1.9D, klekotanie, brak mocy

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

1.9D, klekotanie, brak mocy

Postprzez mariuszek sobota, 13 września 2014, 20:21

Witam serdecznie.
Motor 1.9 D 55 koni.
Pojawił się dzisiaj problem. Zaczęło się od okazjonalnego szarpania, potem doszło klekotanie (wyższy dźwięk niż normalnie). W momencie, kiedy klekocze, wyraźnie brakuje mocy. Dodatkowo, im wyższe obroty i prędkość (np. jazda autostradą) tym objawy są mniej dokuczliwe. Parę dni temu wymieniałem filtr paliwa, ale po samej wymianie było ok. Kangur z racji przebiegu odpala w miarę normalnie, ale często puści biało-siwego dymka, potem już bez problemów, kopcenia itd (odpala tak od 4 lat, więc się przyzwyczaiłem i nie zwracam na to uwagi). Teraz jak wracałem, zauważyłem dodatkowo, że klekocze prawie cały czas. Co jakiś czas cichnie, dostaje normalnej mocy, potem szarpnie i dalej zaczyna klekotać i mulić. Trochę wcześniej na wyższych obrotach przestawał klekotać, teraz już w całym zakresie. Nie zauważyłem ubywania płynu chłodniczego, ale będę obserwował.
Dodatkowa zaobserwowałem, że jak chwilę postoi, to w przewodzie paliwowym nad gruszką pojawia się bąbel powietrza. Jak się odpali, bąbel znika i do samej pompy wtryskowej dochodzi paliwo bez powietrza. Jednakże, na wylocie pompy jest złączka, do której dochodzi powrót z pompy oraz dodatkowo powrót z wtrysków i jeszcze jakiś jeden dinks z pompy. W tym przeźroczystym powrocie z pompy jest czysto, natomiast za łączką widać już drobne pęcherzyki powietrza (albo z powrotu z wtrysków, albo z tego drugiego wyjścia z pompy - nie widzę, bo wężyki w oplocie i z czarnej gumy).
Planuję w kolejności:
- wymienić filtr paliwa na nowy (może jakiś bubel mi się dostał),
- sprawdzić wtryski
- zająć się pompą (nie ukrywam, że jest lekko spocona ropą).
Jak już wspomniałem, przebieg spory, ale nie zamierzam się pozbyć samochodu z tego powodu (Kangur jest jak młotek, jak pęknie trzonek to się wymienia, a dopóki żelazo całe, to się narzędzia używa :) ).
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, będę wdzięczny.
mariuszek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela, 12 grudnia 2010, 22:17

Re: 1.9D, klekotanie, brak mocy

Postprzez branio sobota, 13 września 2014, 21:22

Sprawdź rozrząd i kąt wtrysku.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.9D, klekotanie, brak mocy

Postprzez mariuszek poniedziałek, 15 września 2014, 17:45

Witam serdecznie.
Problem rozwiązany - można powiedzieć pierdoła.
Rozłączony był czujnik początku wtrysku (mam nadzieję, że dobrze to nazwałem). Wtyczka, jak większość w moim egzemplarzu miała wyłamany zaczep. Złapałem na trytytki, wymienię przy okazji. Pewnie przy wymianie filtra oleju lekko się wysunęła, a kilka dni później na skutek drgań wypadła w czasie jazdy.
Dodam jeszcze, że silnik z rozłączoną wtyczką pracował bardzo głośno, stukał i mulił. Wyglądało to mniej więcej tak, jak rozregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu w benzynie - ciśniesz ile wlezie, a samochód nie bardzo chce. Co jakiś czas, na kilka - kilkanaście sekund wszystko wracało do normy, stuki cichły, silnik zaczynał ciągnąć z normalną mocą. Potem znowu stuki i brak siły. Może te informacje się komuś przydadzą. Pozdrawiam.
PS. branio, dzięki za wskazówki, rozrząd sprawdziłem, potem była szczelność układu, u pompiarza kumpel zauważył wtyczkę i na tym się zakończyło.
mariuszek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela, 12 grudnia 2010, 22:17


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron