Strona 1 z 2

Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: środa, 23 marca 2011, 11:14
przez adrianbartoszuk
Witam. Muszę wymienić chłodnice w moim Kangoo. Proszę pomóżcie mi jak się do tego zabrać, od czego zacząć. Nie mam kanału, więc musze ją wymienić od strony zderzaka. Proszę podpowiedzcie mi co mam po kolei robić.
Kangoo 1.2 1998r. bez klimatyzacji, manualna skrzynia biegów.

Re: Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: środa, 23 marca 2011, 13:44
przez michalxtreme
Spuścić płyn chłodniczy dolnym wężem przy chłodnicy. Odpiąć wszystkie węże. Odpiąć wiązkę wentylatora. Odkręcić śruby mocujące chłodnicę - wyjąć ją. Odkręcić wentylator. Zamocować go na nowej chłodnicy. Powtórzyć czynności w odwrotnej kolejności zmierzając do zamontowania tego całego modułu w kangurze. :D Nie zapomnieć o wiązce elektryki wiatraka. Napełnić układ płynem chłodniczym. Odpowietrzyć i już. Powodzenia.

Re: Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: środa, 23 marca 2011, 14:25
przez Lucass
W 1,2 8V bez klimy jest tyle miejsca, że mógłbyś to zrobić po wejściu do komory silnika ;)
Kanał zbędny, a zdejmowanie zderzaka to już wogóle

Re: Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: środa, 23 marca 2011, 18:25
przez bogdan02
Ja w swoim jak czyściłem chłodnicę i cały układ to nawet nie myślałem o zdjęciu zdeżaka a ciasno jak diabli.
Wszystko bez problemu zrobisz od środka.
Dobrze odpowietrz tzn. zalej płyn ile wejdzie, otwórz ogrzewanie, nagrzej silnik aż się włączy wiatrak i sprawdz i dolej Uwaga na gorący korek i ciśnienie w układzie :!:
Podczas nagrzwania możesz korka nie zakręcać i sukcesywnie dolewać.

Re: Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: środa, 23 marca 2011, 19:20
przez Latek
Podpinam się pod temat.
Jestem po lekturze linkownii -układ chłodzenia.W moim 1.4 2001 wskaźnik temp.dochodzi do trzeciej grubej kreski i załącza wentylator /po wyłączeniu zapłonu/ na ok 5-6 minut.Wskaźnik spada do połowy /mała kreska miedzy drugą a trzecią dużą/. Chciałbym sprawdzić czy mam dobrze podpięty wentylator.W którą stronę powinien kręcić ? U mnie kręci w przeciwną do "wskazówek zegara".Oczywiście dzieje się to przy jeździe miejskiej-nie koniecznie w korku.
Nie panikuję ale chciałbym wiedzieć!Być może jakiś mechanior poprzedniego właściciela źle podłączył.

Re: Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: środa, 23 marca 2011, 19:23
przez Lucass
No i znajdź korki odpowietrzające.
Mogą być na przewodach do nagrzewnicy, w górnej części chłodnicy, a jeden na pewno (śruba) jest na obudowie termostatu.

@Latek
Nie wiem w którą stronę powinien się kręcić, ale powinien ciągnąć powietrze do wnętrza komory silnika poprzez chłodnicę.

Re: Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 16:43
przez reeporter
witam Panowie
czy mógłby mi ktoś dokładnie powiedzieć jak się odpowietrza układ w 1.2 8V?? Bo za nic nie mogę go odpowietrzyć. Gdzieś czytałem (nie wiem czy na forum, czy w książce obsługi), że trzeba zalać płynem i zostawić na wyższych obrotach. Próbowałem i mogę tak 40 minut, a i tak nie pomaga.
Ja zmieniałem chłodnicę, więc układ został praktycznie bez płynu. Weszło ze 4 litry, a powinno około 5.

Śruby odpowietrzające są na przewodach nagrzewnicy i koło termostatu? Tak?
Mam je odkręcić, dolać płynu żeby przez te otwory wyciekł? Czy jak??

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Karol

Re: Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 18:44
przez Lucass
Nawet po wymianie chłodnicy trochę płynu w układzie zostaje. Często nie schodzi z nagrzewnicy, coś tam w przewodach, coś tam w bloku. Tak że nie masz się co przejmować tymi 5-cioma litrami.
Generalnie korki odpowietrzające są na przewodach nagrzewnicy, na obudowie termostatu lub w okolicy, czasem bywa też na samej chłodnicy. Te trzy miejsca są potencjalne, bo w różnych skoczkach bywa różnie. U mnie np nie ma na przewodach, a jest na chłodnicy.

Odpowietrzasz w ten sposób, że najpierw odkręcasz po kolei korki i czekasz by zaczął wypływać płyn bez bąbli. Dokręcasz.
Uruchamiasz silnik i dajesz 2500 obrotów. Dolewasz płynu do zbiorniczka, czekasz ze 3-4 minuty po czym dokręcasz korek.
Czekasz aż uruchomi się wentylator chłodnicy (na tych mrozach będzie ciężko ;) )
W razie potrzeby korygujesz poziom płynu.

Re: Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 19:27
przez reeporter
znalazłem korek odpowietrzający - na przewodzie od nagrzewnicy i jest tylko jeden taki korek.
Odkręciłem - widać w nim płyn, ale wypłynąć nie chce.

Nie wiem - może jest za zimno i się nie chce otworzyć termostat?? Dlatego nie mogę odpowietrzyć dokładnie.

Chodzi o to, że do zbiorniczka wyrównawczego nie leci płyn, a wskazówka temperatury łapie dobrą temperaturę (w połowie wskaźnika), a potem opada tak do 1/4 na pierwszą grubą kreskę.

Może się coś stać jak jeżdżę na zapowietrzonym układzie??

Re: Wymiana chłodnicy w Kangoo 98

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 20:31
przez slay
Poszukaj drugiego korka, powinien być na drugim przewodzie od nagrzewnicy.