Strona 1 z 1

Renault kangoo 1.2 1998r Rn Problem Wentylator

PostNapisane: poniedziałek, 5 marca 2012, 15:38
przez PrzemyslawMr
Witam.

Poczas jazdy w korku temperatura nadmiernie szła w góre doprowadzona aż do czerwonej kreski musiałem nie raz stawać i chłodzić silnik ponieważ wentylator sie nie załanczał.Tym samym płyn chłodniczy ubywał dość szybko.Byłem z tym u mechanika stwierdził iż napiecia na przewodach pod maska nie ma wogóle w kabinie za to jest potrzebuje schemat owego układu aby mógł dojść gdzie konkretnie jest usterka że ten prąd nie dochodzi i nie załącza wentylatora.

Prosze o pomoc ponieważ jestem laikiem w tej kwestii

Pozdrawiam i Dziękuje.

Re: Renault kangoo 1.2 1998r Rn Problem Wentylator

PostNapisane: wtorek, 6 marca 2012, 08:09
przez Lucass
Teraz gotuje się w korkach??? Przy tych temperaturach?
Zacząłbym od sprawdzenia termostatu i zmiany mechanika ;)
To, że ubywa płynu może też świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. W normalnych warunkach nawet przy wzroście temperatury raczej nie powinno go ubywać. Chyba, że korek jest nieszczelny, albo masz jakieś inne nieszczelności układu chłodzenia.

Re: Renault kangoo 1.2 1998r Rn Problem Wentylator

PostNapisane: wtorek, 6 marca 2012, 11:40
przez slay
Zmień mechanika. Wentylatorem steruje komputer silnika, ale dopiero po sygnale z czujnika temperatury.
Dlatego mechanik nie mógł znaleźć napięcia.
Oczywiście pozostaje jeszcze sprawa płynu :roll:

Re: Renault kangoo 1.2 1998r Rn Problem Wentylator

PostNapisane: środa, 7 marca 2012, 20:54
przez PrzemyslawMr
gotował sie podczas upałów w tamtym roku. nie miałem czasu go zrobić więc dopiero teraz wybrałem sie do mechanika.Dziękuje za sugestie a płyn chlodzniczy ubywał własnie podczas tych upałów że musiałem dolać na stajci płyn borygo czy jakoś tak. to jest schemat układu chłodzenia? Mechanik mój stwierdził iż wina stoi po stronie braku napięcia na kablach próbowach robić zwarcie lecz bez rezultatów.Prosze mi zasugerować co mam zrobić sam a jeśli będzie to wymagało sugesti mechanika to ile by takie coś mogło kosztować. PRzepraszam z góry o braku informacji z mojej strony lecz jestem posiadaczem kangoo od roku więc wiedze mam ubogą.Pozdrawiam i dziękuje z góry za sugestie.

Re: Renault kangoo 1.2 1998r Rn Problem Wentylator

PostNapisane: środa, 7 marca 2012, 22:20
przez slay
Dobra. Pytanie, na ile w tej chwili pomagam Użytkownikowi, a na ile wyręczam nieudolnego mechanika?
To co możesz zrobić sam, to sprawdzenie bezpieczników 2 i 5, sprawdzić przekaźnik "M".
Wszystkie te rzeczy są w skrzynce bezpieczników pod maską.

To co jest wyżej to schemat układu chłodzenia. 120-komputer, 234-przekaźnik "M", dwa bezpieczniki-2 i 5,
PrzemyslawMr napisał(a):stwierdził iż napiecia na przewodach pod maska nie ma wogóle w kabinie za to jest

Jeśli pojedziesz jeszcze raz do tego mechanika, a my się o tym dowiemy, to masz szlaban na pomoc ze strony Klubu :D

Re: Renault kangoo 1.2 1998r Rn Problem Wentylator

PostNapisane: środa, 7 marca 2012, 23:05
przez Lucass
Pytanie drugie. Co jesteś fizycznie w stanie zrobić sam?
Tzn czy np. wymiana termostatu to już za poważna operacja?
Proponuję po jeździe sprawdzić gruby wąż, który wchodzi do górnej części chłodnicy. Jeżeli będzie gorący, to termostat raczej powinien być sprawny. Piszę raczej, bo może się zdarzyć, że np. otwiera się za późno.
Potem możesz potrzymać silnik na obrotach ok 2000 przez kilka minut. Najlepiej zablokować pedał gazu patykiem zapartym o fotel. Ja przynajmniej tak robię. Po kilku minutach powinien się włączyć wiatrak. Jeżeli się nie włączy, to moim zdaniem duże prawdopodobieństwo niedziałania czujnika temperatury.
Czujnik można sprawdzić miernikiem i termometrem
Opór czujnika powinien wynosić:
6700 - 8000 Ohm przy temp 0 st. C
2600 - 3000 Ohm przy temp 20 st. C
1100 - 1300 -------------------40 st. C
270 - 300 -----------------------80 st. C
200 - 215------------------------90 st. C

Czujnik jest po lewej (kierowcy) stronie bloku obok kolektora ssącego, z przodu.

Re: Renault kangoo 1.2 1998r Rn Problem Wentylator

PostNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 12:51
przez PrzemyslawMr
Jesteście bardzo obeznani lecz postanowiłem jutro wybrać sie do innego mechanika ! dam znać czy ten sobie poradził z tym problemem ;)

jeszcze jedno z tego co pamietam gdy silnik sie nagrzał wentylator sie nie załanczał napewno kreska az była na czerwonej linii. zaraz rozgrzeje silnik i sprawdze czy waz od chlodnicy jest ciepły. wymiana termostatu przezemnie nie wchodzi w gre dlatego udam sie do mechanika"normalnego"Pozdrawiam i dziękuje za uwagi