przez Chrobot wtorek, 22 stycznia 2013, 17:46
Pedał "urywa się" z pompki sprzęgła i wpada. - Działa dopiero jak się wsunie powrotnie sworzeń w plastikową otulinę, która się wyciera - oczywiście trzeba się bezpiecznie zatrzymać, co może być trudne. Wcześniej przy delikatnym wypinaniu słychać charakterystyczny trzask.
Po trzech naprawach gwarancyjnych (gwarancja na naprawę tej części obowiązuje zgodnie z prawem cały czas) powiedziano mi w Renault Polska: koszt 1300 PLN po dużym rabacie....bo trzeba teraz łożysko oporowe wymienić i udokumentowano za mało napraw w ASO i co więcej zestaw sprzęgła, jako części zużywające się, w przypadku których na rynku motoryzacyjnym funkcjonuje pojęcie "przeciętnej żywotności" nie mogą być traktowane analogicznie do innych elementów pojazdu. SZOK. Fabryka twierdzi, że sprzęgło to element o przeciętnej żywotności. Zadałem sobie pytanie co to znaczy ? , że ma prawo się wycierać co 5000 do 10000 km ? Sprawdziłem w słowniku języka polskiego co autor mógł mieć na myśli: przeciętny= zwykły, typowy, słaby, pospolity. szkoda, że nie piszą tego w instrukcji obsługi np. sprzęgło = przeciętna żywotność. Jeżeli Fabryka twierdzi, że sprzęgło ma przeciętną żywotność, to co powiedzieliby o innych częściach ? Proponuję rozpisać na forum konkurs na ciekawe, dobrze odzwierciedlające rzeczywistość określenia połączone ze słowem "żywotność" dotyczące wybranych części auta np. sprzęgło - niebanalna żywotność lub np. achillesowa żywotność, czy nieobfita żywotność - mogliby posiłkować się taką niebanalną terminologią w ASO - byłoby ciekawiej.
Mogę prosić więcej szczegółów dotyczących metody update-owanej 2.0 ? Może na skalę przemysłową da się wdrożyć ...