Zamiana silników? Musiałbyś się przyjrzeć mocowaniom skrzyni biegów do bloku. Miska "blaszana" nie jest z nią w żaden sposób połączona, ale już aluminiowa zdaje się tak, bo chyba ma odlany kołnierz, który od dołu przykrywa koło zamachowe (przynajmniej tak jest w K7J). Tu może być pierwszy problem. Jeżeli nie ma kołnierza to tego problemu może nie być pod warunkiem pasowania śrub i otworów mocujących skrzynię.
Drugi problem może być w poduszkach silnika. Jeżeli to nie jest silnik z kangoo tylko np z thalii, clio czy meganki, to mogą być kolejne subtelne różnice w mocowaniach.
Zamiana misek? Pytanie pierwsze brzmi czy śruby mocujące są dokładnie w tych samych miejscach? Na to musisz sobie odpowiedzieć sam, mając przed oczami oba silniki. Osobiście nie sądzę by było to takie oczywiste, ale się nie upieram, bo nie widzę.
Pytanie drugie, czy pompa oleju, a konkretnie smok w którymś z silników nie jest np niżej. Czyli czy któraś z misek nie jest głębsza.
Czy silnik w całości będzie pasował? Na to pytanie nikt nie da ci wiążącej odpowiedzi. Dopóki nie spróbujesz, dotąd się nie przekonasz. Niestety kangoo to takie śmietniki do których pakowano to, co akurat było na magazynie. Stąd różnych dziwnych wersji powstało sporo.
Ostatni problem może (nie musi) być w sofcie czyli w komputerze silnika. Ale ten też można zamienić albo przeprogramować.
Pytanie główne - ile masz czasu, kasy i czy Twój mechanik naprawdę dobrze ogarnia temat i jest w stanie wybrnąć z niespodziewanych trudności
