Strona 1 z 1

Wymiana filtra paliwa 1.5 dci - dalej bąbelki powietrza

PostNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 14:15
przez geogps
Witam,

Wymieniłem filtr paliwa w Kangoo 1.5 dci 2008 i dalej widać bąbelki powietrza na wyjściu przewodu paliwowego.
Filtr wymieniłem na filtr MAN ze śrubą do spuszczania wody - taki był poprzednio.

Co z tym zrobić? Jak odpowietrzyć? Czy to może nieszczelność przewodu? Czy po prostu ten model tak ma?


geogps

Re: Wymiana filtra paliwa 1.5 dci - dalej bąbelki powietrza

PostNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 16:03
przez Mascot
Bąble powietrza są dopuszczalne tylko na powrocie do baku.
Układ paliwowy, odpowietrza się gruszką. Powinna być, przed filtrem paliwa.

Oryginalnie zapewne miałeś Purfluxa i taka rada na przyszłość - kupuj Purfluxa :)
dCi lubi oryginalne filtry paliwa, więc nie ma co oszczędzać ( Purflux ok. 100 -120 zł ).

Re: Wymiana filtra paliwa 1.5 dci - dalej bąbelki powietrza

PostNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 20:29
przez geogps
Witam,

Bąbelki są na wyjściu z filtra paliwa na dojściu do filtra nie ma żadnych bąbelków - pompowałem gruszką w celu odpowietrzenia .
W starym też były bąbelki więc wymieniłem na filtr MAN, to też filtr za 100 zł i jak czytałem to dobra firma.
Samochód pali i pracuje ok - więc zapytałem czy to może sytuacja normalna?

Poczytałem trochę, jedni mówią, że nie może być bąbelków, inni że mogą być.

Zastanawiam się skąd się biorą te bąbelki skoro filtr nowy i w końcu powietrze powinno się wyczerpać, chyba że jest gdzieś nieszczelność?

geogps

Re: Wymiana filtra paliwa 1.5 dci - dalej bąbelki powietrza

PostNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 22:37
przez Mascot
Nie chodzi o to, czy filtr jest drogi czy nie - Mercedes W220 też był drogi, a wyszło co wyszło ;)
Chodzi o " gęstość " wnętrza filtra.
Być może, masz walnięty zaworek w gruszce, i dla tego nie można do odpowietrzyć.

Nieszczelności na przewodach, nie ma zbytnio gdzie złapać.
Oryginalne końcówki przewodów, są zgrzewane na karbowanym wypuście z filtra.

Duże są te bąbelki czy minimalne, ale widoczne ?
Jeśli auto odpala Ci bez problemu, nawet przy minusach - sprawę teoretycznie możesz zostawić.

Re: Wymiana filtra paliwa 1.5 dci - dalej bąbelki powietrza

PostNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2016, 17:42
przez istanbul
Zęby zjadłem na Mann'ach i nigdy problemów nie miałem. Używałem też oryginalnych filtrów Delphi - podobnie.
Purflux też bardzo dobry.
Jak auto pracuje normalnie, to olej te pęcherzyki po prostu.

Re: Wymiana filtra paliwa 1.5 dci - dalej bąbelki powietrza

PostNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2016, 21:03
przez gre81
Problem leży w filtrze paliwa, prawdopodobnie tylko oryginal nie "pieni" paliwa. Cena jest zaporowa ale warto zaiwestować. Piszę prawdopodobnie bo sam mam purfluxa i powietrze w przewodach za filtrem, ale jak pamietam od nowosci w aucie problemu nie bylo, pojawil sie wlasnie po wymianie filtra na inny.

Re: Wymiana filtra paliwa 1.5 dci - dalej bąbelki powietrza

PostNapisane: czwartek, 4 lutego 2016, 18:56
przez geogps
Witam,

Jak na razie pali dobrze więc się tym nie przejmuję.
Chciałem kupić purfluxa ale nie było takiego jak miałem w samochodzie - ze śrubą do spuszczania wody.
Poczekamy zobaczymy co się będzie działo.

geogps

Re: Wymiana filtra paliwa 1.5 dci - dalej bąbelki powietrza

PostNapisane: piątek, 5 lutego 2016, 11:43
przez MK
geogps napisał(a):Witam,

Jak na razie pali dobrze więc się tym nie przejmuję.....

geogps

I tego się trzymamy

Re: Wymiana filtra paliwa 1.5 dci - dalej bąbelki powietrza

PostNapisane: sobota, 6 lutego 2016, 16:15
przez czarek0402
Mam purfluxa i powietrze, pianę, bąbelki na powrocie, nie ma problemu z odpalaniem, po prostu, po podmianie filtra, porządnie ponaciskaj gruszkę, odpowietrz układ. W czasie normalnego użytkowania, nie ma powietrza potem, nie widać. ;)