Strona 1 z 1

Problem z kangoo 1,4 - kontrolki, brak mocy

PostNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 14:08
przez Lucass
Pozwolę sobie zamieścić prośbę koleżanki, która napisała do mnie na PW
FLORA2012 napisał(a):Witam.
To mój pierwszy kangur: 2000r - 1,4 - benzyna automat - ciężarówka .
Jestem 3-cią właścicielką.Stan techniczny nie najgorszy,nie znam się na tym,wiem
gdzie wlew paliwa i innych płynów,oraz jak sprawdzić stan akumulatora i poziom oleju.
Jeżdże od 1973r, bez przerwy, różnymi autami,zaczęłam od SYRENY- kończę na KANGURKU (wiek).
Samochód kupiłam rok temu,a dwa miesiące temu założyłam gaz.
Auto pali dużo :11l benzyny--12 l gazu .Chciałabym zmniejszyć spalanie,ale nie znam dobrego zakładu.
Mój problem jest gdzie indziej.
Po przejechaniu kilku km zapalają się dwie kontrolki-1skrzynia biegów 2-silnik.
Zatrzymuję się i wyłączam silnik.Po kilkakrotnym włączaniu i wyłączaniu stacyjki (bez zapalania silnika) kontrolki gasną.
Taką czynność powtarzam 3-4 razy ,tj zatrzymanie itd.i wszystko wraca do normy-silnik ciądnie kontrolki gasną.
W czasie,gdy kontrolki palą się,mam odczucie jakby silnik był wysprzęglony.
Grzanie silnika na postoju nic nie daje,kontrolki zapalają się.
Proszę o radę lub adres sprawdzonego warsztatu w okolicy Wielunia.
Jestem już emerytką a bez samochodu-sprawnego samochodu-nie wyobrażam sobie życia.
Przesyłam pozdrowienia Blanka Dobrzańska


I proszę o konsultację ;)

Re: Problem z kangoo 1,4 - kontrolki, brak mocy

PostNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 14:27
przez slay
Jak dla mnie laika to brak ciśnienia w skrzyni. Teoretycznie w automacie jest kilka zaworów ciśnieniowych jeden ka każdy bieg jeśli któryś nie trzyma ciśnienia skrzynia wejdzie w tryb awaryjny stąd kontrolka. Tyle teorii z netu. Ja zacząłbym od wymiany oleju.

Re: Problem z kangoo 1,4 - kontrolki, brak mocy

PostNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 15:42
przez MK
1. Co do spalania to wiele się przy automacie nie da zrobić. ja bym tylko polecał jak najczęściej znieniać filtr powietrza, np po 5000km podjechać do kogoś, aby wydmuchał go sprężonym powietrzem i po następnych 5000km wymiana na nowy.

2. Co do skrzyni to:
- kiedy był wymieniany olej?
- myślę ż emoże być problem z zaworami sterującymi lub z pompą w skrzyni