Myślę, że po przeczytaniu tego sam zrozumiesz

Montaż opon asymetrycznych
Opony asymetryczne podobnie jak opony kierunkowe wymagają specyficznego, fachowego montażu. Jednak zasady są całkowicie odmienne. W przypadku opon kierunkowych istotne jest zachowanie kierunku rotacji, zaś opony asymetryczne muszą być montowane właściwą stroną na zewnątrz .
Jest to w sposób wyraźny oznaczone na boku opony przez napis
OUTSIDE, SIDE FACING OUTWARDS, MOUNT THIS OUT SIDE. Warto podkreślić, że treść może być zapisana językiem innym niż angielski, w zależności od producenta. Patrz zdjęcie poniżej.
Bardzo często boki strony wewnętrznej i zewnętrznej opony różnią się miedzy sobą wyglądem. Szata graficzna strony zewnętrznej jest zwykle bogatsza, zawiera więcej elementów. Strona wewnętrzna zawiera jedynie oznaczenie marki i elementy konieczne ze względu na wymagania prawne i zasady panujące u danego producenta.
Z reguły, cywilne opony asymetryczne nie są kierunkowe, kierunek ich toczenia jest nieistotny. Gdyby opony asymetryczne miałyby dodatkowo być kierunkowe, to należałoby kupować po dwie pary opon na lewą i prawą stronę samochodu. Z racji uciążliwości tego rozwiązania dla klientów, dystrybutorów i producentów, bywa ono stosowane jedynie w przypadku opon o najwyższych osiągach i w przypadku opon do sportów samochodowych. Bieżniki opon cywilnych są w taki sposób zoptymalizowane, że pomimo tej pozornej kierunkowości zapewniają pełnię osiągów bez konieczności zachowania kierunku toczenia. Krótko mówiąc, dominująca jest w nich funkcja asymetryczna, a nie kierunkowa. Poniższe ilustracje pokazują jak wyglądają przykładowe opony asymetryczne zamontowane na samochodzie.
Źródło:
http://www.opony.com.pl/artykul/opona-a ... na/?id=974
Kangoo 1,9D 1999r. F8Q630