo, widać to na oko. Efektem tego było także to, że aby jechać prosto trzeba było kierownicą skręcić (i teraz zabij mnie - nie pamiętam w którą stronę ale CHYBA) w lewo - inaczej auto skręcało w prawo. Tak kangur sobie przejeździł jakieś 5k km jednak z biegiem czasu w układzie kierowniczym zaczęły się robić jakby luzy. Jadąc normalnie prosto po drodze prostej, bez dziur i nachyleń gdy puściło się kierownicę to tak jak pisałem, sama skręcała o jakieś 30 stopni, auto skręcało ale cały czas tak jakby zmieniała swoje położenie, o kilka stopni sama z siebie skręcała w prawo, w lewo, w prawo i w lewo i tak ciągle a czasem nawet potrafiła nagle się obrócić o 90 stopni mimo prościutkiej drogi. Jadąc normalnie, trzymając kierownicę odnoszę wrażenie, że auto jakby znosiło w różne strony... Wziąłem w końcu pi razy oko wyregulowałem to na drążkach przy kołach ale wiele to nie dało a nawet pogorszyło bo po wyprostowaniu koła na tym drążku auto jeszcze gorzej "wariuje". Na drążkach luzów nie ma, sprawdziłem. Czy będzie to już ledwo żyjąca maglownica? Coraz bardziej strach jeździć tym autem. Dodam jeszcze, że na postoju gdy wykonuję szybkie skręty kierownicą na przemian w prawo i w lewo to słychać gdzieś lekkie stukanie...

Re: 1.5 DCI - problem z układem kierowniczym, sam skręca, lu

PostNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 19:21
przez lukas
Ale tak w ogóle to o co Ci chodzi?

Re: 1.5 DCI - problem z układem kierowniczym, sam skręca, lu

PostNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 19:45
przez stachu124
Nie umiem znaleźć przycisku "Edytuj", cóż..

W moim poprzednim poście, po opisaniu objawów jest pytanie: "Czy będzie to już ledwo żyjąca maglownica? "

Edytowac mozesz tylko w ciagu 15 minut od momentu napisania posta. /MOD

Re: 1.5 DCI - problem z układem kierowniczym, sam skręca, lu

PostNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 20:43
przez lukas
No w Twoim przypadku to usuń wszystkie dolegliwości czyli luzy i ustaw porządnie zbieżność a reszta sama wyjdzie.
Skręca samo jak masz duże luzy na wahaczach, wystarczy lekkie wzniesienie, dołek, koleina żeby sam skręcał.
Nikt nie jest czarodziejem i online nie zdiagnozuje Ci tego skoro cała reszta nie nadaje się nawet na szrot.
Maglownica masz na myśli przekładnię kierowniczą chyba, jeżeli tak to nawet jakby miała luzy na 4 palce to i tak sama by nie skręcała.

Re: 1.5 DCI - problem z układem kierowniczym, sam skręca, lu

PostNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 21:35
przez MiGo
stachu124 napisał(a):Nie umiem znaleźć przycisku "Edytuj", cóż..

W moim poprzednim poście, po opisaniu objawów jest pytanie: "Czy będzie to już ledwo żyjąca maglownica? "

Edytowac mozesz tylko w ciagu 15 minut od momentu napisania posta. /MOD

Maglownica ma kompensację luzów, ale zanim zaczniesz kosztowną demolkę sprawdź stan kardanów na kolumnie kierownicy, i tak jak radził "lukas", stan wahaczy (luzy na tulejach i trzpieniu łączącym zwrotnicę z wahaczem).
Miałem coś podobnego, tylko nie na 4 palce i po wymianie kompletnego wahacza mam święty spokój (ok 70 zł/szt.).

Pozdrawiam

Michał

Re: 1.5 DCI - problem z układem kierowniczym, sam skręca, lu

PostNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 22:20
przez Lucass
Jeżeli samochód miał spotkanie z krawężnikiem, to raczej nie uderzył w niego błotnikiem, jak pisze kolega, tylko kołem. A jeżeli do tego dodać widoczną gołym okiem "rozbieżność" kół po kolizji to można zakładać, że cała geometria poszła sobie precz. Mogło to być "tylko" skrzywienie wahacza, uszkodzenie zwrotnicy lub załatwienie całych sanek z podłogą - w zależności od siły i charakteru uderzenia.
Gratuluję wyobraźni przy jeździe samochodem w takim stanie przez następne 5 kkm. :? :shock:

Re: 1.5 DCI - problem z układem kierowniczym, sam skręca, lu

PostNapisane: piątek, 11 marca 2011, 10:16
przez michalxtreme
stachu124 napisał(a):Wziąłem w końcu pi razy oko wyregulowałem to na drążkach przy kołach ale wiele to nie dało a nawet pogorszyło bo po wyprostowaniu koła na tym drążku auto jeszcze gorzej "wariuje". Na drążkach luzów nie ma, sprawdziłem.

Zalecam częstsze wizyty w kościele i gromkie modlitwy o gumowe drzewa :!: Kolego na oko to chłop w szpitalu kipnął :!: Jedź ty na porządną stację diagnostyczną i rzetelnego mechanika odwiedź :!: Nie zalecam dalszej jazdy :!: Myślę, że i inni również się do tego apelu chętnie przyłączą :!: