Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez mike środa, 31 sierpnia 2011, 22:58

Witam!

Pisałem już wcześniej post o potencjalnie uszkodzonej pompie wtryskowej w moim Kangoorze. Napiszę o całej sytuacji, bo zaczyna mnie to delikatnie mówiąc denerwować, a właściwie to, że każdy kto zaczyna zajmować się samochodem ma inną wersję.

Zacznijmy od tego, że w ASO stwierdzili, że pompa jest do wymiany, olałem ich "usługi" i pojechałem do pompiarzy, z bardzo dobrą opinią w moim rejonie. Jako, że minęło 2 tyg. zanim przyjęli mi auto, do jutra mają zdiagnozować na 100% co się dzieje z kangurem. Przypomnę, że przy obciążeniach świeci kontrolka ŻÓŁTA ŚWIEC/ELEKTRONIKI + SILNIK STOP + STOP, po zmniejszeniu obciążenia gasną, bez żadnego praktycznie wpływu na osiągi/pracę silnika/spalanie. I teraz:

1. ASO orzekło, że pompa do wymiany na podstawie błędów:
DF045 - OBW. STEROWANIA PRZEKAŹN. PODGRZEW. / CC.1
DF061 - OBWÓD ŚWIEC ŻAROWYCH
DF137 - FUNKCJA REGULACJI CIŚNIENIA LISTWY - 2.DEF

2. Serwis przed ASO (diagnostyka nie na CLIPie), pokryła błędy ze świecami i ciśnieniem listwy (tylko, że do DF137, nie mieli opisu błędu i nie wiedzieli o co chodzi)

3. Pompiarze po telefonie powiedzieli mi tak:
"wstępnie wiemy co może być przyczyną, ale nie jesteśmy pewni", na pytanie "czyli co to może być?", odpowiedzieli "jeszcze nie wiemy, bo to może być kilkanaście rzeczy różnych".
Jak to interpretować - pozostawiam waszej ocenie / ja pomyślałem sobie o tym odpowiednio, ale co istotne, Pan dorzucił jeszcze, że "JEST TEŻ JAKIŚ BŁĄD Z PEDAŁEM GAZU" i, że mam zadzwonić jutro, bo chcą jeszcze coś sprawdzić, ale prawda jest taka, że nie wiedzą nic, poza tym, że jeśli to pompa, to jest to poważna - droga usterka (NO COŚ PODOBNEGO ? xD).


Biorąc pod uwagę te wszystkie fakty i podejście wszystkich speców i biorąc pod uwagę czynnik robienia ludzi w wała w Polsce, chciałbym się doradzić, czy faktycznie może to być:
a) pedał gazu (potencjometr)
b) pompa wtryskowa
c) wtryskiwacze
d) jeszcze coś innego ;]

Chciałbym się uzbroić w jakąś powierzchowną wiedzę, bo mam mieszane uczucia co do wizyty u pompiarzy, bo Pan w dniu przyjęcia auta, twierdził że w Kangoo jest pompa BOSCHa... Z tego co mi wiadomo pompa jest DELPHI, więc bardzo proszę o odpowiedź kto ma rację, dodam, że to model K07 i lecąc po częściach do tego modelu pompa wtryskowa zawsze występuje jako DELPHI.

Radzę się was i bardzo proszę o pomoc, bo mam przed oczami sytuację, w której wydaję kupę pieniędzy na co raz to nowsze diagnozy i nikt dalej nie wie co to jest, a po zmianie części i tak problem będzie dalej występował.

Trochę się rozpisałem, ale naprawdę mi zależy na Kangurze, bo to bardzo sympatyczne autko i wierzę, że jest ktoś kto jest w stanie mi pomóc, przynajmniej czysto teoretycznie. Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez Lucass czwartek, 1 września 2011, 09:52

Niestety używany dCi to loteria. W Twoim przypadku nie był to zdaje się los wygrany.
Problemów może być kilka i mogą się na siebie nakładać. Elektronika ma to do siebie, że lubi się psuć. Często jest tak, że pada jakiś czujnik, a wykazywany przez ten czujnik błąd jest interpretowany jako wadliwe działanie całego urządzenia. Dlaczego? No bo naprawa jest droższa.
Oczywiście nie muszę pisać, że najczęściej warsztaty stawiają diagnozę tylko na podstawie błędów zczytanych z kompa. Czyli nie badają np ciśnienia na wyjściu z pompy, czy nie robią testu przelewowego wtryskiwaczy, tylko polegają na którymś czujniku, który przecież mógł właśnie pójść się paść.
Nie jestem specem od diesli ale na początek sprawdziłbym i wyregulował zawory, skontrolował zawór EGR, zrobił test przelewowy wtrysków.
Jeżeli to nie pomoże (lub nie da odpowiedzi) to masz dwa wyjścia:
1. Decydować się na wymianę po kolei wszystkich istotnych części, bo to jest metoda dochodzenia do prawdy często stosowana przez warsztaty
2. Olać kontrolki do czasu, gdy będą jakieś jaśniejsze sygnały ze strony silnika.
No i jeszcze jedna droga. Znaleźć warsztat z prawdziwego zdarzenia, który nie opiera swojej wiedzy na CLIPie i książce kodów. Łatwo niestety nie będzie...
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez gre81 czwartek, 1 września 2011, 10:02

Czy przy zapalaniu kontrolek auto jedzie normalnie czy przerywa, u mojego teścia (co prawda HDI) nie kręcił na wysokie obroty przy około 3 tys pokazywał błędy dusił auto, trzech speców oblecianych.
1. wtryski- dupa
2. pompa- dupa
3. czujnik cisnienia paliwa w listwie - 50 zł
Więc warto szukać po mału jak mówił Lucass - test przelewowy, jak umiesz to sam zrób, jak nie to zrobią ci za 50 zł, pedał bym, olał też to miałem i jeżdziło.
Kangoo 1.5 dCi 80KM 2003, biały. już go nie ma
Kangoo 1.5DCI 105KM(teraz 125 kucyków) 2009, żółty jak słońce.
Moje miasto Łódź.
Avatar użytkownika
gre81
Kangoomistrz 2010
Kangoomistrz 2010
 
Posty: 357
Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2008, 11:43
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez mike czwartek, 1 września 2011, 13:56

Dzięki za zainteresowanie, więc tak: myślę, że testy zrobią pompiarze tak jak trzeba, bo to co mi powiedzieli wczoraj oparli właśnie na wstępnej diagnozie z komputera i wstępnych oględzinach a dzisiaj mieli dokładniej badać temat.

Co do samej jazdy: nie widać/nie czuć absolutnie żadnych dysfunkcji mechanicznych. Autko bardzo dynamicznie przyspiesza, wkręca się dobrze na każde obroty, turbiny nie słychać (była regenerowana jakiś czas temu), nieobciążone uzyskuje prędkość 120, potem już ciężko go rozpędzić, ale "ten typ chyba tak ma", oczywiście mówimy tu o rozpędzaniu przy obrotach max. 3,5-4k.

Na co zwrócił uwagę jeden człowiek w warsztacie (tam gdzie nie mieli kodu) to łączone i klejone taśmą izolacyjna wiązki biegnące nad silnikiem w okolice wtrysków, jeden przewód miał nawet uszkodzoną całkowicie izolację i gość zasugerował że gdzieś może pojawiać się przebicie.

Jeśli chodzi o ASO, to szkoda komentować ich "roboty", Pan nawet sobie dobrze rąk nie ubrudził, "diagnostyka" trwała ok. 15 minut.

Pompiarze przynajmniej zdiagnozują wtryskiwacze i je ewentualnie wykluczą.



Czy macie jakiś sposób na sprawdzenie czujników?
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez mike czwartek, 8 września 2011, 19:11

Witam!

Trochę mnie nie było, ale dopinaliśmy sprawy z Kangurem i są nowe fakty w całej sprawie związanej z pompą.

Spece od pomp stwierdzili, że wszystko jest OK, wtryski nie mają nienormalnych przelewów, etc. Jeśli chodzi o pompę, to na diagnozach, która była w cenie nie mogli dojść co jest ewentualnie przyczyną, a koszt dokładnej analizy to 800 zł (używana pompa 500zł). Czujniki były sprawdzone i wszystkie są OK, wiązki zostały przez nas poprawione i porządnie wyizolowane w plastikowych rurkach (ładnie wyglądają :]).

Oczywiście kontrolkom migającym pomogło jak umarłemu kadzidło, jednakże zrządzeniem losu, teść przy ponownym montażu przypadkowo pomylił przy filtrze przewody z paliwem CZERWONY / ZIELONY. Oczywiście skończyło się fontanną przy pierwszym wtrysku i po utracie kilku litrów paliwa usunął problem, przypadkowo (po ciemku z latarką) zauważając, że do pompy dochodzi paliwo z pęcherzami powietrza. W jego fachowej opinii do pompy nie ma prawa dochodzić powietrze, to rzuciło nowy trop do w całej sprawie, więc pytanie:

CZY OWE PĘCHERZE MOGĄ SIĘ TAM POJAWIAĆ I CZY EWENTUALNA ICH OBECNOŚĆ MOŻE POWODOWAĆ BŁĘDY ZWIĄZANE Z NISKIM CIŚNIENIEM POMPY?

Na naszą logikę:
- Przewód zasilający pompę absolutnie nie powinien posiadać powietrza w paliwie
- Powietrze z paliwem zamiast samego paliwa = słabe ciśnienie paliwa

I teraz: gdzie to cholerstwo może się pojawiać? Dodam, że na wężu zasilającym od filtra jest zwykła opaska metalowa, a podejrzewamy, że powinno być tam coś "oryginalnego", możliwe, że tam dostaje się powietrze, i na koniec wpisu pytanie, czy węże są prawidłowe połączone:

CZERWONY -> powrót
ZIELONY -> bak/pompka
GÓRNY -> zasilanie pompy
WEJŚCIE POPRZECZNE - powrót

Proszę was bardzo o dalszą pomoc i pozdrawiam!
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez Lucass piątek, 9 września 2011, 08:26

Co do ostatniego pytania nie pomogę, ale Twoje rozumowanie jak najbardziej ma logiczne podstawy ;) BTW gdzieś na forum ktoś kiedyś opisywał poszczególne końcówki przewodów.
Powietrze na zasilaniu pompy pojawiać się nie powinno. Może na powrocie, ale tylko tam.
Częstym powodem jest nieszczelność w okolicy gruszki (ręcznej pompki) lub na łączeniach. Często sam filtr jeżeli jest od tzw "renomowanych" firm też daje taki efekt.
Zwykła metalowa opaska, jeżeli tylko ma odpowiedni rozmiar, to nie powinna niczemu przeszkadzać.
Posprawdzaj wszystkie łączenia, zmień filtr na oryginał lub porządny zamiennik i zobaczymy ;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez mike piątek, 9 września 2011, 09:04

Dzięki Lucass za odpowiedź, jaki producent będzie odpowiedni?

--------------> zamówiłem oryginał ;) 75 zł - jeszcze odżałuję.
Ostatnio edytowano piątek, 9 września 2011, 09:16 przez mike, łącznie edytowano 1 raz
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez hulltaj piątek, 9 września 2011, 09:16

Purflux.
1,5dci-z salonu wyjechał w styczniu 2005.
hulltaj
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 182
Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2010, 14:06
Lokalizacja: Wałbrzych Zdolny Śląsk

Re: Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez mike piątek, 9 września 2011, 09:16

Hultaj - w tym samym momencie ;) już zamówiłem oryginał więc chyba to ten, o którym piszesz.
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Pompa wtryskowa w 1.5 K07

Postprzez hulltaj piątek, 9 września 2011, 09:21

Przez dwa l,bo sprocesuję do ostatka!!
1,5dci-z salonu wyjechał w styczniu 2005.
hulltaj
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 182
Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2010, 14:06
Lokalizacja: Wałbrzych Zdolny Śląsk

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron