nierówna praca na biegu jałowym

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez mario79 sobota, 29 grudnia 2012, 11:28

może ktoś pomoże
mój skoczek 1.5 dci 2009 rok na wolnych obrotach przerywa jak by brakowało paliwa,wtryski sprawdzone na przelew(w normie) po podpięciupod kompa ciśnienie na listwie skacze od 140 bar do 270 , norma podobno na wolnych obrotach 230 bar
Mój mechanik twierdzi że wymiana "reduktora ciśnienia paliwa" pomoże, miał kiedyś ktoś z Was podobny problem , i jeszcze jedno zawór EGR nie ma chyba nic z tym wspólnego bo jeśli go wypnę auto chodzi tak samo(a co dziwne nie wyskakuje bład na desce ze zawór niesprawny - może tak być?)
z góry dziękuję za pomoc

pomyłka " regulator ciśnienia paliwa ma byc (nie reduktor)
Kangurek 1.5 dci 68 KM 2009
mario79
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek, 28 grudnia 2012, 10:38
Lokalizacja: TARNOW

Re: nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez branio sobota, 29 grudnia 2012, 14:37

mario79 napisał(a):w normie
to ile?
mario79 napisał(a):wymiana "reduktora ciśnienia paliwa" pomoże
może, to najprościej zrobić
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez mario79 środa, 2 stycznia 2013, 09:18

a powiedzcie może ktoś tak miał,słychać jakiś przekażnik kolo bezpieczników i wtedy silnik przestaje chodzić równo,a jak znów trzaśnie to chwilę chodzi równiutko.
piszę tak co słyszę w aucie bo jak mi rozkopią auto (wtryski, pompa) a jak czytam różne posty to jest masakra ile ludzie wymieniają i dalej nie chodzi.
a może ktoś zna jakiś dobry serwis w okoloicy krakowa żeby sprawdzili i zrobili to co ma być ( a nie tylko by kasę wyciągnąć)

z góry dziękuję za odpowiedź
Kangurek 1.5 dci 68 KM 2009
mario79
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek, 28 grudnia 2012, 10:38
Lokalizacja: TARNOW

Re: nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez hulltaj środa, 2 stycznia 2013, 12:05

Podjedź do brania.Masz pewną diagnozę i skóry nie złupi.Pisz na jego priv.
1,5dci-z salonu wyjechał w styczniu 2005.
hulltaj
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 182
Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2010, 14:06
Lokalizacja: Wałbrzych Zdolny Śląsk

Re: nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez mario79 środa, 2 stycznia 2013, 20:12

dzięki za podpowiedź właśnie napisałem
:D
Kangurek 1.5 dci 68 KM 2009
mario79
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek, 28 grudnia 2012, 10:38
Lokalizacja: TARNOW

Re: nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez piter69 środa, 20 listopada 2013, 22:49

Witam

Opiszę mój problem z Kangurem 2. Zakupiony w salonie 2008, obecny przebieg 80tys km.
Czekając na skrzyżowaniach zauważałem sporadyczne przygasanie świateł - silnik pracował normalnie (około pół roku po zakupie).
Odp. ASO e to nic takiego. Później pojawiła się nierówna praca silnika jakieś 1,5-2lata po zakupie.
Objawy wyglądało jakby "wypadł" wtrysk porcji paliwa - silnik przygasał. Jadę na pierwszym biegu bez gazu a autko "hyc" do przodu.
W trakcie jazdy to nie miało miejsca. Paliwo tankowane na stacjach tylko trzech firm, więc chyba dobre :) .
Jako, że to diesel i przekonany że one nie lubią wys. obr. więc go trzymałem 1,5-2 tys obr (taki był mój styl jazdy).
Ciśnienie w szynie głównej jak u autora wątku. Może brudny filtr powietrza-wymiana brak zmian, filtr paliwa- wymiana brak zmian.
W końcu wizyta u mechanika. Przeczyszczony układ paliwowy i propozycja mechanika by sprawdzić jak będzie pracował silnik.
Kiedy mechanik podpompowywał pompką ręczną paliwo wydaje mi się że silnik pracował równomierniej. Podczas pracy silnika w przewodzie paliwowym pojawiały się pęcherzyki powietrza.
Na pewien czas problem znacząco zmalał, po około 1tys problem nasilił się ale nie tak jak na początku. Mechanik zaproponował bym przycisnął gaz bo "zajadę" silnik. Tak więc zmiana stylu jazdy od razu po wizycie u mech.,
2-2,5 tys obr momentami do 3 tys. Obecnie tj. około 1,5roku od wizyty u mechanika "wypadanie" wtrysków zdarza się bardzo sporadycznie (ogólnie nie przeszkadza) więc nie podjąłem dalszych kroków by to zjawisko wyjaśnić.
Mechanik sugerował, że jeżeli to nie zniknie po czyszczeniu to trzeba by się przyjrzeć zaworowi który jest odpowiedzialny za utrzymanie stałego ciśnienia paliwana głównej szynie.
Jednak nurtuje mnie co jest przyczyną tego zjawiska.

pozdrawiam
Piotr
piter69
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 21:52

Re: nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez MK czwartek, 21 listopada 2013, 01:47

1500obr/min to przy cr za nisko. Max moment obr. w Kangoo to 1700 obr i to jest dolna granica przyzwoitości.Max ekonomiki to 3000obr.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez piter69 czwartek, 21 listopada 2013, 19:16

Witam

Dziękuję MK za podpowiedź, tak teraz jeżdżę :).

Przypomniałem sobie, że mechanik wskazał na wadliwie działający jeden z wtrysków -metoda osłuchowa stetoskopem plus wskazania wskaźników odczytywanych
z komputera samochodu. Tzn komputer samochodu próbował utrzymać wskaźnik (tak chyba nazwał mechanik współczynnik określający wielkość ładunku lub ładunek mieszanki )
tego cylindra modyfikując dostępne jemu możliwości. Nie będę tutaj rozwodził się nad tymi wskaźnikami i zależnościami między nimi bo nie znam się na nich (choć rozumiem ideę).
Jak zauważyłem przygasanie świateł zbiega się z zadziałaniem jakiegoś przekaźnika z lewej strony pod maską.
Proszę Mario79 o opis działań podjętych przez mechaników.

pozdrawiam
Piotr
piter69
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 21:52

Re: nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez Mrowa wtorek, 2 grudnia 2014, 00:08

Poradził sobie ktoś z tym problemem tzn rozwiązał go ? Nierówna praca silnika na biegu jałowym, wrażenie jakby brakowało mu paliwa albo odwrotnie dostawał go za dużo i się zakrztusił nim. Teraz dodatkowo jak przyszły mrozy coś nie chce odpalić na raz....
Mrowa
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): poniedziałek, 1 grudnia 2014, 23:50

Re: nierówna praca na biegu jałowym

Postprzez max niedziela, 14 grudnia 2014, 20:51

Witam,
Skakania ciśnienia cr od 140 do 200 czy jakichś tam innych wartości to nie jest poprawny wynik. Ciśnienie powinno nieznacznie poruszać się w okolicy 200 bar na wolnych obrotach. Taki stan przemawia do mnie o wadzie wtrysków, więc proszę nie piszcie że jest OK. Podawajcie wartości :)
Jeśli chodzi o to że w autach coś "pstryknie" i pracuje równiej - ta magia jest związana z zabiegiem inżynierów RENAULT :) pstryk i obroty w górę - nie zanotowaliście tego - auto przechodzi w tryb podwyższonych obrotów, gdyż ma problem z utrzymaniem niższych obrotów.
Pozdrawiam
kangoo 2003 1.5dCi 48kW K9K 704 "kaleido"
"... nie myli się tylko ten co nic nie robi"
Avatar użytkownika
max
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 13 listopada 2013, 23:51
Lokalizacja: Siedlce

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości