Strona 1 z 1
Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
wtorek, 6 września 2011, 16:51
przez korzenkorzen
Chciałbym się dowiedzieć jaka powinna być mniej więcej prawidłowa temperatura w kangoo 1.4 + instalacja gazowa. Przed płukaniem układu chłodzącego temperatura dochodziła do przedostatniej (tej większej) kreski z sześciu. Po przepłukaniu układu preparatem przystosowanym do tego i postępując zgodnie z instrukcją sytuacja nieznacznie się poprawiła pomimo tego, że sporo zanieczyszczeń wypłukało. Po standardowej jeździe tzn. max do 120 km/h przed płukaniem gdy gasiłem silnik wentylator zawsze się włączał w celu schłodzenia silnika, teraz po płukaniu już nie zawsze ale i tak coś mi nie daje spokoju, że temp. jest za wysoka bo dochodzi prawie do przedostatniej piątej kreski, czyli jest znacznie powyżej połowy. Nie powinna oscylować w okolicach połowy? Co może być przyczyną? Termostat wymieniony, puszcza na duży obieg, chłodnica się grzeje, nawiew daje ciepłe powietrze, pasek pompę wodną oczywiście kreci chociaż jej nie wykręcałem, ale jest dobra na 99%. Wiem, że wcześniejszej właścicielce torbacz się przegrzał wnioskując po zepsutym termostacie, przegrzanej uszczelce pod głowicą itd. W pewnym momencie wsypałem uszczelniacz do układu chodzącego bo miałem niewielkie wycieki, jednak przed uszczelnianiem sytuacja wyglądała identycznie, czyli raczej uszczelniacz nie ma większego wpływu na sytuację, biorąc pod uwagę, że wczoraj go płukałem i tylko minimalnie sie wytuacja poprawiła. Tylko częściowo się przepłukał układ i jeszcze dalej jest brudny? Pomocy i z góry dziękuję za podpowiedzi.
Re: Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
wtorek, 6 września 2011, 20:04
przez Lucass
Może czujnik temperatury podaje złe odczyty? Bo przy sprawnej nagrzewnicy, chłodnicy i termostacie (zakładam, że chłodnica nie jest zapchana) to wręcz niemożliwe żeby się przegrzewał.
A czemu poprzedniej właścicielce się przegrzał. Termostat się nie otwierał?
Re: Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
wtorek, 6 września 2011, 21:15
przez bioly21
a moze ktos grzebal przy liczniku ? bo jak sie go otwiera nieumiejetnie (ta oslone przezroczysta) to wskazówki wypadna a pozniej ustawic je w odpowednie miejsca jest bardzo trudno
u mnie temteparuta na wskazniku nigdy nie przekroczyla drugiej grubej kreski
Re: Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
środa, 7 września 2011, 07:42
przez Lucass
Ale to byłoby zauważalne, bo na starcie, przy zimnym silniku wskazówka byłaby wyżej niż 0.
Re: Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
środa, 7 września 2011, 09:53
przez korzenkorzen
Lucass a u Ciebie na której kresce zazwyczaj jest wskaźnik temp ? Też nie przekracza drugiej kreski jak u kolegi ?
A poprzedniej właścicielce nie wiem czemu się przegrzał, ale sądząc po późniejszych oględzinach najprawdopodobniej miało to miejsce bo tak jak już to wcześniej pisałem, termostat, uszczelka pod głowicą itp. A niektóre kobiety potrafią jechać non stop autem puki nie stanie albo się nie zapali

na wskaźniki rzadko kiedy patrzą. Proszę o jeszcze inne pomysły jak komuś przychodzą...
Re: Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
środa, 7 września 2011, 10:05
przez Lucass
U mnie temperatura po zagrzaniu się silnika stoi jak wmurowana w połowie skali (nowe zegary). Czasem w zimie, jak np jadę z góry dłuższy odcinek na luzie, opada jakieś 1-2 mm. I to wszystko.
Wskazówka nigdy nie podniosła się ponad połowę skali, choć wiatrak po wyłączeniu silnika w lecie zwykle się włącza.
Re: Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
środa, 7 września 2011, 11:15
przez korzenkorzen
Aha dzięki za podpowiedzi, czyli wnioskuję, że u mnie jest jednak zbyt wysoka temperatura... :/ chyba trzeba jeszcze raz wypłukać układ, a jak to nie pomoże to już nie wiem...czym płukać układ? Preparatami typu radiator flush czy może jakieś inne płyny nie przeznaczone specjalnie do tego, a które również skutecznie wyczyszcza układ ?
Re: Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
środa, 7 września 2011, 13:22
przez Latek
Ja mam chyba takie same wskaźniki co Ty-1.4-2001.
Po zakupie kangura wskazówka podnosiła się do ponad 3 dużej kreski, po wyłączeniu silnika zawsze włączał się wentylator na ok.5-10 minut./gdzieś to opisywałem/Po wymianie chłodnicy jest lepiej-dochodzi do 2 grubej kreski ,ale w upalne dni potrafi przekroczyć 3 małą kreskę ,a przed 3 dużą włączy się wentylator podczas jazdy na 1 min.i wraca wskaźnik do 2 dużej kreski. Myślę,że coś jest jeszcze nie tak.Po odkręceniu korków przy chłodnicy płyn chłodzący wycieka/jak w kaloryferach/ale na rurze od zbiornika wyrówn.do termostatu po odkręceniu korka nie cieknie

Lato się kończy to nie panikuję

Re: Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
czwartek, 8 września 2011, 17:13
przez korzenkorzen
Dzisiaj robiłem mu ponownie lewatywę. Po pierwszej trochę pomogło ale i tak to nie to co ma być. Jutro jadę w trasę to zobaczę efekty dzisiejszego płukania. Domyślam się, że poprzednia właścicielka lała pewnie wodę i chłodnica jest zakamieniona, bo przepływ w całym obiegu jest ok. Dam znać za kilka dni czy pomógł płyn Prestone.
Re: Wysoka temperatura!!!!

Napisane:
piątek, 9 września 2011, 21:57
przez Szumak
A samej chłodnicy z zewnątrz nie masz zarzuconej błotem?