Strona 1 z 1

Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:15
przez bajprzeznet
Witam

Z góry przepraszam jeśli niektóre pytania powtarzają sie z tymi w tematach o kupnie kangura, lub też w innych wątkach. Ojciec zakupuje Kangoo, i po prostu pewne rzeczy chcemy ogarnąć, ponieważ nie dysponujemy książką serwisowa itp pojawiło sie pare pytań.

Najpierw zaczne, auto to Kangoo 1.4 z 99roku.
Z tego co wywnioskowałem przeglądając wiele wątków forum:
1. Silnik to E7J, bo takie był do 2000 roku.
2. Częstotliwość wymiany rozrządu to 120k km, ale zalecane ok 60-80k km.
3. Olej w skrzyni nie podlega wymianie
4. Nie ma problemu z montażem butli LPG w miejscu podwieszonego koła zapasowego.
5. Kangur to fajne autko :-)

Głównie chodzi mi o potwierdzenie powyższych informacji, autko będzie służyło do pracy, więc rocznie te 30-40 tysięcy kilometrów na pewno pokona.

Wiem że każde z tych pytań już sie pojawiało, ale liczę na wyrozumiałość władz forumowych, ponieważ niektóre wątki urywają sie bez jasnej odpowiedzi itd.

Na pewno lada chwila pojawią się nowe pytania, ale sporo rzeczy jest w książce obsługa i naprawa więc nie będzie źle :-)

Ps. wiem także że dużo materiałów znajduje sie w tak zwanej "torbie", ale rozumiem że jako nowy user, nie mam tam dostępu ?

Pozdrawiam

Re: Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 06:12
przez MK
1,3,5 - prawda
2 - powidziałbym,że nawet 80-100tys.km
4 - obok 1,2v8 to najlepszy silnik do zagazowania

Re: Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 09:21
przez Lucass
Wszystko się zgadza. Z wymianami rozrządu wiele zależy od jakości części, ale 90 kkm powinien pociągnąć bez problemów. Olej w skrzyni wymieniasz, jak musisz, czyli przy naprawach wymagających spuszczenia. Poza tym jeżeli jest potrzeba dolewasz. Zawsze trochę ucieka przez nieszczęsne uszczelnienie ramienia wybieraka, ale to kilkanaście kropel miesięcznie ;)

Re: Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 10:38
przez bajprzeznet
Ok No to na chwile obecną praktycznie wszystko jasne, i jak widać informacje wyszukane tu i ówdzie sie sprawdzają :-)
A mógłbym przy okazji zapytać jaki olej ew. dolewać do tej skrzyni? Bo ogólnie jest parę na rynku, a na dolewkę i tak sie zakupi.

I jeszcze jedno mi sie nasunęło, rozumiem że jeśli chodzi o zegary, to aby wymienić na takie z obrotomierzem to najpierw trzeba zdjąć stare i zobaczyć jaki to model z iloma wtyczkami (2 czy 4) i dopiero szukać takie do podłączenia Plug & Play ? Będą pasował np. zegary z wersji po liftingowej po 2003 roku?

Re: Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 10:44
przez michalxtreme
Niet, niet. Zapomnij o takowych. Przerabiałem na własnej skórze. Szukaj z 4 wtyczkami i tyle. Najlepiej ku pewności z tego samego rocznika i z tego samego silnika (pojemność) .A z tym plug&play to też nie do końca. Potrzeba kilku zmian i poprawek. Zapraszam do szukajki i przyjemnej lektury. :D

Re: Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 10:57
przez slay
Tak, tak. Zmieniaj na takie z obrotomierzem. Idź na całość :D

Re: Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 11:54
przez Lucass
bajprzeznet napisał(a):A mógłbym przy okazji zapytać jaki olej ew. dolewać do tej skrzyni? Bo ogólnie jest parę na rynku, a na dolewkę i tak sie zakupi.

viewtopic.php?f=78&t=8376&start=13

Re: Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 14:12
przez bajprzeznet
Lucass napisał(a):
bajprzeznet napisał(a):A mógłbym przy okazji zapytać jaki olej ew. dolewać do tej skrzyni? Bo ogólnie jest parę na rynku, a na dolewkę i tak sie zakupi.

viewtopic.php?f=78&t=8376&start=13


O dziękuję pięknie.

michalxtreme - Rozumiem że na 99% w tym kangurze sa 4 wtyki i tylko z takimi zegarami warto sie bawić.. jak znam życie to będą one towarem deficytowym i drogim :(

No nic, zegary to jest pikuś, najpierw autko trzeba doprowadzić do stanu pt. Wsiadam na sekunde i nie mam wszystkich ubrań do prania :)
Potem mechanika, LPG i dopiero sie o obrotku pomyśli..

Re: Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 15:38
przez michalxtreme
Na 100% są takie. Przecież ma ten sam rocznik i mało tego ten sam silnik to chyba wiem nieeee :D Obrotomierz dobra sprawa, Rób :!:

Re: Kangoo 1.4 - podstawowe pytania

PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 17:55
przez bajprzeznet
michalxtreme napisał(a):Na 100% są takie. Przecież ma ten sam rocznik i mało tego ten sam silnik to chyba wiem nieeee :D Obrotomierz dobra sprawa, Rób :!:


Autko akurat będzie używał ojciec do pracy, my z żoną mamy swoje Uno :-P i też cierpie na brak obrotomierza.
Starszy sie nastawił żeby założyć, ale wszystko zależy od kosztów - autko ma zarabiać, a obecnie zarobki są liche :(

W każdym razie dobrze że jest to wykonalne bez nie wiadomo jakiego rzeźbienia, bo ten obecny zestaw jest dosyć wskaźników jest troszke ubogi jak na takie autko :D