Strona 1 z 2

Czujnik stukowy

PostNapisane: wtorek, 13 września 2011, 16:29
przez tfiluu
Czy ktoś o czymś takim słyszal?? Załorzyłem gaz i pojawiła sie kontrolka żółta - check engine. Facet stwierdzil po podłaczeniu do komputera ze to czujnik stukowy. Skasował, poprawil mieszanke i po przejachaniu 20 km pojawiło sie znwo to samo. ????

Re: Czujnik stukowy

PostNapisane: wtorek, 13 września 2011, 18:13
przez Piotrek.S.
Ja w swoim 1.6 lampkę check engine gaszę z częstotliwością 2-6 kkm. Błąd? "Sprawność katalizatora poniżej minimum". Wymiana kata i drugiej sondy (trochę "leniwa" była na podglądzie) na nowe sytuacji nie zmieniła. Chyba TTTM. Na gazie oczywiście.

Re: Czujnik stukowy

PostNapisane: wtorek, 13 września 2011, 19:20
przez tfiluu
Piotrek a jak spalanie u Ciebie???

Re: Czujnik stukowy

PostNapisane: wtorek, 13 września 2011, 20:30
przez Szumak
Piotrek.S. napisał(a):Wymiana kata i drugiej sondy (trochę "leniwa" była na podglądzie) na nowe sytuacji nie zmieniła. Chyba TTTM. Na gazie oczywiście.

Gazowy komputer wtryskowy reguluje się. Podjedź do kogoś, kto się na tym zna trochę lepiej, niż warsztat zakładający Twoją instalację. Alternatywnie możesz mieć włożone złe dysze dobrane do wtryskiwaczy - diagnostyka komputera LPG powinna wykazać problem.

Re: Czujnik stukowy

PostNapisane: wtorek, 13 września 2011, 22:17
przez Piotrek.S.
Szumak napisał(a):[Gazowy komputer wtryskowy reguluje się.

No reguluje się regularnie co 10 kkm przy wymianie filtra fazy lotnej zawsze podłączają kompa celem sprawdzenia.
Szumak napisał(a):Podjedź do kogoś, kto się na tym zna trochę lepiej, niż warsztat zakładający Twoją instalację.

A skąd wiesz, że są lepsi?
Szumak napisał(a): Alternatywnie możesz mieć włożone złe dysze dobrane do wtryskiwaczy - diagnostyka komputera LPG powinna wykazać problem.

Może...

Spalanie na podłej miesznace około 10,2l/100km przy raczej "ciężkiej" nodze.
Jak zatankuje coś normalnego zaraz spada o około 0,8 l.

Re: Czujnik stukowy

PostNapisane: środa, 14 września 2011, 06:59
przez Szumak
:lol:
Piotrek.S. napisał(a):No reguluje się regularnie co 10 kkm przy wymianie filtra fazy lotnej zawsze podłączają kompa celem sprawdzenia.

Regulacja nie polega na podłączeniu i sprawdzeniu. Robi się korektę mnożnika wtrysku, którą zwykle można a czasami trzeba optymalizować na trasie po autokalibracji komputera... oczywiście pod warunkiem, że sama instalacja została prawidłowo założona.
Jeżeli komputer LPG podaje złe parametry mieszanki w pewnych zakresach obrotów to check będzie się palił z błędem sondy lambda, bo ma na przykład niespalone paliwo w spalinach.
Piotrek.S. napisał(a):A skąd wiesz, że są lepsi?

Skoro pierwsi zrobili fuszerkę i nie są w stanie ogarnąć problemu, jest szansa, że po zmianie warsztatu będzie lepiej ;) ale czasem trzeba poszukać dłużej.

Re: Czujnik stukowy

PostNapisane: środa, 14 września 2011, 10:16
przez Lucass
Piotrek.S. napisał(a):Ja w swoim 1.6 lampkę check engine gaszę z częstotliwością 2-6 kkm. Błąd? "Sprawność katalizatora poniżej minimum". Wymiana kata i drugiej sondy (trochę "leniwa" była na podglądzie) na nowe sytuacji nie zmieniła. Chyba TTTM. Na gazie oczywiście.
Zapewniam Cię, że TTT NIE MA.
Mam ten sam silnik, przejechane 100 kkm na gazie na topornej instalacji III gen. i kontrolka zapaliła mi się tylko dwa razy. Raz przez uszkodzony zawór pochłaniacza oparów paliwa, a drugi przez kostkę nad pedałami kiedy błąd potencjometru pedału gazu wskoczył na błąd stały. Nigdy powodem nie był gaz.
A średnie spalanie mam na poziomie 8,6.

Re: Czujnik stukowy

PostNapisane: środa, 14 września 2011, 18:34
przez tfiluu
Jutro odwioze do nich na poprawki. Zobaczymy po zrobia.

Re: Czujnik stukowy

PostNapisane: środa, 14 września 2011, 19:39
przez Piotrek.S.
Taa to co mam zrobić?
Płacić 120 zł rocznie za kasowanie (około 6 kasowań w roku po 20 zł) czy pielgrzymować po Wielkopolsce od jednego serwisanta AG Centrum do drugiego i zostawiając u każdego 50- 80 zł bo tyle mniej więcej biorą za rozpoznanie tematu biorą. Prawdopodobieństwo, że szybko trafie do serwisu "och ach" jest minimalne.
Co do zużycia napisałem, że na podłej mieszance pali 10,2 l. Tankując normalny gaz 9,6 l osiągam bez problemu przy obciążeniu w postaci sporego właściciela (Kliczkę wagowo biję leciutko:) ) plus bagażnik dachowy oraz benzyna w baku od fula do 3/4 zbiornika (zestaw minimalny).
No chyba, że ktoś odważny poda taki "och ach" zakład w okolicach Poznania.
P.S. zapomniałem dodać nie 120 zł tylko mniej bo przecież VAT jeszcze odpada.
Dobranoc.

Re: Czujnik stukowy

PostNapisane: środa, 14 września 2011, 21:41
przez Szumak
Piotrek.S. napisał(a):Taa to co mam zrobić?

Jak boisz się definitywnie rozwiązywać problemy to cóż Ci mam powiedzieć?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
We wspomnianej kwocie kupisz interfejs do swojego komputera, a potem to już tylko fora gazowników i sporo dokumentacji do przeczytania.