Witam, po ostatniej akcji z uszczelką pod pokrywą zaworów w moim kangoo 1.2 16 V 2003 r postaram się opisać rzeczowo instrukcję.
1. demontaż plastikowego dekla (u mnie szary z napisem renault 16V) uwaga na zaczepy łatwo się łamią. Odkręcić filtr powietrza (2 śruby na nasadkę 10) i wyciągnąć go.
2. wyciągnąć kable ze świec i odkręcić cewkę po uprzednim odpięciu wtyczki od cewki.
3. dpięcie wtyczek między ścianą grodziowa a silnikiem (komputer, czujnik ciśnienia i inne które przymocowane są do kolektora ssącego) wyciągnąć przewód gumowy z króćca i wszelkie wtyczki z kolektora.
4. odpiąć przwód zasilania paliwa na listwie wtryskowej (pryśnie benzyną) i powrotu na kolektorze (nad cewką po lewej stronie).
5. odkręcić dwie śruby od listwy wtryskowej (torx) jedna dobrze widoczna druga pod kolektorem - dojść można przedłużką (torx).
6. wyjąć listwę wtryskową , najpierw dość ciężko ją wyjąć z kolektora. operacja ta jest dość trudna ale powoli wykonalna, można po wysunięciu do połowy odpiąć wtyczki od wtryskiwaczy. UWAGA NIE POŁAMAĆ WTYCZEK O WTRYSKIWACZY!!!!
7. po wyjęciu listwy (chwilę odczekac aż nerwy opadną) jest dobry dostęp do śrub kolektora ssącego (10 nasadka z przedłużką) jeżeli donbrze pamiętam 8 szt.
8. odkręcić odkręcić 4 śrubki mocujące kolektor od góry (jakaś gwiazdka nie pamiętam rozmiaru).
9. można poluzować 3 śruby od łapy - łatwiej będzie włożyć dekiel przy składaniu.
10. po ściągnięciu kolektora ssącego - trochę motania i gimnastyki z instalacją i przepustnicą jest dostęp do śrub od dekla kila szt nasdka 10, niekóre dobrze schowane.
11. pozdjęciu dekla - nowa uszczelka, można dać cienko silikonu temperaturowego - ja dałem za drugim razem,
12. do wkładania dekla dobrze mieć kogoś do pomocy bo trochę jest komplikacji.
13. po ułożeniu pokrywy namiejsce stopniowo dokręcać śruby aby równomiernie dociskać , aby uszczelka się gdzieś nie podwinęła.
14. reszta czynności jak przy rozzkręcaniu całego ustrojstwa.
Po złożeniu wszystkiego nie pomyliś przewodów paliwowych!!!!
Przy zakładaniu kolektora ssacego powinno się wymienić uszczelki i PAMIĘTAĆ O DOKRĘCENIU WSZYSTKICH ŚRUB żeby nie łapał lewego powietrza bo będzie klops.
Po założeniu kolektora ostrożnie wkładamy listwę wtryskową UWAGA NA WTYCZKI !!!!ABY NIE UŁAMAĆ SĄ DOŚĆ DELIKATNE.
Przed założeniem uszczelki oczywiście oczyścić dobrze powierzchnie styku uszczelki.
Może komuś to pomoże bo ja to robiłem dwa razy i za każdym razem jakieś problemy z tego wyszły, raz lewe powietrze poprzez niedokręcenie śruby na pierwszym cylindrze a drugi ułamana wtyczka na 3 cylindrze.
Powodzenia.