Strona 1 z 1

Obroty-czujnik-palec

PostNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:59
przez geogps
Witam,

Opis sytuacji tutaj! http://geogps.hostit.pl/kangoo/czujnik.pdf

Co o tym sądzicie?

geogps

Re: Obroty-czujnik-palec

PostNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 10:03
przez Podmiejski
"Kulawa" masa?
Czyli że śrubka mocująca czujnik nie tylko mocuje ale łączy elektrycznie?
Albo ogólnie złącze elektryczne?
Rozłączyć; użyć jakiegoś preparatu do czyszczenia styków (typu "Kontakt spray" ?

ps.Wydaje mi się że sens istnienia forum to również jako miejsce w którym z czasem gromadzą się
różne przypadki a też i rozwiązania ich.
Dlatego wydaje mi się że umieszczanie opisu tematu w postaci pliku na zewnętrznym serwerze z którego (znamy to!) z czasem zniknie - to nie jest dobre
rozwiązanie
dla tych co kiedyś będą szukali pomocy przy podobnym problemie.
Najlepiej pisać tu.

Re: Obroty-czujnik-palec

PostNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 12:51
przez geogps
Witam,

Doskonale sobie zdaję sprawę, że powinno się pisać na forum o problemie, a nie na zewnętrznych linkach.
Ale jednak nie wszystko da się opisać bez użycia obrazów, które i tak są ładowane z linków zewnętrznych.

Tylko czytelność opisu problemu mną kierowała.

Dodałem opis problemu tym razem jako załącznik i myślę, że to wystarczy.

Jak na razie docisk inny niż palec nie działa - być może coś rzeczywiście jest z masą , przeczyszczę i zobaczę efekty.

Pozdrawiam,
geogps

Re: Obroty-czujnik-palec

PostNapisane: sobota, 18 lutego 2017, 14:53
przez geogps
Witam,

Dalszy ciąg poszukiwań przyczyn.

Kupiłem używany czujnik doładowania, założyłem i sytuacja się powtarza. Jednak teraz zauważyłem, że nie muszę dotykać czujnika palcem i pewnie nie o to chodzi ale wystarczy, że dotknę karoserii i silnik zaczyna wchodzić na wysokie obroty - tak więc z czujnikiem chyba wszystko jest ok.
Pewnie jest to sprawa masy. Masa do czujnika musi być poprowadzona przewodem bo czujnik jest zainstalowany na gumowej rurze, więc nie ma styku z metalowym częściami.
Tylko mnie zastanawia dlaczego jak dotknę karoserii to masa wraca i po chwili jak się jeździ to nagle znika.

Są jakieś propozycję tego zachowania i jego rozwiązania?

geogps

Re: Obroty-czujnik-palec

PostNapisane: piątek, 24 lutego 2017, 10:09
przez geogps
Witam,

Pojechałem na komputer - wyszedł błąd obwodu zasilania konwertera ciśnienia i błąd świec żarowych.
Jak oczywiście był na kontroli to nic mu nie dolegało - wchodził na obroty była dobra moc.
Wykasowali błąd przejechaliśmy się wróciliśmy do warsztatu zgaszony silnik - po chwili chcę go sprawdzić czy zaświeci się kluczyk i sprężyna
i się zaświeciła ale mechanika nie było przy tym - ale przyszedł powiedziałem mu - podłączył kompa i znów błąd obwodu zasilania i świec żarowych.

Powiedziałem o zachowaniu auta - oczywiście na warsztacie - żadnych objawów.
Po powrocie do domu zatrzymuje się na parkingu dodaje gazu i znów tylko do
3000 obrotów może wkręcić. Dotykam karoserii (niepomalowanej) i spokojnie wchodzi na wysokie obroty.
Dziś żona jechała i znowu kontrolki kluczyka i sprężynki zaczęły migać.
O co chodzi?

W warsztacie powiedzieli, że trzeba przyjechać na sprawdzenie elektryki więc się umówiłem.

geogps

Re: Obroty-czujnik-palec

PostNapisane: piątek, 24 lutego 2017, 15:19
przez Lucass
A gdzie Ty znajdujesz niepomalowaną karoserię? :shock:
Swoją drogą to jest dziwna usterka, a Ty masz jeszcze dziwniejsze właściwości ;)
Bo zakładam, że nawet stojąc na ziemi, dotykasz go, będąc w butach, czyli raczej uziemiony nie jesteś. A przynajmniej nie dla takich napięć.
No chyba że chodzi o pojemność. :?

Re: Obroty-czujnik-palec

PostNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 10:45
przez geogps
Witam,

No fakt źle się wyraziłem z tą karoserią. Wystarczy, że otworze drzwi i dotknę śruby mocującej zawias do karoserii lub wajchy otwierania maski.
I zauważyłem, że mogę siedzieć w samochodzie i dotknąć tej śruby ale czasami muszę stanąć nogą na podłożu.
Być może rzeczywiście chodzi tutaj o ładunki elektryczne, które albo ściągam na siebie lub odwrotnie.

Tak to jest dziwna usterka i denerwująca i trzeba płacić za kolejne diagnozy.

Mam nadzieję, że jak już dojdziemy do przyczyny to poinformuję o efektach.

geogps

Re: Obroty-czujnik-palec

PostNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 08:22
przez Lucass
Patrząc na rocznik, wszedłeś w czas, w którym elektryka zaczyna wariować. Objawia się to różnie. Sam podobnych (choć zupełnie innych) atrakcji doświadczyłem. U mnie pomogło przelecenie wszystkich dostępnych kostek preparatem do styków elektrycznych. Łącznie z dużym złączem ECU.
Podejrzewam, że Twoje błędy nie mają odbicia w rzeczywistości, a są jedynie efektem ucieczki prądu "gdzieś".