Strona 1 z 3

Kody silników "dti"

PostNapisane: piątek, 12 października 2012, 20:53
przez sokratesb
Witam. Szukałem na forum i nie znalazłem żadnej konkretnej wiadomości, więc zakładam nowy temat.
W moim kangoo 2001 padł silnik 1,9dti. Najrozsądniejsza jest wymiana, bo inaczej to musiał by być 3 szlif i wymiana kół pasowych. :x
Ponoć silniki "dti"w kangoo miały dwa kody. (?) Czy te silniki są zamienne? Jakie to były kody? Czy była jakaś zależność (rok produkcji, rodzaj nadwozia) w stosowaniu tego silnika? Były inne renówki z takimi silnikami, ale mocniejszymi. Czy różnica była tylko w zaprogramowaniu komputera i po zamianie samego silnika (na np. od megane), bez zmiany komputera wszystko będzie grało? Słyszałem, że te silnik różnią się także innymi elementami...
Byłbym wdzięczny za odpowiedzi. :D

Re: Kody silników "dti"

PostNapisane: piątek, 12 października 2012, 21:26
przez edpawel
Myśle ,że sie przyda , trochę sie nameczyłem aby to znaleść :D
http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogu ... 93&b=03404

Re: Kody silników "dti"

PostNapisane: piątek, 12 października 2012, 21:33
przez sokratesb
Czyli "dti" był tylko F9Q?
A gdzie w ogóle jest kod silnika w tym silniku wybity?

Re: Kody silników "dti"

PostNapisane: piątek, 12 października 2012, 21:39
przez edpawel
Kod powinien byc wybity na bloku silnika... nie wiem gdzie dokładnie :)

Nie wiem jak to jest z tymi oznaczeniami , ta tabelka może zawierac jakieś błedy , poczekajmy aż wypowiedzą sie inni. ;)

Re: Kody silników "dti"

PostNapisane: sobota, 13 października 2012, 08:58
przez edpawel
Przy jakim przebiegu padł ci silnik? ,co sie stało?

Re: Kody silników "dti"

PostNapisane: sobota, 13 października 2012, 14:19
przez sokratesb
Przy 293000km. Prawdopodobnie przez zużyte koła pasowe zostały ścięte wszystkie ząbki na pasku rozrządu... Drugi raz.
Raz pasek poszedł 20000km od wymiany, drugi raz po 50000km od wymiany. I wcześniej też był jeden remont robiony, czyli razem 3.
A to wszystko w przebiegu 150000km-300000km...
Te zużyte koła pasowe to prawdopodobnie przez brak osłony pod silnikiem. Błoto dostawało się na pasek i zużywało koła pasowe.
PS Nie wyobrażacie sobie co można zwykłym kangoo w terenie. :D

Re: Kody silników "dti"

PostNapisane: sobota, 13 października 2012, 16:39
przez edpawel
Aahh te kangurki , ja tydzien temu miałem pompe paliwa w serwisie ( padły uszczelniacze i słabo zapalał ) a dzisiaj chyba elektro magnes bo niezapala , czyściłem klemy ale nic , po stuknieciu w rozrusznik , rorusznik zaczoł wydawać ciche odgłosy przy zapalaniu , ale dalej nie kreci :< , hhmm w poniedziałek dalszy ciąg zmagan z rozrusznikiem :evil: , musze sparawdzioć kabel plus do rozrusznika a jak dalej nic to wyjme rozrusznik , tylko niezabardzo wiek jak to zrobic , bo ciasno jest , zaglądałem z kanału i niebardzo dostęp jest :<

Re: Kody silników "dti"

PostNapisane: sobota, 13 października 2012, 19:42
przez branio
Tylko od dołu i słownictwo będzie stadionowe

Re: Kody silników "dti"

PostNapisane: niedziela, 14 października 2012, 07:17
przez hulltaj
Branio wie co mówi.Zanim zabierzesz się za robotę,wypij melisę.

Re: Kody silników "dti"

PostNapisane: niedziela, 14 października 2012, 08:49
przez edpawel
@Branio : Wczoraj się przyglądałem od spodu i widzę ,że będzie cięszko z tym wyjęciem rozrusznika , przeszkadza wydech a raczej ( katalizator , bo wszystko zasłania ) , czy mógł bys mi podać jakieś wskazówki jak ten rozrusznik wyjąć? co muszę odkręcić ? bo na moje oko to najbardziej preszkadza tłumik z katalizatorem... z samym odkręceniem rozrusznika dam rade , tylką którędy go wyjąć :evil: ?

Zastanawiam się czy nie lepiej oddać do mechanika , ale zawsze wole naprawiać samemu , jak coś niemogę zrobić to wtedy do znajomego mechanika oddaje auto ;) , trochę niemam czasu na wyjmowanie rozrusznika , ale jak bym wyjął rozrusznik to mógł bym go zawieść do znajomego pana który sie zajmuje tylko rozrusznikami i co nieco by mi zostało w kieszeni ;)


przepraszam za Talk of the day :D