Strona 1 z 1

Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: wtorek, 13 listopada 2012, 23:52
przez Sumer
Piszę bo tak naprawdę nie wiem już co zrobić :cry: Byłem z tym u 2 mechaników, ale oni kompletnie nie wiedzą co z tym zrobić (nie wiem czy problem jest zbyt trudny czy oni zbyt słabi).

Ale od początku. Najpierw była wymiana dwóch sworzni wahacza z przodu + guma na przegubie z jednej strony. Dodatkowo był zamontowany czujnik ABS z przodu od strony kierowcy, którego wcześniej od dawna nie było.
Po odebraniu samochodu od mechanika na drugi dzień zauważyłem od czasu do czasu dziwne stukanie, szuranie podczas hamowania i odpowiadające temu wibracje na pedale + świecąca się od czasu do czasu (rzadko) kontrolę (!) podczas jazdy / postoju bez zaciągniętego hamulca ręcznego (tutaj 2 mechaników stwierdziło, że to niby jakieś zwarcie / usterka przy przycisku od drążka hamulca ręcznego - nie tego wciskanego kciukiem).
Pojechałem do diagnosty, który stwierdził, że hamulce tylne są słabe. Udałem się więc do mechanika, który wymienił szczęki hamulcowe i "coś" zrobił z cylinderkami ponieważ podobno były zapieczone. Dodał jeszcze, że blokada jednej szczęki była spadnięta i przez to ona nie równo hamowała.
Problem jednak nie ustał. Udałem się więc do innego mechanika, który stwierdził, że to na pewno przez tarcze i klocki z przodu, które wymienił na nowe. Problem jednak nadal występuje :(

Dodam jeszcze, że bardzo rzadko zapala mi się (raz mocniej, raz słabiej) kontrolka ABS podczas jazdy (kontrolka nie zapala się podczas zapłonu). Dzieje się to od dawna (zakupu samochodu). Myślałem, że to przez brak tego jednego czujnika, ale po jego zamontowaniu nic się chyba nie zmieniło. ABS był badany komputerowo przez drugiego mechanika, który stwierdził że wszystko gra.

Prosiłbym o jakąś pomoc z waszej strony. Każda podpowiedź mi się przyda ;)

---
1.4 - rok 99

Re: Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: środa, 14 listopada 2012, 07:35
przez edpawel
1) dziwne stukanie odpowiadające temu wibracje na pedale : abs definitywnie ma problem , ja miłem podobne objawy gdy zgniły i popekaly mi przednie pierscienie abs... ( z których czujnik abs szczytuje obrót koła) , tylko ,ze ja miałem gorzej bo auto nawet czasami wcale nie hamowało bo pedał wariował (odbijał) i pomagało tylko puszczenie i ponowne nacisniecie pedalu. raz mnie uratowal reczny przed wjechaniem innemu autu w tył :D
2) szuranie podczas hamowania : brudne szczęki hamulcowe , jezdziłem tak z miesiąc , pierwsze hamowanie z rana i slychac było szuranie jakby szczeka nierówno brała (tak jakby zawleczka sie odbezpieczyła ) , po kilku kilometrach i paru hamowaniach preoblem ustawał , do nastepnego postoju auta , mechanik dal mi mała rade , oczyścic szczeki sprezonym powietrzem ze spręzarki i pomogło :D
3)świecąca się od czasu do czasu (rzadko) kontrolę (!) podczas jazdy / postoju bez zaciągniętego hamulca ręcznego (tutaj 2 mechaników stwierdziło, że to niby jakieś zwarcie / usterka przy przycisku od drążka hamulca ręcznego - nie tego wciskanego kciukiem) : jesli chodzi o kontrolke abs ( zółta ) , powinna mrugac tylko w czasie wlaczania sie abs , jezeli swieci ciągle , oznacza błąd czyli awarie , bład na czujniku itp , sam teraz mam problem z prawym tylnym czujnikiem , albo czujnik albo kable :? , narazie tak jezdze bo maechanik niema czasu , ma dac znac niedługo jak bedzie wolny :D . Jesli mówisz o kontorlce czerwonej stop , albo jest błąd na komputerze i komputer nie zezwala dalej jechac ze wzgledu na niebezpieczenstwo , albo czujnik hamulca recznego padł taj jak mówia twoi spece od hamulców :roll:


Mam nadzieję , ze pomogłem i naprawisz auto... ;) pozdrawiam 8-)

Re: Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: środa, 14 listopada 2012, 20:21
przez bogdan02
oblukaj pierścienie ABS
Zaglądnołbym jeszcze raz do bębnów

Re: Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: środa, 14 listopada 2012, 20:39
przez Sumer
Dzisiaj zrobiłem test. Odłączyłem ten czujnik ABS, który był niedawno podłączany i stukanie znikło :shock:
Wprawdzie czasami po zatrzymaniu pojazdu odczuwalne są jeszcze bardzo słabe, szybkie i chwilowe drgania pedału, ale jest i tak o niebo lepiej niż było.
Dodam jeszcze, że kontrolka (!) już się nie załącza podczas jazdy.

Jakie sugestie co dalej? Podobno po podłączeniu komputera do ABSów wyszło, że wszystko jest OK.
Jechać z tym do jakiegoś elektryka czy zwykłego mechanika czy jeszcze chwile samemu coś przy tym pogrzebać?

Re: Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: środa, 14 listopada 2012, 21:39
przez Lucass
Sprawdź pierścień przy tym kole z którego odłączyłeś czujnik.

Re: Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 13:25
przez Riposato
Witam,
podłączę się pod temat. Mam podobny problem z pedałem hamulca. Od tygodnia zauważam, że przy niezbyt silnym naciśnięciu na hamulec włącza się abs. Najczęściej jak auto ma już około 20-30km/h na liczniku. Początkowo myślałem, że może padł amortyzator i któreś koło podskakuje, ale na zupełnie równej jezdni też to jest. Problem nie zawsze występuje, najczęściej przy niezbyt silnym hamowaniu-zwalnianiu. Lampka abs zapala się normalnie przy uruchomieniu, potem gaśnie i więcej się nie zapala.
Co powinienem sprawdzić? Chcę sprawdzić pierścienie abs na przedniej osi. Czy na tyle też są takie pierścienie? Gdzie ich szukać?

Re: Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 13:37
przez Alan
jak masz z tyłu hamulce bębnowe, to musisz bęben ściągnąć i w wewnętrznej części bębna jest pierścień.

Re: Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 16:31
przez Sumer
Nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale w moim przypadku okazało się, że ten zębaty czujnik ABS przy jednym kole był zepsuty (ząbki nie były równe).

Re: Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: środa, 12 marca 2014, 02:17
przez max
tester w rękę i sczytywanie prędkości z poszczególnych kół przy małej prędkości. "efekt dosunięcia" tak się to chyba nazywa - któryś z czujników ma niewłaściwą odległość od pierścienia, lub uszkodzenie pierścienia. Tak najszybciej a czas to pieniądz :)

Re: Nierówne stukanie przy hamowaniu

PostNapisane: czwartek, 13 marca 2014, 17:45
przez Riposato
Zdjąłem koła i już wiem co nawaliło. Pęknięta jest koronka-pierścień abs na prawym przednim kole.

Teraz pytanie chcę kupić taką koronkę, moja ma 44 zęby. Czy średnica i szerokość do wszystkich modeli jest taka sama? Chcę kupić taką: http://allegro.pl/pierscien-abs-koronka-44-zeby-clio-ii-kangoo-i3973676855.html tylko czy będzie pasować.