Strona 1 z 1

Stuki puki - silnik czy ośka??

PostNapisane: środa, 8 czerwca 2011, 18:40
przez TomP
Witam.
Znowu coś. Zauważyłem, że znowu coś jest nie tak. Pomijam fakt, że silnik pracuje mi na benzynie cichutko i równiutko, natomiast na gazie słychać jakieś pyrkanie, ale nie czuje zapachu gazu ani straty mocy. Natomiast od jakiegoś czasu słyszalne są jakieś szmery z prawej strony, szczególnie przy dodawaniu gazu. Na luzie czy na biegu jedzie normalnie, a gdy wdepnę gazu to się zaczyna. Z początku myślałem że to może coś z silnikiem, natomiast wczoraj wpadłem w taką dziurę, że teraz przy ruszaniu z miejsca jest taki zgrzyt jakiś, że ciary po plecach idą. I teraz nie wiem, jak można to sprawdzić, bowiem mechanik mówił mi kiedyś że mam poduszkę pękniętą pod silnikiem, a dodatkowo miałem problem z mieszkiem na prawym kole, które zresztą jest czarne od smaru :/ I teraz zanim oddam auto do jakiegoś mechanika chciałbym to jakoś samemu zbadać by mnie Pan Józek nie naciągał na jakieś wymiany...Więc chciałbym wiedzieć jak można sprawdzić czy owe drgania pochodzą od silnika czy ośki??

Re: Stuki puki - silnik czy ośka??

PostNapisane: środa, 8 czerwca 2011, 18:52
przez Szumak
TomP napisał(a):Pomijam fakt, że silnik pracuje mi na benzynie cichutko i równiutko, natomiast na gazie słychać jakieś pyrkanie, ale nie czuje zapachu gazu ani straty mocy.

Wygląda na kończącą się listwę wtryskową. Jak już usuniesz pozostałe usterki to podjedź do gazownika i niech sprawdzi.

Re: Stuki puki - silnik czy ośka??

PostNapisane: środa, 8 czerwca 2011, 19:32
przez Lucass
Jeżeli to dolna poduszka, to wejdź pod spód i sprawdź. Jeżeli jest faktycznie pęknięta zobaczysz od razu.
A jak się zachowuje lewarek przy ruszaniu? jeżeli szarpie nim to poducha b. prawdopodobna.
Szum z prawej strony to może być jakieś łożysko. Alternator, rolka napinacza, ew pompa wody czy co tam jeszcze masz.
Jeżeli mieszek jest pęknięty to trzeba go wymienić zanim stanie się konieczna wymiana całego przegubu (czyli w praktyce półośki)
Poz tym trudno diagnozuje się dźwięki przez internet ;)

Re: Stuki puki - silnik czy ośka??

PostNapisane: środa, 8 czerwca 2011, 22:34
przez MaciekR4
ten zgrzyt przy ruszaniu, jeżeli zaczął się po "dziurze to na moje coś z zawieszeniem...amortyzator/sprężyna, coś się napręża i trzeszczy, bo jak ruszasz, to przód idzie do góry...

a szmery - tak jak pisze Lucass...to co się kręci przy dodawaniu gazu do obejrzenia...