Strona 1 z 1

Ustawienie taśmy od poduszek(airbag)

PostNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 19:42
przez Jarson
Witam.Właśnie mój zwierzak doczekał się w końcu zmiany maglownicy a przy okazji zmiany taśmy która strzeliła po poprzedniej zmianie maglownicy.Po prostu mechanik nie zblokował kierownicy uciekła mu i po jakimś czasie taśma pyk i się urwała.Coś mi przez jakiś czas dziwnie trzeszczało za kierownicą ale myślałem że jakiś brud się dostał ale po czasie wyszło szydło z worka.
Mam pytanie jak ją ustawić żeby nie pękła.Kręcę ją w lewo w prawo aż do wyczucia lekkiego oporu i trudno mi znaleźć środek.Albo wychodzi 2 w prawo i dwa w lewo albo trzy w prawo i nie całe trzy w lewo.Dodam że w tym momencie nie mam jeszcze założonej maglownicy i nie mogę sprawdzić ile obrotów kierownicą będzie w prawo i w lewo ktoś mi powiedział że w jedną stronę jest o pół obrotu więcej a w drugą mniej,Czy miał ktoś z Was do czynienia z tym problemem może jest jakiś myk żeby to ustawić na "sucho" bez maglownicy.

Re: Ustawienie taśmy od poduszek(airbag)

PostNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 20:41
przez Lucass
O ile pamiętam to u mnie przy wymianie maglownicy było tylko jedno położenie krzyżaka, które pozwalało na jako takie ustawienie kierownicy. Jednym słowem wchodziła w grę pomyłka tylko o 360 stopni. Trudna do niezauważenia. Ale i tak potem wyszły jaja ze zbieżnością, czy raczej z symetrią układu :?
Niestety nie pamiętam jak z ilością obrotów.

Re: Ustawienie taśmy od poduszek(airbag)

PostNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 22:33
przez Jarson
Jeżeli chodzi o maglownicę to nie obrażając kolegi to normalne że trzeba ustawić zbieżność,ja miałem tak przy pierwszej wymianie (będzie to druga maglownica od kiedy mam skoczka,pierwsza którą teraz wymieniam była regenerowna i wytrzymała jakieś 15tyś km).W temacie chodzi mi o taśmę pod kierownicą od airbaigu jak ją ustawić żeby przy skrętach w lewo i prawo się nie urwała.Jak by ktoś jutro był taki "dobry " i mógł sprawdzić ile razy w prawo i lewo kręcić trzeba kierownicą(ile pełnych obrotów plus może jakieś pół) od wyprostowanych kół byłbym wdzięczny może wtedy był wiedział jak ustawić środek taśmy.

Re: Ustawienie taśmy od poduszek(airbag)

PostNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 09:04
przez Lucass
Wierz mi, pisząc o "jajach" nie miałem na myśli prostego ustawienia zbieżności... :lol:

Re: Ustawienie taśmy od poduszek(airbag)

PostNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 16:16
przez xbastardx
Na rolce taśmy jest zawsze więcej obrotów i ustawia się mniej więcej na środku. Kierownica jak i taśma zamocowana w niej, mają tyle samo obrotów i w jedną i drugą stronę, czyli 1 i 3/4.

Re: Ustawienie taśmy od poduszek(airbag)

PostNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 19:04
przez Jarson
xbastardx dzięki za wiadomość.jak widzisz dopiero teraz zabrałem się za wymianę :? .Wczoraj kręciłem samą taśmą ze dwie godziny :) i raz mi wychodziło tak raz tak wymiękłem i zostawiłem a co się już pod koniec uśmiałem to moje.Jak te amorki są jeszcze aktualne to napisz na PW.

Re: Ustawienie taśmy od poduszek(airbag)

PostNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 22:06
przez xbastardx
Oczywiście wszystko nadal aktualne, do negocjacji. Uporaj się najpierw z tą maglownicą :)

Re: Ustawienie taśmy od poduszek(airbag)

PostNapisane: niedziela, 26 lutego 2012, 11:42
przez Jarson
Lucass ok nie ma sprawy.Powiem szczerze że nie które rozwiązania techniczne w naszych skoczkach doprowadzają mnie do szłu powiązanego z dużą dawką humoru.
xbastardx ok.Zrobię maglownicę i te jeszcze inne sprawy z zawieszeniem z przodu i się odezwę.