Strona 1 z 1

Alternator - skoki napięcia + gorąca obudowa

PostNapisane: piątek, 6 stycznia 2012, 23:08
przez mietex48
Witam, akcja toczy się w Renault Kangoo I 1,9dTi z 2001r. Pewnego dnia jadąc w nocy zauważyłem, że zmieniając biegi lekko przygasają mi światła, po powrocie do domu otworzyłem maskę i dotknąłem obudowy alternatora - była gorąca, podczas dodawania gazu światła się rozjaśniały, na wolnych obrotach nieznacznie przygasały. Po zmierzeniu napięcia przy akumulatorze wskazania wahały się od 13 do 14v. Najdziwniejsze, że nie dzieje się to zawsze, po przejechaniu pewnego dystansu powtórzyłem czynności, alternator był ciepły, miernik wskazywał ok. 14v. Rozebrałem alternator, wszystko wyglądało OK, zwoje nie miały przebicia (niestety nie mogłem sprawdzić tego pod obciążeniem). Postanowiłem wymienić mostek diodowy. Tuż po wymianie rokowania były bardzo dobre, napięcie ok. 14v, brak skoków. Przejechałem 10km - alternator ciepły, światła nie przygasają, przejechałem kolejne dziesięć - nadal wszystko w porządku aż w pewnym momencie światła znowu zaczęły przygasać. Co się dzieję ?

Re: Alternator - skoki napięcia + gorąca obudowa

PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 20:55
przez lukas
A po co wymieniałeś mostek diodowy? Jednej fazy nie było?
Wymień wirnik.
Jeżeli na wyższych obrotach napięcie jest 14,4 a na wolnych poniżej 14 to jest to uwarunkowane obrotami wirnika.

Re: Alternator - skoki napięcia + gorąca obudowa

PostNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 16:19
przez czarek0402
No to jak obroty wirnika spadają...to może najpierw mechanicznie szukaj...łożyska,gniazda pod nie,napinacz,pasek,koło pasowe,szczotki,komutator...piszesz,że jest gorący.

Re: Alternator - skoki napięcia + gorąca obudowa

PostNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 18:49
przez Lucass
Pierwsze co bym sprawdził to szczotki i komutator.

Re: Alternator - skoki napięcia + gorąca obudowa

PostNapisane: niedziela, 5 lutego 2012, 01:16
przez fido1969
To jest całkiem naturalne że alternator się rozgrzewa podczas produkcji energii elektrycznej.....Gorący to jest powyżej 90 st.C.
Winny może być akumulator jeśli ma już swoje lata , sprawdź jakie ma napięcie pod obciążeniem .
Czyli nie włączając silnika zapalamy co się da i mierzymy napięcie na "klemach".
Następnym krokiem jest sprawdzenie "masy' na silniku, gdyż może być problem z przepływem prądu.

Re: Alternator - skoki napięcia + gorąca obudowa

PostNapisane: niedziela, 5 lutego 2012, 01:38
przez czarek0402
Dla człowieka,jego dłoni chyba uczucia gorąca jest już 50-60 st.C. ?!

Re: Alternator - skoki napięcia + gorąca obudowa

PostNapisane: niedziela, 5 lutego 2012, 10:15
przez Lucass
90 stopni to ma rozgrzany blok silnika. Ja bym nie dotykał :lol:
Alternator zdecydowanie nie powinien tyle mieć.
Ale z resztą się zgadzam, jak energia nie ma gdzie "ujść" z alternatora, to zamienia się w ciepło.