oszczędności paliwa

Off-topic: tematy związane z techniką

oszczędności paliwa

Postprzez czerja poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 12:51

Sporo ostatnio o silnikach i spalaniu więc jeszcze jeden temat.Co się lepiej opłaca jadąc np. z górki -wrzucić na luz czy na biegu bez gazu?
Ciekawe co sądzicie?Specjaliści ze swoimi komentarzeami dzielą się na pół.Jedni twierdzą że na luz ale przeciwnicy twierdzą że wtedy silnik też bierze paliwo bo silnik utrzymuje pewne obroty bez względu na prędkość i trzeba jeżdzić na biegu bez gazu ponieważ wtedy mieszanka praktycznie składa się z powietrza(benzyny jakieś kilka procent) i wtedy rzeczywiście zaoszczędzimy.Oczywiście oszczędności minimalne ale jestem ciekaw waszego zdania. :?: :!:
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez branio poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 12:55

Dobrze dać na luz :!: :!: :!:
Nie tylko skrzyni :lol:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez czerja poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 12:59

uśmiechnij się jutro też jest dzień :D (do branio bez humoru)
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez zuwik poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 17:57

Lepiej na biegu ze względu oszczędności - bo wtedy mieszanka wogóle nie zawiera benzyny. Lepiej na biegu ze wzgledu bezpieczeństwa - jak cos się stanie i zajdzie potrzeba wdepnięcia (widok rozpędzonego tira w lusterku) to inaczej nie zdążysz :wink: Tak samo z dojazdem do świateł: oszczędność to jedno, ale jadąc na biegu zawsze możesz w razie kłopotów uciec.
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez loocky poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 18:00


Zgadzam się z przedmówcą.
Avatar użytkownika
loocky
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 493
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2005, 00:00
Lokalizacja: Tychy

Postprzez czerja poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 20:14

o sprawach bezpieczeństwa wiem ale o sam fakt co lepsze!
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez czerja poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 20:15

o sprawach bezpieczeństwa wiem ale o sam fakt co lepsze!
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez sw poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 20:46

generalnie na biegu, bo wtedy doplyw paliwa jest odcinany. Jednak przy małej górce hamowanie bedzie zbyt silne. Przy rajdach o kropelce zaleca sie rozpedzanie auta do ok. 100km/h i potem wrzucanie luzu i zwalnianie stopniowo do 80km/h. Rozpedzanie przed górkami i zjazd na_luzie. W kangurze nie probowalem, ale w poprzednim aucie spalanie było o 1 litr mniejsze (6 -> 5) niz przy normalnej spokojnej jezdzie.
Oczywiscie jezdzenie na luzie nie jest bezpieczne i o ile pamietam kurs prawa jazdy, jest zakazane.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez zuwik poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 22:27

W sumie nie pomyślałem o kwestii takiej, ze zjeżdżając na biegu tracisz więcej prędkości co może być w efekcie mniej ekonomiczne. Jednak jest bardziej ekonomiczne np. jeśli masz utrzymać prędkość, niż jazda na luzie z hamulcem. Sławku zaskoczenie: aż litr? Za nic bym się nie spodziewał... Ciekawe, ciekawe :)
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez branio wtorek, 16 sierpnia 2005, 06:58

sw napisał(a):generalnie na biegu, bo wtedy doplyw paliwa jest odcinany.


Czy aby na pewno :?: :?:
Jeśli jednak, w jaki sposób :?: :?:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron