Strona 1 z 1

Zapala dopiero po 3 5 razie

PostNapisane: środa, 12 września 2012, 09:43
przez kaspij
Witam
Mój skoczek 2006 1,5cdi 48KW
Problem jest taki, czasami mam problem z uruchomieniem silnika
Raz na dziesięć uruchomień, czasem częściej czasem rzadziej, muszę go zakręcić 3 , 4 a nawet 5 razy zanim wystartuje.
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.
Żadnych prawidłowości :evil:
Objaw jest taki jakby już ...już ... miał się uruchomić ale nie staruje
Podczas takich prób uruchomienia trzęsie nieco mocniej

Jakieś sugestie ? będę wdzięczny :)

Re: Zapala dopiero po 3 5 razie

PostNapisane: środa, 12 września 2012, 10:59
przez Lucass
Czujnik położenia wału
Czujnik położenia wałka rozrządu

Re: Zapala dopiero po 3 5 razie

PostNapisane: środa, 12 września 2012, 11:21
przez branio
Początek padu wtrysków

Re: Zapala dopiero po 3 5 razie

PostNapisane: środa, 12 września 2012, 16:06
przez istanbul
Miałem to samo. Czujnik położenia wałka rozrządu. koszt. ok 120 zł. Po wymianie pali na dotyk.

Jedyne co mi się nie zgadza to to , że mój ZAWSZE po nocy odpalał za pierwszym razem . Jak się nagrzał to czujnik głupiał i już była loteria.

Re: Zapala dopiero po 3 5 razie

PostNapisane: środa, 12 września 2012, 16:29
przez Lucass
Brak jednolitych warunków, przy których silnik nie chce zapalić może świadczyć, że to nie sam czujnik, ale np tylko okresowy brak styku.
To byłaby tańsza wersja ;)

Re: Zapala dopiero po 3 5 razie

PostNapisane: środa, 12 września 2012, 22:55
przez pietrek
Wrzuć bieg, popchnij samochód tak żeby poruszyć wałem korbowym, wrzuć ponownie luz i spróbuj odpalić.
Taki patent stosowałem na czujnik położenia wału, zawsze działało :D

Re: Zapala dopiero po 3 5 razie

PostNapisane: czwartek, 13 września 2012, 08:35
przez kaspij
Dla ułatwienia ;)
Problem pojawił sie ok miesiąc po wymianie słupka silnika.
Całe oprzyrządowanie pozostało to same
Samochód ma przebieg 260 tyś licznikowo.
Słupek wstawiony miał ok 50tyś + moje 50tyś to teraz ma ok 100 tyś

Poza tym samochód pracuje b. ładnie nawt mniej pali niż przed wymianą słupka silnika.

Re: Zapala dopiero po 3 5 razie

PostNapisane: czwartek, 13 września 2012, 09:27
przez pietrek
Któryś z czujników mógł zostać przypadkowo uszkodzony, może kabel przy przekładaniu lekko naderwany i tak jak Lucass pisał "okresowy brak styku" albo nie ma to nic wspólnego, zwykłe zużycie.
Przy takich poważnych naprawach przeważnie wychodzi jakiś problem, którego rozwiązanie jest trudne do znalezienia.
Dobry program, do tego autodata i prześledź czujniki po kolei jakie są wskazania i jakie powinny być.
W taki sposób doszedłem do egr i sterownika pompy u ojca w zafirze ;)

aaa i jeszcze jedno, twój silnik to dCi ;) nie myl z mercedesem
i nie żebym sie czepiał :D