Strona 1 z 1

Czy to koniec silnika? 1.4(K7J) + LPG

PostNapisane: piątek, 11 maja 2012, 21:19
przez sgigi
Witam wszystkich,
To mój pierwszy post na tym forum.
W dniu dzisiejszym mój kangur zaczął wydawać dżwięk, który początkowo uznałem za problem z wydechem.
Niestety później doszło do tego pojawianie się kontrolki oleju i STOP na desce- olej oczywiście był.
Kontrolki przygasały po przekroczeniu ok 2800 obrotów.
Udało mi się dojechać do domu i na ciepłym silniku auto jeszcze odpalało.
Po ostygnięciu niestety już nie. W momęcie odpalania czuć wibracje.
Przy okazji trochę wcześniej zauważyłem ubytki płynu w zbiorniku wyrównawczym.
Pytanie jak w temacie czy to koniec silnika, czy ktoś ma może jakąś bardziej optymistyczną prognozę?
Pozdrawiam
Sławek

Re: Czy to koniec silnika? 1.4(K7J) + LPG

PostNapisane: sobota, 12 maja 2012, 07:17
przez xbastardx
Może poszła uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący powoli dostaje się do oleju?

Re: Czy to koniec silnika? 1.4(K7J) + LPG

PostNapisane: sobota, 12 maja 2012, 07:24
przez sgigi
To nie było by najgorsze, ale martwi mnie to, że nie odpala na zimno i świecenie się kontrolki oleju.

Re: Czy to koniec silnika? 1.4(K7J) + LPG

PostNapisane: sobota, 12 maja 2012, 07:55
przez sgigi
Trochę optymizmu: dzisiaj rano odpalił bez problemu, olej też się nie świecił- chodził trochę głośno.
Czy wie ktoś jakie są objawy padania pompy oleju? Może to jest przyczyna?

Re: Czy to koniec silnika? 1.4(K7J) + LPG

PostNapisane: sobota, 12 maja 2012, 08:09
przez Lucass
Pompy oleju nie sposób zabić. To raczej za rzadki (rozcieńczony czymś) olej. Odgłosy mogą wskazywać na uszczelkę pd głowicą. Zajrzyj do zbiornika wyrównawczego i pod korek wlewu oleju. Jeżeli jest tam emulsja to prawdopodobnie uszczelka.
Ubytki płynu też na to wskazują.

Re: Czy to koniec silnika? 1.4(K7J) + LPG

PostNapisane: sobota, 12 maja 2012, 15:04
przez sgigi
Emulsji nie widać ani pod korkiem oleju, ani w zbiorniku wyrównawczym.
Przy dodawaniu gazu nie widać bąbelków w płynie chłodzącym.
W przyszłym tygodniu oddam kangura do mechanika i zobaczę co stwierdzi.
Przy okazji gdyby ktoś mógł polecić dobrego fachowca od kangurów w Bielsku-Białej,
będę wdzięczny.

Re: Czy to koniec silnika? 1.4(K7J) + LPG

PostNapisane: sobota, 12 maja 2012, 15:09
przez Marek_Bielsko
sgigi napisał(a):Przy okazji gdyby ktoś mógł polecić dobrego fachowca od kangurów w Bielsku-Białej,
będę wdzięczny.

Jak mam być szczery, to w Bielsku z tym akurat słabo. :(

Kraków albo Katowice.