Strona 1 z 1

zamiana silnika E7J alu na E7J blaszana miska

PostNapisane: środa, 30 listopada 2011, 05:04
przez kangooalize
: Witam serdecznie posiadam kangoo 1.4 99r 8 zaworów silnik E7J C 6/34 niestety silnik padł i nie nadaje się do naprawy kupiłem drugi o takich samych oznaczeniach niestety ja mam miskę aluminiową a w zakupionym jest metalowa i pompa wspomagania w moim jest u góry a w tym kupionym u dołu silnika proszę o informacje czy jest możliwa zamiana tych silników ?:

Re: zamiana silnika E7J alu na E7J blaszana miska

PostNapisane: środa, 30 listopada 2011, 09:23
przez Lucass
Konkluzja generalna jest taka: może być problem...
A może któryś z silników to jednak K7J?
viewtopic.php?f=78&t=255
viewtopic.php?f=78&t=8601

Re: zamiana silnika E7J alu na E7J blaszana miska

PostNapisane: środa, 30 listopada 2011, 12:16
przez xbastardx
Mogę się mylić, ale prawdopodobnie kupiłeś jednak silnik z innymi oznaczeniami.
kangooalize napisał(a):posiadam kangoo 1.4 99r 8 zaworów silnik E7J C 6/34

Ten, który zakupiłeś to pewnie E7J 780, czy jakoś tak i zapewne jest między nimi spora różnica. Tu nie chodzi nawet o umiejscowienie pompy wspomagania, ale różniący się osprzęt silnika np. w starym masz cewkę zapłonową jak w D7F, a w nowym jest dwuczłonowa. Sam raczej bym szukał identycznego silnika.

Re: zamiana silnika E7J alu na E7J blaszana miska

PostNapisane: środa, 30 listopada 2011, 19:43
przez kangooalize
Cewka zapłonowa wygląda tak samo w jednym i drugim i jest w tym samym miejscu silniki oprócz miski i miejsca zamontowania wspomagania niczym się nie różnią obydwa mają plastikowe kolektory taką samą przepustnice i okrągłą obudowę filtra powietrza a tabliczki znamionowe są identyczne ta z zakupionego silnika wygląda idealnie i wygląda na zamontowaną oryginalnie wiec pozwolę sobie ponowić pytanie, czy miski można przełożyć w silnikach i czy ewentualnie można zamienić całe silniki :?: :?: :?: :?: :?:


W starym jak i w nowym cewka jest w jednej całości zamontowana na pokrywie zaworowej ;)

Nie dubluj postów. Każdorazowo masz 15 minut na edycję posta. /MOD

Re: zamiana silnika E7J alu na E7J blaszana miska

PostNapisane: czwartek, 1 grudnia 2011, 09:23
przez Lucass
Zamiana silników? Musiałbyś się przyjrzeć mocowaniom skrzyni biegów do bloku. Miska "blaszana" nie jest z nią w żaden sposób połączona, ale już aluminiowa zdaje się tak, bo chyba ma odlany kołnierz, który od dołu przykrywa koło zamachowe (przynajmniej tak jest w K7J). Tu może być pierwszy problem. Jeżeli nie ma kołnierza to tego problemu może nie być pod warunkiem pasowania śrub i otworów mocujących skrzynię.
Drugi problem może być w poduszkach silnika. Jeżeli to nie jest silnik z kangoo tylko np z thalii, clio czy meganki, to mogą być kolejne subtelne różnice w mocowaniach.
Zamiana misek? Pytanie pierwsze brzmi czy śruby mocujące są dokładnie w tych samych miejscach? Na to musisz sobie odpowiedzieć sam, mając przed oczami oba silniki. Osobiście nie sądzę by było to takie oczywiste, ale się nie upieram, bo nie widzę.
Pytanie drugie, czy pompa oleju, a konkretnie smok w którymś z silników nie jest np niżej. Czyli czy któraś z misek nie jest głębsza.
Czy silnik w całości będzie pasował? Na to pytanie nikt nie da ci wiążącej odpowiedzi. Dopóki nie spróbujesz, dotąd się nie przekonasz. Niestety kangoo to takie śmietniki do których pakowano to, co akurat było na magazynie. Stąd różnych dziwnych wersji powstało sporo.
Ostatni problem może (nie musi) być w sofcie czyli w komputerze silnika. Ale ten też można zamienić albo przeprogramować.
Pytanie główne - ile masz czasu, kasy i czy Twój mechanik naprawdę dobrze ogarnia temat i jest w stanie wybrnąć z niespodziewanych trudności ;)

Re: zamiana silnika E7J alu na E7J blaszana miska

PostNapisane: czwartek, 1 grudnia 2011, 21:34
przez kangooalize
Dzięki za tak obszerna odpowiedz kangoo to rzeczywiście niesamowite auta dam znać prawdopodobnie we wtorek środę będe wiedzial co z tego wyszło pozdrawiam

Re: zamiana silnika E7J alu na E7J blaszana miska

PostNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 02:31
przez kangooalize
Witam dopiero dzisiaj mechanik skończył wymianę mojego silnika ,informuje wiec że z zamianą silników nie było większych problemów trzeba było głownie przełożyć miskę olejową śruby mocowania i otwory pasują auto od dzisiaj hula po ulicach pozdrawiam Piotrek.