Strona 1 z 1

Cewka zapłonowa - E7J634

PostNapisane: czwartek, 20 października 2011, 18:15
przez JarekM
Witam!

Muszę wymienić cewkę zapłonową w silniku jak w tytule czyli 8 zaworowe 1,4.

Jakiego producenta możecie polecić, poszukuję coś o najlepszym stosunku ceny do jakości i trwałości. Pewnie zaraz powiecie, że takie rzeczy to tylko w erze :), jednak jest tu sporo użytkowników i pewnie niejedni mają lepsze, bądź gorsze doświadczenia z różnorakimi zamiennikami.
Czy można zaufać w tym wypadku valeo, czy też dorzucić trochę i zakupić boscha. A może warto się jednak wykosztować i założyć Beru?
A może najlepiej kupić po taniości akusan (co to za firma) i resztę kapitału przeznaczyć na zimne piwko?

Podzielcie się proszę opiniami i doświadczeniem.

Pozdrawiam!

Re: Cewka zapłonowa - E7J634

PostNapisane: czwartek, 20 października 2011, 18:17
przez Marek_Bielsko
W 1.2 8V cewkę kupiłem na szrocie a kable BERU. :)

Re: Cewka zapłonowa - E7J634

PostNapisane: czwartek, 20 października 2011, 18:25
przez JarekM
Marek_Bielsko napisał(a):W 1.2 8V cewkę kupiłem na szrocie a kable BERU. :)

Tzn. Masz oryginał sagema?
Mam zamiar wypróbować coś innego, bo sagemy mają nieciekawą opinie w necie.
Poza tym mam zamiar mimo wszystko zainwestować w fabrycznie nową. Dziś w kangurku zagościł eLPidżi i gazownik sugerował wymianę cewki bo stara ledwo daje radę i zdarza się, wypadanie zapłonów.

Re: Cewka zapłonowa - E7J634

PostNapisane: czwartek, 20 października 2011, 19:19
przez branio
To raczej kable
Jaki masz wtyk w cewce?

Re: Cewka zapłonowa - E7J634

PostNapisane: czwartek, 20 października 2011, 19:33
przez Marek_Bielsko
JarekM napisał(a):
Marek_Bielsko napisał(a):W 1.2 8V cewkę kupiłem na szrocie a kable BERU. :)

Tzn. Masz oryginał sagema?


Może i Sagem, nie wiem, nie było czasu, to kupiłem tamtą za 100zł.

Re: Cewka zapłonowa - E7J634

PostNapisane: czwartek, 20 października 2011, 19:41
przez JarekM
branio napisał(a):To raczej kable
Jaki masz wtyk w cewce?

Kable i świece odpadają wymieniłem tuż przed montażem LPG.
Wtyczka jak tu na schemacie pod fotką:
Obrazek

Re: Cewka zapłonowa - E7J634

PostNapisane: czwartek, 20 października 2011, 20:05
przez branio
Cewka K7R010 za 130

Re: Cewka zapłonowa - E7J634

PostNapisane: czwartek, 20 października 2011, 20:15
przez JarekM
branio napisał(a):Cewka K7R010 za 130


Mam rozumieć to, że masz taką i sprzedasz za 130? Trochę mam daleko do Ciebie, a zależy mi na czasie, wolałbym jednak coś na miejscu, z tym, że czekam na opinie co jest warte polecenia.

To moja pierwsza benzynka, nie licząc epizodu z maluchem i cienkim 700 swego czasu co powoduje, że tematy zapłonów iskrowych są mi obce, a to prowadzi do szeregu pytań, które tu zadaję.

Re: Cewka zapłonowa - E7J634

PostNapisane: środa, 6 marca 2013, 13:32
przez kangooszkin
Koledzy mam wielką prośbę.

Próbuję cewkę z powyższej fotki (E7J634) zastosować zamiast dwóch osobnych cewek, które szły do silnika E7J728. Nie rozumiem opisu połączenia, które jest na tym zdjęciu. Są dwa MINUSY i dwa PLUSY. Mniemam, że w każdej z dwóch wtyczek od tych osobnych cewek jest MASA, PLUS i IMPULS.

Teraz słowo wyjaśnienia dlaczego w ogóle postanowiłem to zmienić.
Otóż jakiś czas temu musiałem zmienić silnik i jak to bywa na prędce kupiłem silnik 634 zamiast 728, który był pierwotnie zamontowany. Mechaniory, aby samochód był na chodzie zamontowali mi te dwie osobne cewki od 728 na silniku 634. Teraz okazało się, że jedna z cewek padła i kupiłem teraz taką, która będzie właściwie zamontowana na silniku 634. Problem z dokończeniem planu leży właśnie w podłączeniu nowej cewki do starej instalacji.

Bardzo proszę o słowo wyjaśnienia, które sygnały ze starej instalacji podłączyć do nowej cewki.