Strona 1 z 3

KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 22:47
przez garrus321
Jakieś 2500 km temu założylem w skoczku gaz sekwencja "NOWY". I tu zaczął się mój problem. Po założeniu gazu "mechanicy" nie wiedzieli co się dzieje dlaczego on nie chce Jeździć zadawali sobie pytanie. Ich DECYZJĄ zakupiłem nowe Świece NGK. A ponieważ kable wraz z cewką nie są w tej chwili na mą kieszeń zostawiłem to w spokoju. I tak odebrałem prawie nie jeżdzącego tylko skaczącego na gazie od nich KANGOO. Przeczyściłem dolot powietrza. Nie wiem dlaczego zbiersa się w nim olej ?? Ktoś mi podpowiedział, że jest w silniku cos takiego co resztki oleju powinny wracac jakos do obiegu. Jak to wyczyścić samemu do tej pory nie wiem. Po kilku zabiegach konserwacyjnych, oraz wyminie filtra pojeździł 1,5 miesiąca. I znów mam ten problem nawet po mapowaniu ponownych gazu nic. Na benzynie nic takiego nie występuje. Jeżeli ktoś miałby jakiś pomysł proszę o pomoc.

Re: KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 23:29
przez xbastardx
wystarczy, że jeden z przewodów wysokiego napięcia będzie walnięty. pożycz od kogoś komplet i spróbuj na nim pojeździć - w ten sposób jedno wykluczysz. przyczyna tkwi z reguły w elementach zapłonu, ale nie należy wykluczać błędu "gazowników".

Re: KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: środa, 30 listopada 2011, 07:51
przez Szumak
Jeśli zużyta cewka daje słabe napięcie (słaba iskra) to efekt będzie właśnie taki - na benzynie działa, na gazie skacze. U mnie tak było, po wymianie cewki przeszło.

Re: KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 11:00
przez Podmiejski
Kiedyś miałem taki przypadek że kiepsko położona instalacja elektryczna do gazu przetarła się od elementów wirujących i czasem zwierała więc silnik przerywał.Napisz więcej w jaki sposób występuje usterka: czy przy pracy na wolnych obrotach? Przy stałych obrotach czy przy przyspieszaniu? Wysokich? Na zimno? Na gorąco?
Olejem sie nie przejmuj - to element tzw recyrkulacji spalin - przewody spod pokrywy zaworów i tym podobnych wracają do filtra powietrza by doprowadzić do "dopalenia" zanieczyszczonego powietrza/spalin. MUSZĄ być popodłączane.
Wydaje mi się że gdyby przyczyna leżała po stronie układu WN (świece kable cewka) to żadne czyszczenie czegokolwiek nie spowodowałoby że usterka zgineła a teraz - pojawiła się powtórnie.
Stawiałbym na niechlujstwo instalacyjne: masz polutowaną instalację elektryczną od gazu? Mogli coś gdzieś podłączyć a nie połączyć - i zaizolować? Czasem też przy odizolowywaniu potrafią zerwać metalowy rdzeń wewnątrz przewodu - z zewnątrz super a działa - jak u ciebie...
Możesz wystawić foty tej instalacji? Moim zdaniem - imw więcej i wiekszych - tym lepiej.Czasem dobrze popatrzeć okiem laika ;-)

Re: KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 11:35
przez garrus321
Nie wystepuje to od instalacji elektrycznej gazu choc elektrykami zbyt dobrymi ci instalatorzy nie byli. W rodzinie mam elektromechanika zawodowego i poprawil ich niedociagniecia bo tyle bledów to na kompie nie widzialem jeszcze :) . Ale troszeczke poczyscilem przewody do swiec na ktorych zebral sie nagar. Pierwszej to az nie dalo sie wyjac ale w koncu sie idalo no i nie przerywa tak macno. W sobote kupie nowe przewody i napisze jak wyszlo.

Re: KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: piątek, 23 grudnia 2011, 20:17
przez garrus321
Dawno nie pisałęm przez zapomnienie. Po wymianie kabli WN kangoo nie skacze już, za to śmiga aż miło . Dzięki za porade:)

Re: KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 08:58
przez xbastardx
Czyli jednym słowem znalazło się szybko i bez kombinacji. Z reguły zalecają wymianę przewodów, świec i filtra powietrza w przypadku montażu instalacji gazowych. Stare, zesztywniałe przewody powodowały, że auto nie chodziło jak powinno.

Re: KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 20:44
przez Tarrou
Witam
Nie to, że nie chce mi się szukać czy coś ale podobne tematy są trochę starsze, a mi zależy na dobrej opinii i na czasie.
A dokładnie to zastanawiam się bardzo poważnie nad założeniem instalacji gazowej do swojego skoczka(1,4 RTE 2001 jak w opisie).
Bardzo proszę o radę bo naczytałem się bardzo dużo zarówno złych opinii jak i tych dobrych i teraz nie wiem jaką decyzje podjąć nie chodzi o koszta po prostu nie chce potem żałować decyzji. Ufam, że opinię fachowców :D którzy pomagają na tym forum pomogą także i mnie:P
Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam Tarrou

Re: KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: środa, 4 stycznia 2012, 07:14
przez MK
Silniki 1,4 8v oraz 1,2 8v dobrze sie gazują w przeciwieństwie do 1,2 16v.
Ponadto trzeba wybrać warsztat o dobrej renomie a silnik raczej z mniejszym przebiegiem.

Re: KANGOO 1.2 2001r. + GAZ SEKWENCJA

PostNapisane: środa, 4 stycznia 2012, 10:23
przez Szumak
MK napisał(a):Silniki 1,4 8v oraz 1,2 8v dobrze sie gazują w przeciwieństwie do 1,2 16v.

Urban legends.

Należy wybrać zakład, w którym 1.2 16V również dobrze się gazuje.

Wg gazowników silnik z gazem powinien wytrzymać średnio powyżej 100kkm.
Koszt instalazji ~ 3000, koszt silnika z przekładką ~ 3500, do przodu jest się około 2000 zł po pierwszych 100 kkm.
2000zł na ulicy zwykle nie leży.

A jak się o silnik dba i nie oszczędza na regulacji zaworów i innych kosztach eksploatacji to pojeździ znacznie dłużej...