Ludzie fenomen, od tygodnia próbuje z mechanikiem znaleźć źródło następującego problemu.
Mój Kangoo 1,4 z 2000 ma ostatnio dziwne chrobotanie które obserwuję głównie przy skręcie kierownicy w prawo. Nie odczuwam bicia na kierownicę, czasami mam wrażenie jak by mi pedał gazu lekko drgał lub podłoga w tej okolicy.
Pierwsza myśl padła na przegub wewnętrzny. Podobne objawy miałem w Nissanie. Jednakże jest pewna ciekawostka. Chrobotanie nie jest regularne. Częściej występuje gdy samochód jest zimny, np po nocy. W większości przy skręcaniu w prawo.
Ale z drugiej strony dzisiaj przejechałem pół dnia i nic ani jednego dźwięku. Dopiero po trzecim uruchamianiu silnika i trzeciej wycieczce do klienta znowu się odezwał.
Gdyby był to przegub, powinien wydawać cały czas z siebie odgłosy i to zawsze przy od konkretnego skrętu kół. Czy jestem w błędzie?
Nie chce rozbierać i wymieniać wszystkich części. wahacze, amortyzatory, końcówki drążków wyglądają na zdrowe. Mam luz na maglownicy, jednakże nawet na przeglądzie technicznym było bez problemu, koleś rzekł mi iż na naszych drogach to standard i maglownica jeszcze się spokojnie nadaje do użytkowania.
Samochód obejrzeliśmy od spodu całkowicie, szukaliśmy obluzowanych części, znaleźliśmy tylko oberwane zakole które po naprawie nic nie zmieniło.
Ma ktoś z Was jakiś pomysł? Wysłuchamy wszystkich rad, doświadczeń. Może miał ktoś z Was podobny objaw.
My z mechanikiem zastanawiamy się nad 3 rzeczami, MAGLOWNICA (koszt 1000zł) Skrzynia Biegów(600-1000zł), przeguby (300zł). Mówię o kosztach materiałów, wymiany w ciemno mogą mnie drogo kosztować, a tak jak mówię objawy są tak niejednoznaczne że zwariowaliśmy.
Dlatego kumpel ma popytać wśród swoich kolegów po fachu a ja pytam Was kolegów użytkowników Kangoo.
Z góry dziękuje za odzew.