Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
wtorek, 27 marca 2012, 19:33
przez Pio0001
Witam,
mógłby ktoś podzielić się opisem i/lub zdjęciami jak wymienić siłowniki centralnego zamka? Chodzi mi o drzwi przednie.
Re: Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
wtorek, 27 marca 2012, 21:19
przez wladek
Kup torxy i do roboty 1 trzeba zdjąć tapicerkę drzwi (częściowo zamocowana na wkręty ,częściowo wciskana ) 2.odłączyć od zamka druty od klamki i dynksa zamykania 3.odkręcić zamek i naprawiać lub wymieniać Pomyślisz i dasz radę drugi raz będzie łatwiej

Re: Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
wtorek, 27 marca 2012, 21:23
przez slay
I nie zapomnij robić zdjęć. Miło będzie zobaczyć taką relację z naprawy.

Re: Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
czwartek, 12 kwietnia 2012, 19:51
przez Pio0001
Witam ponownie,
a więc siłowniki udało mi się wymienić w drzwiach od kierowcy, pasażera oraz w drzwiach bocznych (przepraszam że nie zrobiłem zdjęć, ale nie miałem aparatu pod ręką

) no i centralny zaczął działać. Wspomnę tylko że wcześniej działał centralny zamek w drzwiach w bagażniku. Po wymianie siłowników więc zaczął działać centralny zamek wszędzie. Teraz ok 1 miesiąc korzystania z cudownie działającego centralnego w wszystkich drzwiach stała się ciekawa rzecz - centralny znowu przestał działać! I co ciekawe nie działa tak samo jak wcześniej - tylne drzwi od bagażnika działają a wszystkie pozostałe nie... Co więcej drzwi nie da się otworzyć z zewnątrz z kluczyka, bo oczywiście są nowe siłowniki, które to uniemożliwiają... pozostaje wejście do auta przez bagażnik i otwarcie od środka, aktualnie odpiąłem linkę od siłownika i otwieram z kluczyka...
Ktoś wie co w tym samochodzie się dzieje...?

Re: Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
czwartek, 12 kwietnia 2012, 22:01
przez Pio0001

Czy skoro system blokady CLE daje sygnał do otwarcia drzwi, to idzie on do:
138 - drzwi tylne prawe
140 - kierowcy
141 - pasażera
142 - bagażnik
domyślam się że sygnał idzie ten do wszystkich siłowniczków jednocześnie, więc skoro u mnie działa tylko bagażnik, więc powinny być przerwy w przewodach pomiędzy tym urządzeniem a siłownikami pozostałych drzwi? tylko ciekawe że do 3 naraz...
Re: Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
piątek, 13 kwietnia 2012, 10:54
przez Pio0001
Z góry przepraszam że piszę 3 post z rzędu (ale nie mogę edytować swojego poprzedniego...)
Udało mi się znaleźć schemat elektryczny centralnego zamka i udało mi się nawet mniej więcej zrozumieć jak on działa (zdjęcie poniżej) ale nadal nie umiem powiązać tego z moim przypadkiem...
[IMG=http://img641.imageshack.us/img641/8426/schematk.jpg][/IMG]
Re: Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
piątek, 13 kwietnia 2012, 11:45
przez slay
Sprawny, nowy siłownik nie przeszkadza w otwieraniu drzwi kluczykiem.
Jeśli wychodzi sygnał ze sterownika, musisz sprawdzić przejścia w słupkach drzwi. Miernik i sprawdzanie przewodów od sterownika do siłowników.
Jeśli nie uzupełnisz podpisu o rocznik, będziesz nadal pisał pod swoimi postami.

Re: Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
piątek, 13 kwietnia 2012, 14:04
przez Pio0001
Kluczykiem nie dało się otworzyć bo mój kluczyk że tak powiem swoje już ma i gdyby był nowy to był radę a tak nie chcę robić na siłę, bo pęknie...
Dzięki za radę, ale do tego i tak jest duuuuużo rozbierania... no ale cóż, w końcu trzeba to zrobić

Mam jeszcze pytanie odnośnie mojego schematu elektrycznego - co to są za elementy E20CA i E20DA pomiędzy sterownikiem a złączkami w drzwiach...?
Re: Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
piątek, 13 kwietnia 2012, 14:16
przez slay
Tak bez rozbierania, będzie trudno
Czy dobrze widzę X76 05 ? Jeśli tak, to nie sugeruj się za bardzo tym schematem.
E20CA i E20DA to łączenie przewodów. Tak mi się wydaje

Re: Wymiana siłowników centralnego zamka

Napisane:
czwartek, 26 kwietnia 2012, 17:35
przez Pio0001
Sprawdziłem przejścia od modułu do słupków w drzwiach kierowcy, pasażera oraz w złączce w progu kierowcy (R2) i wszędzie jest przejście oraz nie ma zwarcia. Drzwi bocznych lewych nie posiadam. Żeby uzupełnić fakty - siłownik w drzwiach bocznych zaciął się w pozycji zamkniętej, przez co nie dało się go zdjąć, musiałem zniszczyć mu mocowanie, coś z niego śmierdzi - pewnie się spalił, w drzwiach od kierowcy siłownik również zablokowany, dlatego musiałem go odpiąć, siłownik w drzwiach pasażera nie działa ale da się otworzyć kluczykiem, siłownik w bagażniku cały czas sprawny i działa. - to moje wnioski po sprawdzeniu wszystkiego.
Myśląc że jest jakieś zwarcie w miejscu łączenia przewodów (E20DA oraz E20CA) postanowiłem poprowadzić 2 nowe przewody od modułu zarządzającego. Pociągnięte przewody podłączyłem wpierw do złączki w progu drzwi kierowcy (od siłownika w bagażniku oraz modułu o domykaniu nieotwartych drzwi). Ku mojemu zdziwieniu nie udało mi się znaleźć zgodnie z rysunkiem przewodu do modułu domykania, była tylko jedna para przewodów (która miała przejście od modułu zarządzającego) więc podłączyłem. Po sprawdzeniu okazało się że zamek w drzwiach od bagażnika działa, i o dziwo moduł domykania drzwi również działał...! Dalej podłączyłem do nowego przewodu siłownik drzwi kierowcy - w słupku, nic to nie dało, jak zdjąłem tapicerkę drzwi kierowcy to zauważyłem siłownik nie działający i zablokowany...
Reasumując, podejrzewam, że gdy wymienię siłowniki na nowe, to układ zacznie działać, ale pytanie tylko dlaczego przy poprzedniej wymianie siłowników, kilka tygodni temu, coś się zepsuło i narobiło takie szkody... nie chcę tracić kasy na siłowniki które za chwile znowu przestaną działać...
Jakieś propozycje?